handdator

Visa fullständig version : Den Perfekta balansen


LdB
2006-01-21, 17:30
man läser mkt om hur alla bulkar och äter upp sig som fan för att sedan gå igenom den plågsamma deffprocessen för att få fram formen. Men borde det inte gå att hitta nån perfekt balans i det hela. Att man under träningsperioden. äter mkt, men rätt och relativt fettsnålt. Att man ligger på ett högt proteinintag med ex kp3 där man slipper den höga vätskeansamlingen i kroppen. Samt alla vitaminer och dylika man behöver. Typ nsp daly nutrition paket som finns på hälskosten. Om man kör detta borde man inte slippa massa "onödig" viktuppgång i fett och få skjyssta konturer utan att deffa?

Eller är det bara jag som nu e Bakis filosofisk :D

Progzilla
2006-01-21, 17:44
Jag vill inte heller vara fet hela vintern bara för att vara lite större på sommaren.

MrBoris
2006-01-21, 17:47
det gäller att kunna definiera "fet" också. bara för att man ligger på bulk behöver det inte betyda att alla magrutorna måste försvinna när man är klar med bulken

Cerberus
2006-01-21, 18:16
Jag tror inte man behöver bulka för att öka i muskelmassa under "offseason", om man vill va optimal så kanske man behöver käka mängder för att öka mer i muskelmassa men jag tror nog hellre jag ser bra ut medans jag bygger än blir ett fetto(kan ju säga att jag inte e deffad nu men när jag deffat ner mig ska jag försöka hålla mig i hyfsad form året om).

BigForre
2006-01-21, 19:21
Det gäller att ge kroppen det den behöver när den behöver det, tänk dig deff/bulk fast med en mkt högre frekvens, det handlar om att känna sin kropp väl och ha en bra timing...bulk är inte nödvändigt...

LdB
2006-01-21, 22:13
Det gäller att ge kroppen det den behöver när den behöver det, tänk dig deff/bulk fast med en mkt högre frekvens, det handlar om att känna sin kropp väl och ha en bra timing...bulk är inte nödvändigt...


Jo precis. För jag har märkt att även fast jag äter mycket mat men tänker på vad jag äter. Som att bara vräka i sig deffmat eller nått :eating: var 3-4 timme.. Blandat med ett högt proteinintag så växer man och fettet minskar. Fast det har ju tagit några år att lära känna sin kropp på det sättet. Jämför man med förut så inser man hur dum man var :laugh: