handdator

Visa fullständig version : Varför skulle man ljuga om sin vikt?


HenrY
2006-01-20, 17:36
En sak jag har märkt när jag lägger ut bilder oså, när jag skriver min vikt är att många konstigt nog tror att man överdriver sin vikt!
Varför skulle man göra det?
Måste man filma när man går upp på morgonen och ställer sig på vågen för att folk ska tro på hur mycket man väger? *screwy*

Ärligt talat så bryr jag mig inte om vad folk tror om min vikt, men jag tycker det är intressant att veta Varför det är på detta vis!:)

Pudzianovski
2006-01-20, 17:37
De har väl problem själva. Avundsjuka för att de väger lite. Kanske....

King Grub
2006-01-20, 17:38
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif

Kwon
2006-01-20, 17:38
De drömmer bort till den dag då de lyckats bränna bort allt oönskat fett och drar bort några kilo.

Sällen
2006-01-20, 17:40
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif


:laugh:

Jay-Z
2006-01-20, 17:40
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif

Burn! :laugh:

HenrY
2006-01-20, 17:40
Pudz: jooo är väl möjligt...

Grub: :thefinger Idag är första deffdagen....Nu ska jag bli hårdare än dig! *flex*

Kwon: haha joo:)

tigerofsweden
2006-01-20, 17:42
En sak jag har märkt när jag lägger ut bilder oså, när jag skriver min vikt är att många konstigt nog tror att man överdriver sin vikt!
Varför skulle man göra det?
Måste man filma när man går upp på morgonen och ställer sig på vågen för att folk ska tro på hur mycket man väger? *screwy*

Ärligt talat så bryr jag mig inte om vad folk tror om min vikt, men jag tycker det är intressant att veta Varför det är på detta vis!:)

För att du är i hyffsad form och väger så pass mkt, de tar kanske heller inte så mkt hänsyn till din längd

Men tror faktiskt de bara är avundsjuka :thumbup:

HenrY
2006-01-20, 17:44
För att du är i hyffsad form och väger så pass mkt, de tar kanske heller inte så mkt hänsyn till din längd

Men tror faktiskt de bara är avundsjuka :thumbup:

Joo, men många tvivlar konstigt nog fortfarande även när jag skriver min längd! :confused:
För att vara runt 190 cm lång så är inte 100 kg speciellt mycket, speciellt när man har några kg fett också...Tycker jag!

Kwon
2006-01-20, 17:49
Alla som tvivlar är avundsjuka på dig Henry, det är så det är.

HenrY
2006-01-20, 17:51
Alla som tvivlar är avundsjuka på dig Henry, det är så det är.

Vet inte riktigt hur jag ska ta det där... Men har aldrig menat på det sättet iaf!
Om nu någon tror det...

Kwon
2006-01-20, 17:59
Vet inte riktigt hur jag ska ta det där... Men har aldrig menat på det sättet iaf!
Om nu någon tror det...

Det är så det är Henry, alla som tvivlar på dig och din vikt/resultat är helt enkelt avundsjuka.

Jag är inte avundsjuk på dig Henry, jag bryr mig inte ens om vad du väger.

Vet inte ens vad du väger etc :)

Är väl enkelt att lista ut att det är avundsjuka hos folk?

Eller är du så otrolig? :D

jakke
2006-01-20, 18:03
Gnäller inte på dig men rent allmännt så tycker jag alltid att man ska uppge morgonvikt.. Stöter på folk som skryter om sin vikt(höga) men sedan visar det sig ofta att det är kvällsvikt

Krampus
2006-01-20, 18:06
Baah. Det är hur man ser ut som räknas om man håller på med BB...
Jag har nästan 50cm runt båda armar men folk med hårda 42or ser fan bättre ut... Jag är fetast på kollo och väger som en sop-bil..

Ser inga problem med att Henrik skulle väga 100kg på sin längd alls.

Kwon
2006-01-20, 18:07
Baah. Det är hur man ser ut som räknas om man håller på med BB...
Jag har nästan 50cm runt båda armar men folk med hårda 42or ser fan bättre ut... Jag är fetast på kollo och väger som en sop-bil..

Ser inga problem med att Henrik skulle väga 100kg på sin längd alls.

