handdator

Visa fullständig version : Bra att käka efter träning?


Alexlindgren
2006-01-21, 00:45
Hej! Har du nu lovar morsan o farsan att testa att inte käka mitt protinpulver under en månad. Vill inte ha kommentarer på detta utan svara på detta istället:
Jag får ha med mig maltodexin men vad mer ska jag äta som är proteinrikt? Som man då kan ta med sig till gymmet?

tossefar
2006-01-21, 01:06
Du behöver inte protein när du tränar, inte heller direkt efter. Ät fisk eller kött när du kommer hem istället.

Metal_boy_
2006-01-21, 02:04
du kan inte ha med dig maltot för det är ju vad en Gainer innehåller, samt att det är pulver.

sissa
2006-01-21, 04:21
Hej! Har du nu lovar morsan o farsan att testa att inte käka mitt protinpulver under en månad. Vill inte ha kommentarer på detta utan svara på detta istället:
Jag får ha med mig maltodexin men vad mer ska jag äta som är proteinrikt? Som man då kan ta med sig till gymmet?


hade jag vatt dig hade jag tagit med mig mjölk tror jag. men man kan väl ta med sig vad som helst med protein i antar jag. kyckling, keso, kesella, ägg osv
( sen vill man kanske inte ta med sig en matlåda med kyckling till gymmet. eller jag skulle inte göra det iaf:-))

annars funkar det ju säkert rätt bra att käka när man kommer hem.

jakke
2006-01-21, 10:29
Jag skulle skynda mig hem och äta vanlig protein och kolhydrats rik mat.

GymTT
2006-01-21, 10:33
Hej! Har du nu lovar morsan o farsan att testa att inte käka mitt protinpulver under en månad. Vill inte ha kommentarer på detta utan svara på detta istället:
Jag får ha med mig maltodexin men vad mer ska jag äta som är proteinrikt? Som man då kan ta med sig till gymmet?



Ät en bra proteinrik måltid ca 1 timme förepasset, dra sedan samma sak ca 1h efter. Borde bli bra

Sparrisen
2006-01-21, 10:40
Vitt bröd med kokta äggvitor (inte så kul att käka på gymmet kanske) + lite godis kanske, sedan vanlig mat.

Alexlindgren
2006-01-21, 11:57
hm, kan man inte göra så att man tar med sig maltot (det får jag ta med mig, det är prottepulvret dom är misstänkssamma mot) och sedan äta något proteinrikt när jag kmr hem?

King Grub
2006-01-21, 11:58
Ja.

jakke
2006-01-21, 12:03
Får man fråga vad som ska kolla efter den där månaden? Om du är mindre agressiv eller musklerna har sjunkigt ihop till fet eller vad?
Mat i pulver form lixom?

keffat_liv
2006-01-21, 13:19
Vitt bröd med kokta äggvitor (inte så kul att käka på gymmet kanske) + lite godis kanske, sedan vanlig mat.

godis är väl nåt av det dummaste man kan käka efter tränignen?

bluelight
2006-01-21, 13:53
godis är väl nåt av det dummaste man kan käka efter tränignen?

Verkligen inte, om jag inte missminner mig är skumgodis bra efter träning.

keffat_liv
2006-01-21, 13:55
Verkligen inte, om jag inte missminner mig är skumgodis bra efter träning.

kanske skumgodis, men hör jag godis låter det som att klämma i sig ett mjöljchoklad eller nåt och det måste vara något av det dummaste man kan göra..

Alexlindgren
2006-01-21, 14:17
godiset äter man iaf bara för snabba kollisar och det har jag malton till. Det var proteinet jag undrade efter. Men har fått svar nu, kan lika bra käka hemma.

tobbe88
2006-01-21, 14:31
Får man fråga vad som ska kolla efter den där månaden? Om du är mindre agressiv eller musklerna har sjunkigt ihop till fet eller vad?

Det är la en myt att man kan bli aggresiv av proteinpulver? Min familj påstår att jag har blivit det efter att jag har börjat ta proteinpulver, men det avfärdar jag som skitsnack helt enkelt.

Sparrisen
2006-01-21, 15:13
Det är la en myt att man kan bli aggresiv av proteinpulver? Min familj påstår att jag har blivit det efter att jag har börjat ta proteinpulver, men det avfärdar jag som skitsnack helt enkelt.

I så fall skulle du bli aggresiv av skinka, ägg, lövbiff, köttfärs, mjölk etc...

keffat_liv
2006-01-21, 15:24
godiset äter man iaf bara för snabba kollisar och det har jag malton till. Det var proteinet jag undrade efter. Men har fått svar nu, kan lika bra käka hemma.

godis är fortfarande inte snabba kolhydrater. (finns dock godis som har)

tobbe88
2006-01-21, 15:29
I så fall skulle du bli aggresiv av skinka, ägg, lövbiff, köttfärs, mjölk etc...

Mm, precis!

GymTT
2006-01-21, 15:31
kanske skumgodis, men hör jag godis låter det som att klämma i sig ett mjöljchoklad eller nåt och det måste vara något av det dummaste man kan göra..

Jo sant, men kolhydratrikt (snabba) samt låg fetthalt godis är inte dåligt.

Sparrisen
2006-01-21, 15:50
godis är fortfarande inte snabba kolhydrater. (finns dock godis som har)

Beror ju helt vad du jämför med.

keffat_liv
2006-01-21, 15:52
Beror ju helt vad du jämför med.

självklart. Men resonerar man så, så ger inte en kebabpizza högt insulinsvar heller, beror på vad man jämför med.