handdator

Visa fullständig version : optimum nutrition whey protein goldstandard


Juliette
2006-01-22, 14:49
Någon som testat? Undrar hur den är i smaken?
Det är framförallt smakerna "rocky road" och cookies and cream" jag undrar över.

Kan säga att jag brukar äta fairings sloow chokladmint, och den gillade jag inte i början, men har vant mig nu och tycker den är relativt god :)

Det stod också i shopen att den inte innehåller aspartam, men jag kan inte hitta var det står vilket sötningsmedel som används, någon som vet? Och på vilket sätt det är "bättre eller sämre" än aspartam isåfall.

Ekonom
2006-01-22, 14:59
Jag äter den nu, fast jordgubbsmak, den smakar riktigt gott faktiskt, lite annorlunda smak jämfört med många andra pulver (man förstår att det är amerikanskt om man säger så..) mer smak och sötare sådan, men tycker själv att det är ett av de bättre jag provat! (sen är ju proteininnehållet inte märkvärdigare än andra isolat förstås)

Har inte smakat RR eller C&C men den senare skulle innehålla små kakbitar i, och det kan du ju fråga dig hur kul det är efter en vecka...

De uppdaterade smakerna "gold standard" är sötade med sucralose och de gamla med en blandning av sucralos och acesulfam-k.

Juliette
2006-01-22, 15:53
Okej, tack så jättemycket för svaret!

Tror att den passar mig bra då för jag gillar sött och sliskigt (och små kakbitar) :P Gillar smaken på de "amerikanska märkena" EAS är annars min favorit.

Sötningsmedlet är samma som i felix ketchup då.

Helt klart värt att testa. Tack för infon!

Beast
2006-01-22, 16:16
On gör nog dom bästa smakerna på marknaden idag. Jordgubb tycker jag inte om men dom andra är bra som fan. Chokladen är bäst (eller choklad mint men den finns inte i säck versionen tyvärr).

Lizard
2006-01-22, 21:32
On gör nog dom bästa smakerna på marknaden idag. Jordgubb tycker jag inte om men dom andra är bra som fan. Chokladen är bäst (eller choklad mint men den finns inte i säck versionen tyvärr).

Mintchoklad :bow: !

Cocokies&Cream är lite speciell i smaken och jag upplever att jag tröttnar fort på den. Ett kilo då och då går åt. Brukar trycka ned en pepparkaka så blir den otroligt god.

RockyRoad är lite samma sak fast aningen lättare att äta mycket av. Prova med en á två deciliter mjölk och saften av en apelsin till fukost.

Sloow är ett kanonprotein men smak och konsistens är jag inte så förtjust i. Även där har ON ett alternativ som jag hoppas finns i webbshoppen?

Lizard

jesse
2006-01-22, 21:39
Instämmer med Beast och Lizard, Choklad och Mintchoklad är ruskigt goda och funkar bra i längden :thumbup:

Fick precis hem en burk med Rocky Road som jag kommer att prova inom kort, mest för att veta hur den smakar.

kelk
2006-01-22, 21:46
Håller med Lizard, cookies and cream har en MYCKET speciell smak.

Som variation ibland men inte som något standardval! :)

tinus
2006-01-22, 21:52
Jag använder Optimums protein..enormt gott! :hbang: Alla smaker förutom cookies and cream bör tilläggas,tyckte just den smakade rent ut sagt förjävligt *spy*

Annars måste jag hålla med föregående talare,mintchokladen är fruktansvärt god,gillar även rocky road..smakar lite mer åt kola hållet än den vanliga chokladsmaken. Vaniljen smakar som smält vanilj glass... :eating:

jesse
2006-01-22, 21:54
Kan ju tillägga att jag inte fann den gamla vanliljsmaken speciellt god, så att gå från den till någon av chokladvarianterna var en chock! En positiv sådan :D

tinus
2006-01-22, 22:05
Kan ju tillägga att jag inte fann den gamla vanliljsmaken speciellt god, så att gå från den till någon av chokladvarianterna var en chock! En positiv sådan :D

Nej men den nya är inte tokig alls! Jag gillar inte ens vaniljprotein normalt..så tro mig,den är GOD!

Juliette
2006-01-22, 22:12
Oj! Nu vill jag ju ha alla smaker :eating: blir ju riktigt ambivalent här :D

Tack så jättemycket för alla svar!

Angus
2006-02-09, 20:41
ledsnade på rocky road ganska fort.godaste proteinet som jag smakat i början men efter 4,5kg så vill jag aldrig mera smaka det.blir mintchoklad nästa gång *flex*

Stenberg
2006-02-09, 21:23
Lite dum fråga kanske, men Rocky Road (originalet) är väl en typ av nötgodisbit med kola eller? Har man använd nån nöt eller så i smaksättningen? *allergisk* Antagligen inte, då jag inte hittar nåt i innehållet som tyder på det, men men....

Lizard
2006-02-09, 21:39
Lite dum fråga kanske, men Rocky Road (originalet) är väl en typ av nötgodisbit med kola eller? Har man använd nån nöt eller så i smaksättningen? *allergisk* Antagligen inte, då jag inte hittar nåt i innehållet som tyder på det, men men....
Har postat din fråga på muskelbyggarns forum (Generalagenten för ON) så du får svar snart...


Lizard

Lizard
2006-02-10, 11:37
Enligt allergiinformationen består produkten av mjölkprodukter med spår av soya-lecithin (för att blanda bättre). Inga nötter med andra ord.

Lizard