Krampiz får väga hur lite/mycket han vill (för mig iaf) och blir ändå lika omtyckt, så det så! :)

Makk
2006-01-20, 18:10
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif

Dagens sanning!!

Krampus
2006-01-20, 18:11
Krampiz får väga hur lite/mycket han vill (för mig iaf) och blir ändå lika omtyckt, så det så! :)

Weeeihu!! *yourock* :D *kissass*

Iaf: Jag tror att folk ofta jämför med proffs som väger krig 100pannor, slutdeffade och vätsketömda.. "Varfor ser han änte ut så lijksom!?"
Det snackas tex mkt om Maritn Kjällströms 150kg off i "Bra form", men kolla vad han vägde in på tillslut under NOGP helt utdragen..... SAY_NO_MORE! (Monty pyton.)

Kwon
2006-01-20, 18:12
Strunta i vikten Henry!

Iz all bout teh bodyfat-lvl! :thumbup:

HenrY
2006-01-20, 18:20
Gnäller inte på dig men rent allmännt så tycker jag alltid att man ska uppge morgonvikt.. Stöter på folk som skryter om sin vikt(höga) men sedan visar det sig ofta att det är kvällsvikt

Joo håller med! Självklart ska man uppge morgonvikt, vilket jag alltid gör!

Krampus: Joo, så kan det mycket väl vara!

Krampus
2006-01-20, 18:22
Joo håller med! Självklart ska man uppge morgonvikt, vilket jag alltid gör!

Krampus: Joo, så kan det mycket väl vara!

Det jag tror att jag försökte säga var att man alltid är mindre än vad man tror...

Jag vet inte riktigt, jag är dum i huvudet för jag jobbar natt.. Så.

emmzan
2006-01-20, 18:22
Själv tycker jag det är jättesvårt att avgöra storleken på en människa och således även vikten, bara genom att titta på en bild.
Det slår mig alltid att jag tycker att folk i byggartidningar ser enorma ut på bild och när jag ser dom i verkligheten så är dom i själva verket inte så stora alls.. :)

HenrY
2006-01-20, 18:25
Det jag tror att jag försökte säga var att man alltid är mindre än vad man tror...

Jag vet inte riktigt, jag är dum i huvudet för jag jobbar natt.. Så.

Joo det var det jag menade!
Folk jämför en rätt bulkig kille som väger lika mycket som ett proffs, utan att tänka på att proffset är helt deffad och vätsketömd på en scen. För att sedan börja tvivla "Hmmm, han kan inte väga så mycket! Då borde han sa ut som XXXX eftersom dom väger lika mycket!"

Osten80
2006-01-20, 18:25
Själv tycker jag det är jättesvårt att avgöra storleken på en människa och således även vikten, bara genom att titta på en bild.
Det slår mig alltid att jag tycker att folk i byggartidningar ser enorma ut på bild och när jag ser dom i verkligheten så är dom i själva verket inte så stora alls.. :)


Vete fan om jag håller med där. Jag stod bredvid Martin Kjellström på fitness-festivalen och jag har nog aldrig känt mig så tunn nån gång. :D
Nu är jag ju inte precis stor med mina 182 centimetrar och 93 kilon men ändå.

Herkulez
2006-01-20, 18:27
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif
lol :D

nä folk vet väl inte att du är lång antar jag.

emmzan
2006-01-20, 18:27
Vete fan om jag håller med där. Jag stod bredvid Martin Kjellström på fitness-festivalen och jag har nog aldrig känt mig så tunn nån gång. :D
Nu är jag ju inte precis stor med mina 182 centimetrar och 93 kilon men ändå.

Varierar kanske lite med vilka man tittar på men rent generellt tycker jag att folk ser jättelånga ut på bild och sen visar dom sig vara 2dm kortare än vad jag är :D:D


Angående min egen vikt så har jag chockat ett antal av mina klasskamrater när jag klagat över att jag inte kommer i undersökningsrockar i strl Medium och att bara dvärgar kan ha dom... Efter lite diskussion brukar frågan "men hur mkt väger du då?" komma upp varvid jag frågar vad dom själva väger och ofta krasst kommenterar att "pja, jag väger väl ca 30kg mer än dig då med andra ord".

