handdator

Visa fullständig version : Mellanlandning?


hobbitar
2006-01-23, 08:53
Om man t ex ska åka till Bangkok och ska mellanlanda i Frankfurt (planbyte), behöver man lasta över bagaget själv då eller fixar flygbolagen det på plats?

Nitrometan
2006-01-23, 08:54
Det fixar de. Om ditt bagage är incheckat för hela resan.

Handbagaget får du hålla reda på själv.

skaparn
2006-01-23, 08:57
Handbagaget får du hålla reda på själv.

Brukar dock förekomma trevliga människor på flyplatserna som ställer upp och avlastar från även den bördan. Lite svårt att få igen det sen dock.

Cilia
2006-01-23, 08:58
Brukar dock förekomma trevliga människor på flyplatserna som ställer upp och avlastar från även den bördan. Lite svårt att få igen det sen dock.
en del brukar å andra sidan be om tjänster och få en att bära delar av deras bagage.
Bara en liten present till farmor!

Nitrometan
2006-01-23, 08:59
Brukar dock förekomma trevliga människor på flyplatserna som ställer upp och avlastar från även den bördan. Lite svårt att få igen det sen dock.
Ah. Glömde dem. Klart att de finns också.

hobbitar
2006-01-23, 09:03
Jag tror bagaget är incheckat för hela resan, jag åker på en sk "E-ticket" vet inte riktigt vad det är.

High1ander
2006-01-23, 09:13
Är du incheckad och flyger med samma företag hela vägen så slipper du hålla på med bagaget, annars om det är flera olika företag så kan du bli tvungen att hålla på med dem på mellanlandningsplatsen.

Hades
2006-01-23, 09:16
Jag tror bagaget är incheckat för hela resan, jag åker på en sk "E-ticket" vet inte riktigt vad det är.
E-ticket innebär att du inte har en pappersbiljett. Du checkar in med t ex ditt Visa-kort. Om du har köpt en biljett för hela resan så checkar du förmodligen in bagaget för hela resan. Du kan kolla vad som står på dina "baggage slips" eller fråga personalen när du checkar in bagaget.

hobbitar
2006-01-23, 09:19
E-ticket innebär att du inte har en pappersbiljett. Du checkar in med t ex ditt Visa-kort. Om du har köpt en biljett för hela resan så checkar du förmodligen in bagaget för hela resan. Du kan kolla vad som står på dina "baggage slips" eller fråga personalen när du checkar in bagaget.

Ok tack för svaret, jag åker med samma bolag hela resan så det blir nog inga problem såvida jag inte hoppar på fel plan vid mellanlandningen :)

MUGEN
2006-01-23, 09:26
E-ticket innebär att du inte har en pappersbiljett. Du checkar in med t ex ditt Visa-kort. Om du har köpt en biljett för hela resan så checkar du förmodligen in bagaget för hela resan. Du kan kolla vad som står på dina "baggage slips" eller fråga personalen när du checkar in bagaget.

det där med att du checkar in med Visa/mastercard/whatever-kortet är bara något dom skriver på bokningssiten, samtliga gånger jag köpt e-ticket så har passet varit enda måstet vid incheckning.

vad gäller mellanlandning och bagagetransfer så har jag minst sagt dåliga erfarenheter av detta när jag flugit med två flygbolag, väskor som åkt till milano och inte återsetts på 2 veckor blandannat och andra fördröjningar :D . men det är säkerligen inget som hör till vanligheterna

Hades
2006-01-23, 10:09
det där med att du checkar in med Visa/mastercard/whatever-kortet är bara något dom skriver på bokningssiten, samtliga gånger jag köpt e-ticket så har passet varit enda måstet vid incheckning.
Jag har checkat in med mitt Visa-kort flera gånger. Men sedan när man lastar på bagaget brukar de kolla pass och boarding card. Poängen är att man slipper hantera pappersbiljetter.