handdator

Visa fullständig version : Mitt schema?


Anghammarad
2006-01-21, 14:20
Hej. Jag önskar kommentarer angående mitt träningsschema. Egentligen vet jag inte om det är nödvändigt då jag redan ökat över 10 kg i kroppsvikt på <1,5 år och cirka 50% i träningsvikt i de flesta övningarna, men jag är ändå helt övertygad om att jag inte tränar optimalt, så varför inte förbättra?

Mån: Bröst, triceps, mage
Tis: Rygg, biceps, axlar, ben
Ons: Vila
Tors: Bröst, triceps, mage
Fre: Rygg, biceps, axlar, ben
Lör: Vila
Sön: Vila

Jag är medveten om att att det är väldigt krävande att träna rygg OCH ben samma dag, men jag tycker om att bli riktigt slutpumpad... Vad jag undrar är om det kanske är dåligt eller till och med farligt?

Jag har funderat ganska mycket på om jag ska bryta ner träningsdagarna till färre muskelgrupper per träningspass, men jag är ganska osäker på om det är smart eftersom det kommer innebära att jag bara hinner träna var muskelgrupp en gång per vecka.

Jag äter rejält mycket. Har ganska låg bf trots den snabba viktökningen jag åstadkommit. Ser fram emot råd från kunniga, men de som föreslår förändringar får gärna motivera, det är ju trevligt att förstå vad man gör så att säga!

Tack på förhand!

meathead
2006-01-22, 20:48
Om schemat funkar bra för dig, varför byta? Variera repsintervallerna i 8-10 veckors perioder med en vilovecka emellan.