handdator

Visa fullständig version : Jävla uppsala universitet :(


petersson
2006-01-23, 11:30
Jaha..
Jag har bestämt mig för att bli idrottslärare och bor i Uppsala. Hade från början tänkt att söka till hösten men insåg nu att jag vill börja nu, det går även att söka till våren. Ringde till studievädledningen och frågade om det var ok. Hon sa att det inte gick eftersom det var fullt på den inriktningen. Men nu är det så här att alla som ska bli idrottslärare måste läsa Lärarens Arbete A, 20p på vårterminen så jag frågade henne om jag kunde läsa just den kursen tillsammans med en annan lärarinriktning där det fanns lediga platser. Men det gick tydligen inte heller därför att "vi tar inte emot några lokala ansökningar".
Jaha jaså.. vill dom inte att man ska läsa där eller? Sen visade det sig att dom tagit bort alternativet att söka till idrottlärarinriktningen hösttermin :(
Nu måste jag alltså vänta ett helt år....
Jag förstår verkligen inte varför jag inte fick läsa Lärarens Arbete A tillsammans med en annan inriktning så att jag iaf har den kursen avklarad men det enda hon sa var "vi har inte emot några lokala ansökningar". Så jag avslutade samtalet med att säga att jag får vända mig till en annan skola isf och la på luren :(