Vet dock inte om dom verkligen blir fårvånade eller om dom bara inte vill såra mina känslor genom att säga att jag visst ser ut som jag väger 90kg :D *rolleyes*

J.Saarela
2006-01-20, 18:29
Frågan är hur dom kan tro att du överdriver din vikt, med tanke på hur fet du ser ut. http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/mhihi.gif


Ett försök av Grub att matcha in i P 4 L dryghet,bra gjort.Men du har mycket jobb kvar.

J.Saarela
2006-01-20, 18:33
Så svårt det där,vet folk som väger mer än mig på samma längd och har ungefär samma fett%,men endå så är jag oftast större.Beror på massor av saker.Personligen skulle jag tro du vägde mindre än 100kg om jag fick se kort på dig Henry,men jag tror absolut på att det stämmer:)

Runda Grodan
2006-01-20, 18:40
Så svårt det där,vet folk som väger mer än mig på samma längd och har ungefär samma fett%,men endå så är jag oftast större.Beror på massor av saker.Personligen skulle jag tro du vägde mindre än 100kg om jag fick se kort på dig Henry,men jag tror absolut på att det stämmer:)
Jag såg en bild på dig (tror jag) i en gammal Ironman. Du står med Anders Johansson och Jörgen Ljungberg. Stor kis.

Du är väl Janne Saarela?

Herkulez
2006-01-20, 18:41
Jag såg en bild på dig (tror jag) i en gammal Ironman. Du står med Anders Johansson och Jörgen Ljungberg. Stor kis.

Du är väl Janne Saarela?
jepp its him

J.Saarela
2006-01-20, 18:42
Jag såg en bild på dig (tror jag) i en gammal Ironman. Du står med Anders Johansson och Jörgen Ljungberg. Stor kis.

Du är väl Janne Saarela?


Många kilo sen väger nånstans mellan 110-115 i dag typ så jag har väl gått ner 40 kg he he:)

Runda Grodan
2006-01-20, 18:42
jepp its him
:bow:

Hail to the king.










:D

Helena B
2006-01-20, 19:36
Varför ljuger folk i allmänhet? Här på Kolo är det väl mer att folk kanske överdriver sin styrka,vikt etc för att få snälla kommentarer. Men vad de får ut att ljuga vet jag inte. Men jag tror att det handlar om avundsjuka helt enkelt. Du är ändå inte så privat av dig, utan du har din journal och lägger upp bilder, vi vet var du tränar...vore dumt av dig att ljuga när vi kan få Grub att kolla om det stämmer eller inte(?)

HenrY
2006-01-20, 19:42
Varför ljuger folk i allmänhet? Här på Kolo är det väl mer att folk kanske överdriver sin styrka,vikt etc för att få snälla kommentarer. Men vad de får ut att ljuga vet jag inte. Men jag tror att det handlar om avundsjuka helt enkelt. Du är ändå inte så privat av dig, utan du har din journal och lägger upp bilder, vi vet var du tränar...vore dumt av dig att ljuga när vi kan få Grub att kolla om det stämmer eller inte(?)

Joo... Vettefan om grub vet hur mycket jag väger faktiskt, iaf inte morgon vikt! Lr fan...jag har tyckt mig se någon stå på altanen utanför o kolla in när jag stått o vägt mig i kalsongerna! Denna gestalt har stått där i mörkret och spanat in, först hade han långt hår, sen klippte han sig kort! EXAKT samma tidpunkt som grub... Sammanträffande? Don´t think so!:D

Men grubben kan väl isof kolla någon gång om jag väger mig precis innan gympasset, men jag tror inte han e så intresserad utav hur mycket jag väger!:D

Helena B
2006-01-20, 19:46
Joo... Vettefan om grub vet hur mycket jag väger faktiskt, iaf inte morgon vikt! Lr fan...jag har tyckt mig se någon stå på altanen utanför o kolla in när jag stått o vägt mig i kalsongerna! Denna gestalt har stått där i mörkret och spanat in, först hade han långt hår, sen klippte han sig kort! EXAKT samma tidpunkt som grub... Sammanträffande? Don´t think so!:D

Men grubben kan väl isof kolla någon gång om jag väger mig precis innan gympasset, men jag tror inte han e så intresserad utav hur mycket jag väger!:D

Jag tror inte heller att han är så intresserad. Men eftersom möjligheten finns så tror jag inte att folk tror att du ljuger. Det handlar bara om avundsjuka *flex*

MilkmaN
2006-01-20, 20:35
Folk som inte trodde på mig heller, jag är också rätt så konfunderad as to why.

