handdator

Visa fullständig version : Har ni bagen med in på gymmet?


Slartibartfast
2006-01-21, 16:59
Släpar ni omkring på gymväskan hela passet? Det gör jag. När jag började göra det ver det ingen som gjorde det. Nu är det väldigt många som gör det. jag är trendsättare.

Måste ha tillgång till svettrasa, vattenflaska, loggbok osv.

Honn
2006-01-21, 17:02
Finns inga skåp att låsa in mina saker i så jag lämnar inget i omklädningsrummet.

emmzan
2006-01-21, 17:02
Jag brukar ställa väskan inne i lyftarrummet och där får den stå förutsatt att det finns något bekant ansikte därinne. Är det bara massa "främlingar" brukar jag plocka med väskan när jag inte är därinne för någon övning.

Progzilla
2006-01-21, 17:02
Jag behöver ingen väska, tar en spurt till gymmet med träningskläder under, har skor och vattenflaska på gymmet. Men de flesta biffarna har en jättestor ishockeyväska som de markerar sitt revir med.

hio
2006-01-21, 17:02
Då jag tränar på ett ganska liten gym finns det ingen anledning.

King Grub
2006-01-21, 17:02
Har ryggsäck, som jag ställer på väskhyllan.

internethjälten
2006-01-21, 17:03
Ja du Snake, det är fler än du som släpar runt på väskan
och det är mest för att det finns folk som inte kan låta
andras saker vara på gymmet. Det försvinner plånböcker,
mobiler etc :-/

Sen är det som du säger att man har nappflaskan,
snuttefilten samt boken nära till hands då med :thumbup:

keffat_liv
2006-01-21, 17:04
går till gymmet i träningskläder oavsett väder.

bubbe
2006-01-21, 17:05
har ju all utrustning liggandes i väskan och inga skåp i omklädningsrummet, så ja klart man har väskan med sig.

Slartibartfast
2006-01-21, 17:07
Jag behöver ingen väska, tar en spurt till gymmet med träningskläder under, har skor och vattenflaska på gymmet. Men de flesta biffarna har en jättestor ishockeyväska som de markerar sitt revir med.


Progge, hur vet du att ingen pissat i din vattenflaska om du lämnar den där obevakad?

Eller att dendär bögen som stalkar dig kanske lägger rohypnol i flaskan och sen assrapar dig över scottcurlbänken.

Progzilla
2006-01-21, 17:09
Progge, hur vet du att ingen pissat i din vattenflaska om du lämnar den den obevakad?

Eller att dendär bögen som stalkar dig kanske lägger rohypnol i flaskan och sen assrapar dig över scottcurlbänken.

:naughty: Kanske jag går omkring och hoppas på det? Ifall jag inte känner för det så sköljer jag flaskan före passet.

JoelR
2006-01-21, 17:12
Lägger bagen på en hylla, har inga värdesaker i den så jag låter den stå obevakad.

mela
2006-01-21, 17:13
Värdesakerna låses in i ett skåp.
Väskan står i omklädningsrummet, där hänger jacka och allt också!

Jay-Z
2006-01-21, 17:13
Väskan på väskhyllan eller på golvet.

Destra
2006-01-21, 17:14
Har allt inlåst i ett skåp.
Det enda jag behöver är ju vattenflaskan.

Dissector
2006-01-21, 17:16
Jag lämnar allt i omklädningsrummet, men såg att Badell hade hela sin bag med sig in på gymmet i nån video så det är bud på att börja göra det nu

Axel
2006-01-21, 17:17
allt inlåst i skåp.. snor vatten av polaren som brukar ha vattenflaska

aliquis
2006-01-21, 17:20
Ja, men mest för jag är för snål för att betala 1krona i ett skåp att låsa in grejerna i. Det finns värdeskåp med 10kr i pant om man vill låsa in småprylar, då kan man ju lämna väskan någonstans tillgänlig åt allmänheten, men det orkar jag inte så jag bär omkring den.

ArnoldOnLehmä
2006-01-21, 17:27
Finns risk att man blir en sån som bär väskan med sig eftersom jag blev av med mobilen på gymmet i tisdags. Tränade på ett "alla känner alla" gym men det har kommit lite nytt folk på sistone och vips var mobilen borta.

Jorgen
2006-01-21, 18:11
Jag lägger min ryggsäck bakom disken. Bälte, flaska, träningsbok behöver jag ingen väska för att bära runt. Jag har två händer till det.

