handdator

Visa fullständig version : Stor kille hit och dit, vart är alla kampsportare? :P


Farzan
2006-01-22, 18:08
Grattis ni som har blivit stora! Måste ha kämpat hårt för att bli så, så det applåderar jag för. Men vart är alla kampsportare med deras "jet li" kroppar? :P
Jag kan väl inte vara den enda här som strävar efter just det, och inte större. Måste ju finnas fler stora postare här som väger mindre än 90 och sparkar högt. eller? :P

Yip_man
2006-01-22, 18:09
*rolleyes*

Kwon
2006-01-22, 18:11
Jag sparkade högt förr och kan nog fortfarande sparka högt!

Pudzianovski
2006-01-22, 18:12
Jag sparkade högt förr och kan nog fortfarande sparka högt!

Är det du på bilden? :hbang: :thumbup:

Kwon
2006-01-22, 18:13
Är det du på bilden? :hbang: :thumbup:

Gammal bild! :thumbup:

Ännu en!

Farzan
2006-01-22, 18:14
Jag sparkade högt förr och kan nog fortfarande sparka högt!

Riktigt snyggt! Bra, jag känner mig inte lika ensam längre. :P Vad tränade du?

bolt
2006-01-22, 18:15
Langster är väl ninja?

Farzan
2006-01-22, 18:16
Jag gissar på... Kung fu. :) Stämmer det?

Wennerberg
2006-01-22, 18:25
De kallar mig NinjaNulle i undergroundkretsarna.

Kwon
2006-01-22, 18:26
Jag gissar på... Kung fu. :) Stämmer det?

Jag började med Wing Tsun och Tae Kwon Do först.

Tanken var att kombinera handteknikerna från WT och sparkarna från TKD.

Tränade ingen styrketräning alls på den tiden. Machinegunkicks o Frysningar var mottot på den tiden! :D Jag var en mästare på Snurrisar!

Sen efter det så var jag inne på Muay Thai och Wushu. (Även Jeet Kune Do lite senare). Hårdare sparkar var melodin! Minns att jag körde mot en 20-30kg tyngre motståndare som klagade på SMÄRTA!

Sen hittade jag Shooto och mer grappling (Armbars o Heelhooks for teh win!) o styrketräning blev ett måste.

Sen la jag av.

Styrketränar dock fortfarande fast 2005 var ett sunkår!

Bättre tag detta år! :thumbup:

palme
2006-01-22, 18:29
Finns ju de som väger 100+ och ändå kan gå ner i spagat, sparka högt och göra volter...

Men finns väl ett par myggor härinne :devil:

Kwon
2006-01-22, 18:31
Finns ju de som väger 100+ och ändå kan gå ner i spagat, sparka högt och göra volter...


Palme är en av dom! :thumbup:

palme
2006-01-22, 18:33
Palme är en av dom! :thumbup:

Jag gör bara volter på studsmatta.

Kwon
2006-01-22, 18:35
Jag gör bara volter på studsmatta.

Det är ju ute på gatan [Teh STREETS] du skall göra dom :( :D

delta_mats
2006-01-22, 18:36
Kampsportare och kampsportare. Jag är boxare i alla fall, om det nu räknas. Kan inte sparka så himla högt (dock ovanför huvudet) men slår desto hårdare.
Och jag väger över 100 pannor i dagsläget.

Farzan
2006-01-22, 18:36
Jag började med Wing Tsun och Tae Kwon Do först.

Tanken var att kombinera handteknikerna från WT och sparkarna från TKD.

Tränade ingen styrketräning alls på den tiden. Machinegunkicks o Frysningar var mottot på den tiden! :D Jag var en mästare på Snurrisar!

Sen efter det så var jag inne på Muay Thai och Wushu. (Även Jeet Kune Do lite senare). Hårdare sparkar var melodin! Minns att jag körde mot en 20-30kg tyngre motståndare som klagade på SMÄRTA!

Sen hittade jag Shooto och mer grappling (Armbars o Heelhooks for teh win!) o styrketräning blev ett måste.

