handdator

Visa fullständig version : underlig smärta i bröstkorgen


^AzAzeL^
2006-01-23, 00:17
tjo har fått smärta i bröstkorgen mellan brösten.
kan det va överansträngning tro brukar försvinna efter någon dag lr så.
om jag sitter ner och pressar armbågarna bakåt och bröstkorgen framåt så känner jag av en tryckande känsla där?

The_RobRoy
2006-01-23, 00:25
Har samma problem, vet ej vad det beror på, får även kraftiga knakningar där, som utlöses av att sträcka armarna i vädret och dra dom bakåt, detta gör att "låsningen" i bröstet helt släpper.

Det va mycket värre förrut, kunde inte träna bröst på flera månader, men problemet blir sakta bättre och bättre och nu knakar det mer och mer sällan.

Har nästan börjar misstänka nånslags spricka i bröstkorgen.

Liten Men Fet
2006-01-23, 00:59
Jag hade en huggande smärta i bröstet för lääänge sedan så jag gick till doktorn och han hittade inget fel men trodde det kunde vara en spricka i benet (i bröstkorgen).. förmodligen hade jag "råkat" studsa stången i bröstet i bänkpressen. Länge sedan när jag var ung och dum.
Är huvudet dumt får kroppen lida.

Det är inget sånt va?

The_RobRoy
2006-01-23, 01:41
Jag hade en huggande smärta i bröstet för lääänge sedan så jag gick till doktorn och han hittade inget fel men trodde det kunde vara en spricka i benet (i bröstkorgen).. förmodligen hade jag "råkat" studsa stången i bröstet i bänkpressen. Länge sedan när jag var ung och dum.
Är huvudet dumt får kroppen lida.

Det är inget sånt va?

misstänker somsagt spricka i bröstet, eftersom jag pga en ytterst dålig passning tappade en 39kg hantel rätt i bröstet, kände inget direkt efter, men ungefär där i trakterna av händelsen började problemen, men kopplade inte ihop det då

Doctor Snuggles
2006-02-22, 08:35
Det kan vara för korta senor (eller muskelfästen?) i det området. Hade samma problem och åtgärdade det genom att stretcha en massa, i det läget där det gjorde som mest "ont" och stramade mest. Till slut började det knaka titt som tätt, och efter några månader hade det helt släppt.

^AzAzeL^
2006-02-22, 08:38
tror mest mitt problem varit överbelastning i dips ställningen har inte haft nått problem längre iaf...