H.Emanuel
2006-01-21, 18:42
Jag har den med till gymmet, men lägger den på en hylla o tar med mig vattenflaska och svetthandduk. Plånbok, busskort o mobil låser jag alltid in med hjälp av ett hänglås i ett litet fack

mangemani
2006-01-21, 18:43
självklart....

slappe
2006-01-21, 18:46
Nej jag låser in den i skåpet, finns bara en gubbe(som jag sett) på mitt gym som tar med sig sin jättebag in.

myggan
2006-01-21, 19:05
klart man låser in den, gjorde inte det i början och det var riktigt jobbigt att släpa på skiten :)

fast om slarti gör det kanske man skall fundera om.. :cool:

Mago
2006-01-21, 19:16
Nej. Får ligga i omklädningsrummet.

z_bumbi
2006-01-21, 19:38
Jag släpar inte omkring väskan om den inte innehåller värdesaker, däremot så är den med in på gymet där den antingen ligger i lyftarrummet eller på hyllan avsedd för väskor.

mystic[-_-]
2006-01-21, 19:41
på väskhyllan eller på sittplatserna brevid flaket :)

Cinna
2006-01-21, 19:42
Ryggan hamnar på väskhyllan, å jackan på kroken inne i gymmet.
Tycker det är lite småirriterande med folk som ska ha väska/jacka liggandes precis bedvid sig när de kör, det är trångt nog som det är mellan maskinerna.

Fram till vikterna har jag bara med med vattenflaskan, remmar/bälte och maskoten Power!

GymTT
2006-01-21, 19:46
Japp.

Pellefant
2006-01-21, 19:51
Värdesaker -> Värdeskåp inne på gymmet
Kläder mm -> Låsbart skåp i omklädningsrummet

Har bara vattenflaska med mig.

Kebab-Arne
2006-01-21, 19:58
Nu antar jag att detta gäller mest folk som inte byter om på gymmet, vilket jag brukar göra. För värdesaker såsom plånbok, nyckler mobil, låses in ett litet fack och nykeln har jag sedan i en ficka med dragkedja. Men även de gånger jag byter om hemma så står väskan i omklädsningsrummet.

tp_88
2006-01-21, 20:41
Platspåsen jag har mina grejer i ställer jag någonstans i gymmet där den inte är ivägen. Enda anledningen är att värdesakerna inte ska ligga kvar i omklädningsrummet, inget jag har där i som behövs under passet.

tossefar
2006-01-21, 20:50
Jag lämnar allt i bilen.

Krokodil
2006-01-21, 21:11
Jag lämnar mina värdesaker i bilen eller låser in det i värdefack. Trunken ligger alltid kvar i omklädningsrummet. Remmar, bälte, flaska o dyl kan man bära.

Rekordet i mina ögon var gubben som släpade in sin skinnbag i bastun! *screwy*

Pingu
2006-01-21, 22:48
Har en ryggsäck som följer varje steg jag tar

Piranha
2006-01-21, 22:59
Ställer ryggan i väskstället, som man kan se ifrån hela lokalen.

Mass-Tech
2006-01-21, 23:25
Värdesakerna lämnar jag till folket bakom disken, kläderna och väskan i omklädningsrummet, tillbehören bär jag med mig, men vi har en vägg på gymet som man kan ställa sakerna som man inte behöva emot, en del folk lägger sina väskor där.

oggen
2006-01-21, 23:36
Tar med väskan bort till lyftarhörna i gymmet... Speciellt nu när man kör med dräkter och en massa saker.. Stör mig på gubbarna som ska ha med väskorna inne i duschen tar sån jäkla platts!! *slap*

Metal_boy_
2006-01-21, 23:40
När jag tränar har jag en vattenflaska och ett par skor i handen med mig bara. Är det Söndag då jag simmar också, så har jag ryggsäcken i ett skåp.

Garnax
2006-01-21, 23:50
Nix jag lägger allt i skåpet som låses med eget hänglås...

Osten80
2006-01-21, 23:55
Använder ingen bag.
Jag byter om hemma. Det enda jag har med mig är vattenflaska och ibland även remmar.

Vesseldahl
2006-01-22, 00:00
Lämnar inga värdesaker i omklädningsrummet. Ställer väskan inom synhåll i träningslokalen.

rolf
2006-01-22, 02:55
Jag förvarar kläder och sådant i omklädningsrummet, och ibland blir även medhavd mp3spelare lämnad i fickan. Plånbok och mobil lämnas alltid in till kassan dock. Gainern läggs i gymmets kylskåp och jag bär runt på vattenflaska och bälte.

milax
2020-02-12, 17:12
*Bump*
Brukar ha med mig väskan in, har bälte, magnesium, noname variant av "tyngre domkraft" och mobilen. När sonen är med har jag även hans grejjer.
Blev tillsagd på gymmet igår att man inte får ha med sig väska in...

ceejay
2020-02-12, 17:19
Ja, alltid.