Sen la jag av.

Styrketränar dock fortfarande fast 2005 var ett sunkår!

Bättre tag detta år! :thumbup:

Jävlar vilken merit. :P

Min är lite kortare. Körde Tae kwon do ett tag, sen flyttade jag till stockholm, bytte till styrketräning, sen blev det Muay Thai i stockholms muay thai klubb vid rådhuset. Men nu får jag inte köra nån kampsport alls i flera månader, på grund av en operation. Aja, så nu blir det styrketräning igen. Men nästa termin är det muay thai. Jag älskar stilen och aggressiviteten inom thaiboxningen.

Efter att ha kört allt det där måste du ha fått in en egen teknik som inte är allt för lik just en kampsport. Eller? När du sparrar, vilken kampsport liknar dina rörelser mest?

PS: 20-30kg är en jävla stor viktskillnad. :P :thumbup:

palme
2006-01-22, 18:37
Det är ju ute på gatan [Teh STREETS] du skall göra dom :( :D

Mellan hustaken givetvis...det funkar i franska actionfilmer iaf.

Farzan
2006-01-22, 18:38
Kampsportare och kampsportare. Jag är boxare i alla fall, om det nu räknas. Kan inte sparka så himla högt (dock ovanför huvudet) men slår desto hårdare.
Och jag väger över 100 pannor i dagsläget.

Ja, boxning är också godkänd. :) En boxare på 100kg är nog en tuff motståndare.

Verni
2006-01-22, 18:41
Jag började med Wing Tsun och Tae Kwon Do först.

Tanken var att kombinera handteknikerna från WT och sparkarna från TKD.

Tränade ingen styrketräning alls på den tiden. Machinegunkicks o Frysningar var mottot på den tiden! :D Jag var en mästare på Snurrisar!

Sen efter det så var jag inne på Muay Thai och Wushu. (Även Jeet Kune Do lite senare). Hårdare sparkar var melodin! Minns att jag körde mot en 20-30kg tyngre motståndare som klagade på SMÄRTA!

Sen hittade jag Shooto och mer grappling (Armbars o Heelhooks for teh win!) o styrketräning blev ett måste.

Sen la jag av.

Styrketränar dock fortfarande fast 2005 var ett sunkår!

Bättre tag detta år! :thumbup:Jepp du insåg precis som jag hur mycket roligare styrketräning är, med alla dess fördelar.

Kwon
2006-01-22, 18:42
När du sparrar, vilken kampsport liknar dina rörelser mest?

PS: 20-30kg är en jävla stor viktskillnad. :P :thumbup:

Haha ja, man måste dock tänka på att jag kunde sparka mkt hårdare än vad man kunde tro på den tiden. Han hade något smeknamn av klubbmedlemmarna så jag antog att han var någon slags "BigShot" på den där klubben och han var ganska grov. Jag var ny där då.
Efter några lowkicks gav han upp och sa något i stil med "Fy fasiken du sparkar för hårt för din storlek!" och gick därifrån.

Vid sparring idag så kör jag ej på det sätt jag körde förr i tiden.

Nuförtiden blir det att vänta på singleleg eller doublelegtakedown.

Beror iofs på vem man möter.

Spinkot
2006-01-22, 18:43
Har hållit på med Shotokan(2 år) och sedan Kickboxning(1 år).
Styrketränade förra året rätt så konsekvent.
Är stel och svag nu.

Berry
2006-01-22, 18:43
Har tränat TKD och kung-fu (Binh Dinh och WT).

Kwon
2006-01-22, 18:51
Farzan, jag vet inte hur du upplever det, men själv tycker jag det är mycket mer tillfredsställande att vinna över någon med en submission ist för att använda brute force och vinna pga KO.

Du borde testa lite BJJ eller Shooto. :thumbup:

Allan
2006-01-22, 18:59
Ni får inte missa medlemmen Langster i den här tråden. DET är en bitig rackare. I den här tråden har han dessutom lagt upp lite filmer på sig själv med diverse moves....

