handdator

Visa fullständig version : Drink med kesella i


skeletron
2006-01-22, 12:00
Ja tänkte mixa ihop lättkesella med något, men vet inte vad, vågar inte experimentera, och har tittar runt lite här, men de flesta dirnkarna som innehåller kesella verkar ju inte särskilt goda, som jag sett.

Någon som har någon idé?

z_bumbi
2006-01-22, 12:03
Blanda med:

Frukt (Frusen eller färsk)
Mjölk

Mjölk
Oboy

Mjölk
Proteinpulver

Mjölk
Koncentrerad saft

sissa
2006-01-22, 12:06
har inte testat själv, men jag gör glass ibland med kesella och frysta bär/frukt och lite socker eller honung ( som mixas) . det är gott

man borde kunna tillsätta lite mjölk eller nåt så blir det väl som en drink antar jag.eller juice kanske!

skeletron
2006-01-22, 12:12
Hehe.. Blir nog ingen juice... Var hos käftis i fredags... Hon skrämde mig ganska rejält = P Berättade att ph-värdet i juice var otroligt högt, tyckte jag skulle spä ut det med vatten och dricka det med sugrör *screwy*
Lite OT.

Hur mkt mjölk? 2dl?

sissa
2006-01-22, 12:18
Hehe.. Blir nog ingen juice... Var hos käftis i fredags... Hon skrämde mig ganska rejält = P Berättade att ph-värdet i juice var otroligt högt, tyckte jag skulle spä ut det med vatten och dricka det med sugrör *screwy*
Lite OT.

Hur mkt mjölk? 2dl?


vet inte.

kör kesella och frukt/bär först, tillsätt sen mjölk så märker du ju när det e lagom konsistens...

Pepz
2006-01-22, 12:20
Hehe.. Blir nog ingen juice... Var hos käftis i fredags... Hon skrämde mig ganska rejält = P Berättade att ph-värdet i juice var otroligt högt, tyckte jag skulle spä ut det med vatten och dricka det med sugrör *screwy*
Lite OT.

Hur mkt mjölk? 2dl?

Borde inte det vara ett lågt PH-värde i juice? Juice är väl ändå surt och inte basiskt???

skeletron
2006-01-22, 12:28
Över 7 på ph-skalan är surt, lägre är basiskt

z_bumbi
2006-01-22, 12:31
Över 7 på ph-skalan är surt, lägre är basiskt

?? :confused:

Johan.P
2006-01-22, 12:35
Över 7 på ph-skalan är surt, lägre är basiskt

:D

skeletron
2006-01-22, 12:42
Ja just det, under 7 så är det surt och tvärtom.
Men iaf juice hade lågt ph. Surt är det iaf. Vad spelar detta för roll

Pepz
2006-01-22, 13:00
Ja just det, under 7 så är det surt och tvärtom.
Men iaf juice hade lågt ph. Surt är det iaf. Vad spelar detta för roll

Det var ju ett elementärt fel.
Elementära fel ska rättas innan de blir vedertagna av någon annan..

skeletron
2006-01-22, 13:04
Gjorde ju det :)

skeletron
2006-01-22, 15:10
Ingen som har några andra förslag? Testade z_Bumbis tips om oboy och mjöl i bara, smakade helt okej.

MyungChul
2006-01-23, 04:27
Oboy och mjöl... mm.. pajbotten?

Alexlindgren
2006-01-23, 16:58
hahah gissar på att han missade "k"et

var nyss och gjorde en mix utav

Lättkesella
Proteinpulver
Koncentrerad saft
Mjölk


Gott, men blev lite väl för sött.. och gillade inte smaken med bara prottepulvret.

Sällen
2006-01-23, 17:17
hahah gissar på att han missade "k"et

var nyss och gjorde en mix utav

Lättkesella
Proteinpulver
Koncentrerad saft
Mjölk


Gott, men blev lite väl för sött.. och gillade inte smaken med bara prottepulvret.

HB :confused:











:D

Runda Grodan
2006-01-23, 17:27
Glass och kola- eller chokladsås (sån där ohojsås, eller vad den nu heter) och mjölk.

Annars kan du ha i kessella i chokladmousse. Jag hade i en burk när jag och brorsan gjorde sexton portioner chokladmousse. Tror man kan ha i mer utan att det smakar illa. Tillsammans med mjölken som man har i blir det ju lite protein, och det bästa av allt... MER CHOKLADMOUSSE. :D

Alexlindgren
2006-01-23, 17:59
HB :confused:











:D


Absolut, det är de enda som får kesellan att smaka gött :hbang:
















Nej, jordgubbssaft *innocent*

Berguven
2006-01-24, 13:37
Jag lyckades få fram en ny intressant smak när jag mixtrade med kesellan förra veckan. Vispa ihop godtycklig mängd kesella, yoghurt med smak av tropiska frukter, fun light citron lime, samt mjölk eller vatten. Det blir gott.