handdator

Visa fullständig version : Deffa inför sommarn?


Ungtuppen
2006-01-22, 17:11
Hmm, är det dumt att dra en liten deff till sommarn tro? Kanske börja vid april och deffa två månader lagom tills badmånaden?

I juli har jag styrketränat 2 år. Började som en liten räka på 54kg (173cm) och är nu en liten större räka på snart 80kg. Har väl gjort rätt normala ökningar antar jag, började på 25cm spänd överarm, 39cm nu. Bröstmåttet ligger nu på runt 100cm.

Jag ser inte direkt fet ut, men magen börjar bli lite för stor för mitt tycke. Den mäter ungefär 85-90cm om jag inte bryr mig om att dra in den, drar jag in den kan det bli c:a 75cm.


Frågan är om jag kommer se liten som fan ut om jag går ner c:a 10kg i fettvikt eller om jag bara kommer se mer ... muskulös ut? Vill absolut inte tillbaka dit jag började.


Vad tycker ni?

MrBoris
2006-01-22, 17:13
Hmm, är det dumt att dra en liten deff till sommarn tro? Kanske börja vid april och deffa två månader lagom tills badmånaden?

I juli har jag styrketränat 2 år. Började som en liten räka på 54kg (173cm) och är nu en liten större räka på snart 80kg. Har väl gjort rätt normala ökningar antar jag, började på 25cm spänd överarm, 39cm nu. Bröstmåttet ligger nu på runt 100cm.

Jag ser inte direkt fet ut, men magen börjar bli lite för stor för mitt tycke. Den mäter ungefär 85-90cm om jag inte bryr mig om att dra in den, drar jag in den kan det bli c:a 75cm.


Frågan är om jag kommer se liten som fan ut om jag går ner c:a 10kg i fettvikt eller om jag bara kommer se mer ... muskulös ut? Vill absolut inte tillbaka dit jag började.


Vad tycker ni?
svårt att bedöma utan bilder. Oftast ser man muskulösare ut med mindre fett på kroppen..

Ungtuppen
2006-01-22, 17:17
Justja fan, jag har ju lagt upp en tråd i medlemsbilder. På dessa bilder hade jag alltså tränat 1år och 4månader, de första månaderna var smått oseriösa med dålig kost osv.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58927

fonzie
2006-01-22, 18:48
Gör som du vill. Jag upptäckter nu under deffen desto längre den förlöper hur lite muskler jag har. Tänkte ändå plocka bort en 10 pannor för bättre välbefinnande. Även om det känns segt och trist. Sen ärdet ju klart, blir det FÖR jobbigt så lägger jag ju ner.

tigerofsweden
2006-01-22, 18:52
Gör som du vill. Jag upptäckter nu under deffen desto längre den förlöper hur lite muskler jag har. Tänkte ändå plocka bort en 10 pannor för bättre välbefinnande. Även om det känns segt och trist. Sen ärdet ju klart, blir det FÖR jobbigt så lägger jag ju ner.

Ja, dessutom får ju musklerna ett ganska platt och livlöst intryck under deffen tyvärr :(

keffat_liv
2006-01-22, 19:18
i maj har jag bara tränat 1 år, jag tänker ändå "deffa" till sommaren. inte nåt värst men 5-6 kilo kanske. Låt inte tiden du tränat styra hur fet du ska vara:/

sumobrottaren
2006-01-22, 19:19
Ja, dessutom får ju musklerna ett ganska platt och livlöst intryck under deffen tyvärr :(

blir musklerna slappa?? eller vad menar du?

fonzie
2006-01-22, 22:57
Kan annars vara en god ide att plocka ner fettet lite inför kommande byggande så man lättare ser resultat! :)
Sen så kan du ju också försöka göra både och - dieta och bränna fett alá Grub!

Jacksatan
2006-01-22, 23:11
Det ser alltid bättre ut att vara lite hårdare. Även om du inte har så mycket muskler under kommer det garanterat se bättre ut och du ser tydligare vad du behöver förbättra i fortsättningen. Det brukar även vara ett bra avstamp och det är lättare att inte fastna i samma hjulspår hela tiden. När sedan hösten kommer kan du ju ta nya tag och försöka lägga på dig massa. Lycka till!

Spannmål
2006-01-23, 00:30
Jag håller med JackS. En deff skulle göra gott. Det gäller alla!