King Grub
2020-02-12, 17:25
*uppdate**uppdate*

Nu tränar jag inte på ett litet gym där jag har uppsikt hela tiden längre, så nu har jag med mig ryggsäcken. Vi får inte heller ta med väskor in egentligen, men jag sade att jag gör ett undantag för mig.

Diomedea exulans
2020-02-12, 17:32
Hur jag gör idag:
- Lämnar lägenhetsnyckel och ytterkläder i omklädningsrummet.
- Tar med mig mobiltelefonen in på gymmet.
- Allt annat lämnar jag hemma.

Bor 1,5 minuts promenad från gymmet. :cool:

Läskeblask
2020-02-12, 17:45
Nej. Väskan redan så ofräsch ut att ingen skulle vilja röra den. Dessutom så vet jag ej vem som skulle vilja ha använda remmar och träningshäfte

ARMSTARK
2020-02-12, 23:27
Vi har skåp som man kan låsa med medhavt lås, tyvärr har det börjat dyka upp folk från utanförskapet och plötsligt kommer man tillbaka till ett klippt lås och försvunnen mobil och plånbok. Har aldrig hänt sen 80-talet men i det nya Sverige...*grr*

ARMSTARK
2020-02-12, 23:29
*uppdate**uppdate*

Nu tränar jag inte på ett litet gym där jag har uppsikt hela tiden längre, så nu har jag med mig ryggsäcken. Vi får inte heller ta med väskor in egentligen, men jag sade att jag gör ett undantag för mig.

Haha bra pondus när man kan säga att "jag gör ett undantag för mig".

40plus
2020-02-13, 07:53
Plånbok i handskfacket i bilen, mobilen och gymkortet i fickan på shortsen och gymbagen med lite billiga kläder oövervakad i gymmets omklädningsrum. Detta trots att en pojke blev knivmördad i detta omklädningsrummet några år sedan...

Vårt gym blev berikat, gratis gymkort till nyanlända slutade i knivmord.

r1kkie
2020-02-13, 07:59
Plånbok i handskfacket i bilen, mobilen och gymkortet i fickan på shortsen och gymbagen med lite billiga kläder oövervakad i gymmets omklädningsrum. Detta trots att en pojke blev knivmördad i detta omklädningsrummet några år sedan...

Vårt gym blev berikat, gratis gymkort till nyanlända slutade i knivmord.

Löfvens svenska modell. :Virro

Oftast inlåst i skåp.

PureWhey
2020-02-13, 08:25
Tar med mig allt.

Cyklar till gymmet med mjukisbyxor över shortsen/tightsen och t-shirt + tröja + hood-tröja på överkroppen. Går rakt in till gymmet och tar av mig byxorna + tar på mig skorna. Tar av mig första tröjan efter något set eller två. Tar av mig andra tröjan efter ytterligare ett par set. Gillar att vara varm och svettig när jag kör. Bär runt allt i min lilla väska inne på gymmet.

agazza
2020-02-13, 09:16
Tog med mig förr när jag bodde i sthlm.

I norrland får den stå på golvet i ombytesrummet

Slartibartfast
2020-02-13, 09:41
*uppdate**uppdate*

Nu tränar jag inte på ett litet gym där jag har uppsikt hela tiden längre, så nu har jag med mig ryggsäcken. Vi får inte heller ta med väskor in egentligen, men jag sade att jag gör ett undantag för mig.

Varför skulle man inte få ha med sig väskan?

PureWhey
2020-02-13, 09:57
Varför skulle man inte få ha med sig väskan?

Där jag vart och de haft den regeln har det vart för att det ser skräpigt ut om alla tar med den och det tar plats. Kan man väl tycka vad man vill om.

Termy
2020-02-13, 10:01
Ryggsäck med ombyte och sådant. Gymbag med 15kg smått och gott i (småvikter, viktmanschetter, ringar, grippverktyg, osv). Den dagen jag har viktväst på mig dit också så blir det 40+kg att kånka på. Bra att det bara tar ett par minuter att gå dit.

Kimball
2020-02-13, 10:22
Då gymmet nuförtiden är 2min promenad bort går jag alltid dit ombytt, men jag bär alltid med min en enkel tygpåse med: flytande magnesium, dragremmar, vattenflaska och mobil i. Sålänge alla har koll på sina grejer är det ju inget problem, men den sista idioten är ju inte född, så jag förstår gym som har väskförbud.

milax
2020-02-13, 11:12
*uppdate**uppdate*

Nu tränar jag inte på ett litet gym där jag har uppsikt hela tiden längre, så nu har jag med mig ryggsäcken. Vi får inte heller ta med väskor in egentligen, men jag sade att jag gör ett undantag för mig.

