handdator

Visa fullständig version : Pass klimax


Avesta
2006-01-22, 02:06
Har sedan 2 månader gått över till helkroppsträning och försöker köra passet inom 1-1.5 h. Värmer upp bra och i början av passet kör jag tungt och tränar riktigt hårt. I slutet av passet är jag trött, men sedan går det upp igen, plötsligt så lätt att lyfta, det är då jag kan köra riktigt hårt och passet blir i slutändan 2 timmar långt.

Vet inte riktigt varför det är så, jag dricker en proteinshake och tar en koffein tablett (200mg) innan passet. Jag börjar tro att jag behöver den här 1 timmes träning för att sedan få en boost för tyngre vikter. Jag har provat med att vänta längre tid efter koffeinintaget men då har koffeinet förlorat sin effekt.

Frågan är då om jag tjänar på att träna så länge? eller ska jag nöja mig med de vikter jag klarar i början och avsluta passet när jag har kört genom kroppen?

polaren
2006-01-22, 14:12
Skrivet av King Grub: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1279413&postcount=5

Iofs sa du att du testat ta koffeinet tidigare, men jag kom att tänka på det där inlägget när jag läste ditt, och tänkte att det kanske kan vara till hjälp iaf. Du säger ju att du får en boost efter ca en timme.