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=8465&highlight=langster

allan

Farzan
2006-01-22, 19:03
Farzan, jag vet inte hur du upplever det, men själv tycker jag det är mycket mer tillfredsställande att vinna över någon med en submission ist för att använda brute force och vinna pga KO.

Du borde testa lite BJJ eller Shooto. :thumbup:

Jora, vinna genom submission skulle sitta bra. Jag har inte kört tävlingar än, det hoppas jag på att jag kan göra sen. Egentligen har jag aldrig testat att vinna genom submissions, då inget jag har tränat lär ut det. (thaiboxningen gör det bara litegrann). Det är nog riktigt tillfredställande att vinna på det viset. Jag får testa det nångång. Men först måste jag träna lite mer. :)

Farzan
2006-01-22, 19:04
Ni får inte missa medlemmen Langster i den här tråden. DET är en bitig rackare. I den här tråden har han dessutom lagt upp lite filmer på sig själv med diverse moves....

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=8465&highlight=langster

allan

Aah, det får jag kolla in. Tack för länken.

Kwon
2006-01-22, 19:05
Och Farzan, som Allan tidigare påpekat, glöm ej att kolla in Langster här på brädan.

Han e både Grofv och Duktig! :thumbup:

Mago
2006-01-22, 19:06
King Kwon - Gatornas skräck! :hbang:

Inzza
2006-01-22, 19:07
Tränar kickboxning, men går över till att träna shootfighting till hösten.

Kwon
2006-01-22, 19:08
King Kwon - Gatornas skräck! :hbang:

LÖL! :laugh:

Farzan
2006-01-22, 19:11
Och Farzan, som Allan tidigare påpekat, glöm ej att kolla in Langster här på brädan.

Han e både Grofv och Duktig! :thumbup:

Ja, han var riktigt duktig! Det är riktigt ovanligt att se så stora killar vara så smidiga.


Bra jobbat Langster!

Pudzianovski
2006-01-22, 19:11
Första bilden är grym på Kwon. Då är det ju oxå lite stängsel så han ser ut som en fånge på rastgården eller nåt.

;)

Kwon
2006-01-22, 19:12
Första bilden är grym på Kwon. Då är det ju oxå lite stängsel så han ser ut som en fånge på rastgården eller nåt.

;)

LÖL! :laugh:

PrisonBreak???

Pudzianovski
2006-01-22, 19:14
LÖL! :laugh:

PrisonBreak???

Kwon Abruzzi ?

Kwon
2006-01-22, 19:15
Kwon Abruzzi ?

OZ! :thumbup:

palme
2006-01-22, 19:18
Ja, boxning är också godkänd. :) En boxare på 100kg är nog en tuff motståndare.

Hahahahaha! Kan jag säga att de på 65kg oxå är ;)

Krampus
2006-01-22, 19:18
Jag sparkade högt förr och kan nog fortfarande sparka högt!


...och det är just därför han är :


__--- === MASTERKWON === ---__
ASWORDFIGHTISLIKEAGAMEOFCHESS - YOUMUSTTHINK, BEFOREYOUMOVE.
MASTER OF ALL STYLES
CRANESTYLE - THERE IS NO DEFFENSE

Kwon
2006-01-22, 19:19
...och det är just därför han är :


__--- === MASTERKWON === ---__
ASWORDFIGHTISLIKEAGAMEOFCHESS - YOUMUSTTHINK, BEFOREYOUMOVE.
MASTER OF ALL STYLES
CRANESTYLE - THERE IS NO DEFFENSE

LEUXL! Så du fixat fint me färger gubben!!!! :laugh: :thumbup:

Farzan
2006-01-22, 19:20
...och det är just därför han är :


__--- === MASTERKWON === ---__
ASWORDFIGHTISLIKEAGAMEOFCHESS - YOUMUSTTHINK, BEFOREYOUMOVE.
MASTER OF ALL STYLES
CRANESTYLE - THERE IS NO DEFFENSE

Hur tuff som helst ju! Ska se om jag kan sätta den i min signatur. :P

Pudzianovski
2006-01-22, 19:20
...och det är just därför han är :


__--- === MASTERKWON === ---__
ASWORDFIGHTISLIKEAGAMEOFCHESS - YOUMUSTTHINK, BEFOREYOUMOVE.
MASTER OF ALL STYLES
CRANESTYLE - THERE IS NO DEFFENSE

:laugh: :D

We all whorship the mighty Master Kwon.