:hbang:

trädgårdsmöbel
2020-02-13, 12:44
Jag har väldigt lite "extrautrustning" som behövs. Armbågsskydd (vilka jag bär på mig) och eventuellt dragremmar när de inte är borttappade. Så det behövs ingen väska med in.
om jag inte glömt låset då.

Baskagge
2020-02-13, 13:10
Varför skulle man inte få ha med sig väskan?

Där jag tränar är motiveringen att det förekommer att folk stjäl utrustning ner i väskan. Det har också på senare tid tillkommit att det kan innehålla bomber - ses lite som ensamma ryggsäckar på flygplatser.

Wrenchgirl
2020-02-13, 14:09
Japp. Det finns inga skåp inne på damernas än och jag är inte så sugen på att bli av med något. :)
Bor nära så jag kommer till gymmet i träningskläder. Dock har jag i väskan shaker, skorna fram till att jag byter till träningsskorna, lyftarbälte remmar och wristwraps plus ipaden som jag har mitt träningsschema på. Nu på vintern lägger jag även ned jackan i väskan medan jag tränar.

Läskeblask
2020-02-13, 14:53
Kan man inte ta med telefonen och nycklarna? Är det vanligt md stöld? Jag lämnar allt i omklädningsrummet, det är alltid samma ansikten på gymmet och tror inte nån är intresserad av mina grejjer.

Mats J
2020-02-14, 11:48
Kanske är naiv, men litar på att folk lämnar andras grejer i fred. Lämnar allt i omklädningsrummet. Sedan låser jag sällan bilen eller huset heller, men bor i Norrland och verkar funka här (än så länge).

PureWhey
2020-02-14, 12:42
Kanske är naiv, men litar på att folk lämnar andras grejer i fred. Lämnar allt i omklädningsrummet. Sedan låser jag sällan bilen eller huset heller, men bor i Norrland och verkar funka här (än så länge).

Adress?

Wrenchgirl
2020-02-14, 14:13
Kanske är naiv, men litar på att folk lämnar andras grejer i fred. Lämnar allt i omklädningsrummet. Sedan låser jag sällan bilen eller huset heller, men bor i Norrland och verkar funka här (än så länge).

Nja på mitt gamla gym blev en kompis av med ett bälte, ett par straps, en flaska flytande magnesium (för grepp och inte kosttillskottet) och hör och häpna tre hänglås och samtliga vid olika tillfällen. en tjej fick sin mobil stulen i omklädningsrummet också. Och det gymmet ligger i Östersund.

StarkaUlf
2020-02-14, 14:20
Även fast jag 90% av gångerna är ensam i hela lokalen på morgonen så tar jag ändå med mig allt in i gymmet.
Litar inte på folk. Någon jävel skulle lika gärna kunna gå in med sitt kort, ta grejer och sen bara gå därifrån.

svenbanan
2020-02-14, 15:03
Adress?

:laugh::devil:

skyffelmördarn
2020-02-14, 15:10
Jag har blivit av med ett par äckliga slitna gympadojor i omklädningsrummet på gymmet en gång, nej det var inga dyra skor eller skor av något speciellt märke. Dessutom hade jag storlek 47 så det är inte många som passar.

Sen dess tejpar jag fast allting på kroppen med silvertejp.

Har läst på Flashback för länge för att lita på folk.

lördagsgrogg
2020-02-14, 17:49
Släpar ni omkring på gymväskan hela passet? Det gör jag. När jag började göra det ver det ingen som gjorde det. Nu är det väldigt många som gör det. jag är trendsättare.

Måste ha tillgång till svettrasa, vattenflaska, loggbok osv.

Beror på gym. Men helst inte, finns det skåp jag litar på låser jag in.

Vattenflaska svettrasa, remmar släpar jag med mig ändå. Känns inte så jobbigt, med väska känner jag mig som jag är ivägen om det är mycket folk.

Men så har jag oftast stor väska med ombyte mm med mig, går oftast direkt efter jobbet så har även portfölj. Gör mig dock inget om någon har väska sålänge man placerar den strategiskt.

ChuckTesta
2020-02-14, 17:58
Självklart har man med sig väskan på gymmet. Var ska man annars ha all utrustning som remmar, lindor mm?

Brofessorn
2020-02-14, 19:32
Självklart har man med sig väskan på gymmet. Var ska man annars ha all utrustning som remmar, lindor mm?

I handen. Vet inte om jag har abnormalt stora händer, men det brukar gå utmärkt för mig att ta dem i handen, ut till gymmet och sätta på mig utrustningen. När jag inte ska ha på mig den finns det ett stort urval av ställen jag kan förvara mina remmar och lindor och mitt bälte. Till exempel, i mina fickor, på en bänk, en fönsterkarm, på golvet, en hylla, eller någon maskin.