handdator

Visa fullständig version : Kopa en amerikansk dator och anvanda i sverige?


Spike
2006-01-21, 04:14
Nagon med erfarenhet som gjort detta? Nat att tanka pa eller ar det all good! Enda jag kan komma pa ar val att sladdarna inte passar i vaggen hemma i sverige men annars?

Dipshit
2006-01-21, 04:17
jag har amerkansk digitalkamera och elgitarr..
jag har spansk dator..

allt funkar i sverige.. kan inte säga mkt mer än det..

Spike
2006-01-21, 04:21
Later ju ratt bra! Tannk you! :thumbup:

tossefar
2006-01-21, 04:43
Självklart fungerar det, du behöver bara en annan strömsladd.

Prankie
2006-01-21, 05:39
Om du kolla på lådan datorn kommer i så är det inte så stor skillnad. Både USA och Sverige har Made In Taiwan. :D

skaparn
2006-01-21, 10:03
En lite fånig detalj kan väl vara tangentbord ifall du får med ett sådant, åäö lär saknas. Men det är ju inga problem att mappa om tangenterna.

Piranha
2006-01-21, 10:08
Yes tangentuppsäättningen lär bli irriterande efter ett tag , utöver det är det bara den lilla sladdstumpen ifrån nätuttaget till ac adaptern som skiljer sig.

Men varför köpa en dator i USA ?

hobbitar
2006-01-21, 10:11
jag har amerkansk digitalkamera och elgitarr..
jag har spansk dator..

allt funkar i sverige.. kan inte säga mkt mer än det..


Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?

Jay-Z
2006-01-21, 10:14
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?

haha wtf, är du full?

Piranha
2006-01-21, 10:17
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?


:hbang: :laugh:

blasr
2006-01-21, 10:28
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?

ämerikänsk digitälkämerä och spänsk dätor?

Osten80
2006-01-21, 11:08
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?



Haha. Det här stället blir värre och värre för varje dag som går.
:laugh: :laugh: :laugh:

Catstyle
2006-01-21, 11:12
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?
Hahaha! *kissass*

hobbitar
2006-01-21, 11:14
ämerikänsk digitälkämerä och spänsk dätor?

Äh va fasen han måste ha editerat eller lästa jag så fel? Jag får skylla på att jag precis gått upp!

polaren
2006-01-21, 11:21
Dipshit varför skriver du "a" istället för "ä" förutom i näst sista ordet?

Nu blev jag riktigt sugen på att lägga det i min signatur, men jag är snäll, alla är vi trötta ibland :laugh:

christian
2006-01-21, 11:25
Om det är en stationär, glöm inte att ställa om nätagget till 220volt... bärbara är det oftast bara att byta adaptersladd på.

Spike
2006-01-23, 17:05
Yes tangentuppsäättningen lär bli irriterande efter ett tag , utöver det är det bara den lilla sladdstumpen ifrån nätuttaget till ac adaptern som skiljer sig.

Men varför köpa en dator i USA ?


Jag bor dar jjust nu och behover en dator! Men jag ska aka hem forr eller senare och vill inte kasta bort pengarna pa en dator som inte funkar i sverige! Typ :D

Anyway, later ju bra och overkomligt att ta med sig datorn hem till sverige sen! Far borja leta om jag kan hitta nat. I vilket fall skulle det bli en barbar, sa stromsladdar och tangentbord ar vad jag behver tanka pa so far ey!

Tank you all!

ps. Har ar man borta tva dar och min trad ar typ pa sida 9 eller nat! Hhhaha :D

Baan
2006-01-23, 17:23
Yes tangentuppsäättningen lär bli irriterande efter ett tag , utöver det är det bara den lilla sladdstumpen ifrån nätuttaget till ac adaptern som skiljer sig.

Men varför köpa en dator i USA ?

0% moms och bra mycket biligare överlag. Köpte min dell inspirin bärbara där och spara några tusen, var bara byta sladd från nätuttag till ac adapter (ca 20 spänn tror jag), inga andra problem. Tangentborduppsättning är inget problem hos mig eftersom man fick med massa extra tecken där öäå skulle sitta, men visst, beöhver man kolla på tangentbordet när man skriver så är det rätt kört att komma ihåg att : är ö osv :)

Jag skulle passa på köpa en del elektronik när man är i USA, det mesta är bra mycket billigare.