Krampus
2006-01-22, 19:21
LEUXL! Så du fixat fint me färger gubben!!!! :laugh: :thumbup:


Iiih! (Jag är som ett dagisbarn) den kan du ha i den signatur om du tyckte den var fin! :D

Jag tränade kampsort i över 10år sedan blev jag fet när jag slutade tävla.

Kwon
2006-01-22, 19:22
Iiih! (Jag är som ett dagisbarn) den kan du ha i den signatur om du tyckte den var fin! :D

Jag tränade kampsort i över 10år sedan blev jag fet när jag slutade tävla.

Vad för stil tränade du?

Farzan
2006-01-22, 19:22
Iiih! (Jag är som ett dagisbarn) den kan du ha i den signatur om du tyckte den var fin! :D

Jag tränade kampsort i över 10år sedan blev jag fet när jag slutade tävla.

blev du fet fet? Eller gick du upp några kilo? :P

Fan, jag kunde inte lägga den i signaturen med alla färger. Och fan att jag orkar fixa det från början. :P

Pudzianovski
2006-01-22, 19:22
Jag har aldrig tränat kampsport. Jag får fan sluta spamma i den här tråden nu.

*screwy*

Kwon
2006-01-22, 19:23
Jag har aldrig tränat kampsport. Jag får fan sluta spamma i den här tråden nu.

*screwy*

Aldrig för sent att börja!

Du är så välkommen att posta här så! :)

Sen känner du ju Langster åsse

Farzan
2006-01-22, 19:24
Jag har aldrig tränat kampsport. Jag får fan sluta spamma i den här tråden nu.

*screwy*

Spamma på Pudde! Min tråd, mina regler (och kollos regler). :P nu kommer nån moderator och skäller ut mig. :devil:

Krampus
2006-01-22, 19:35
Vad för stil tränade du?

Judo framförallt som var själva gruden och som jag tävla mkt i på nationell/internationell nivå som ungdom. Efter lumpen tänade jag Thai/Kick/Boxe Francise Savate i ca 2år och endel Judo samtidigt. Även korta perioder av vanlig boxning som komplement till kickandet.
Har testat 10talet olika under kampisar under tiden jag var aktiv med de andra. Framgångarna ligger i kraaam-sporterna, har gått lite matcher i kicksporter men det var aldrig på samma nivå.

Kwon
2006-01-22, 19:47
Judo framförallt som var själva gruden och som jag tävla mkt i på nationell/internationell nivå som ungdom. Efter lumpen tänade jag Thai/Kick/Boxe Francise Savate i ca 2år och endel Judo samtidigt. Även korta perioder av vanlig boxning som komplement till kickandet.
Har testat 10talet olika under kampisar under tiden jag var aktiv med de andra. Framgångarna ligger i kraaam-sporterna, har gått lite matcher i kicksporter men det var aldrig på samma nivå.

Grymt Kjamgo med andra ord! :thumbup:

Tänker på bilden me Kjampus och Pirre

Callek
2006-01-22, 19:59
Har brunt bälte i Judo, började även köra Ju-jutsu parallellt i höstas... Blir nog en fortsättning på det i vår.

Bronkitkorv
2006-01-22, 20:11
Det var ett tag sen men jag tränade jujutsu i flera år fast det räknas väl inte nu längre...

ugglan
2006-01-22, 20:11
lolilol kwon är det du som spelade på veeshan med valhall?

tycker jag känner igen din nuna