Dissector
2006-01-20, 20:55
Pudz: jooo är väl möjligt...

Grub: :thefinger Idag är första deffdagen....Nu ska jag bli hårdare än dig! *flex*



Good luck med deffen, men håller ändå på Norsk_Gadd (bara för att han är från i legendariska Bergen och är min träningspolare nu då :D)

Du tjuvstartar ju nu också ;)

Nä men lycka till iallafall, ska pusha norsken och se till att du får ordentligt motstånd i er tävling sen
:whipped:

HenrY
2006-01-20, 21:03
Good luck med deffen, men håller ändå på Norsk_Gadd (bara för att han är från i legendariska Bergen och är min träningspolare nu då :D)

Du tjuvstartar ju nu också ;)

Nä men lycka till iallafall, ska pusha norsken och se till att du får ordentligt motstånd i er tävling sen
:whipped:

Tjuvstartar?
Hälsa norsk_fjollan från mig!;):D

King Grub
2006-01-20, 21:06
Tidigare skämt osido så är det ingen tvekan om att HenrY väger tresiffrigt. Han ger ett massivt intryck. *flex*

OggeP
2006-01-20, 21:07
lol :D

nä folk vet väl inte att du är lång antar jag.

Precis. Jag trodde att Anry var ca 180 och därför så lät det mycket. Men Anry är resliga 190 och då var vikten inget konstigt.

Yankeee
2006-01-20, 21:12
Det är jävligt svårt att avgöra någons vikt på bild. Henry och jag är lika långa, men han väger 14 kg (!) mer än mig, det är nog inte så många skulle kunna gissa det.

jwzrd
2006-01-20, 21:13
Det är jävligt svårt att avgöra någons vikt på bild. Henry och jag är lika långa, men han väger 14 kg (!) mer än mig, det är nog inte så många skulle kunna gissa det.

Å jo, det syns tydligt. Jag trodde det var mer än 14 kg, du väger väl inte mer än en 74.5?

Yankeee
2006-01-20, 21:15
Å jo, det syns tydligt. Jag trodde det var mer än 14 kg, du väger väl inte mer än en 74.5?

Du / 2 mao? :)

jwzrd
2006-01-20, 21:16
Du / 2 mao? :)

Ja nånting sånt. Jag brukar skaka mina byxor noga efter gymmet så att jag inte sätter foten i ansiktet på dig; om du gömt dig i ett av mina byxben alltså.

Yankeee
2006-01-20, 21:18
Ja nånting sånt. Jag brukar skaka mina byxor noga efter gymmet så att jag inte sätter foten i ansiktet på dig; om du gömt dig i ett av mina byxben alltså.

Därför du drar upp byxorna i armhålan innan lyften? Så att du är säker på att ingen gömmer sig i brallorna?

jwzrd
2006-01-20, 21:19
Därför du drar upp byxorna i armhålan innan lyften? Så att du är säker på att ingen gömmer sig i brallorna?

Det och för att jag inte vill ha några hemligheter för dig :/

Yankeee
2006-01-20, 21:20
Det och för att jag inte vill ha några hemligheter för dig :/

Loose the beard then.

jwzrd
2006-01-20, 21:21
Loose the beard then.

Lose.

Dumleman
2006-01-20, 21:22
Om någon tror att du överdriver din vikt så kan du alltid säga "jag har kraftig benstomme..." eller "ja muskler väger 7 gånger mer än fett" :D.

Yankeee
2006-01-20, 21:24
Lose.

Sorry, du fick mig att tänka på älgar :|

jwzrd
2006-01-20, 21:25
Sorry, du fick mig att tänka på älgar :|

Är det mitt brölande? :/

Yankeee
2006-01-20, 21:26
Är det mitt brölande? :/

Mest dina fula kläder

http://www.strangepolice.com/images/content/1691.jpg

jwzrd
2006-01-20, 21:28
Mest dina fula kläder

http://www.strangepolice.com/images/content/1691.jpg

Du sa att det var för att dom var för fina för dig som jag fick om :(








(Nu törs jag inte spamma mer, då kommer farbror Grub och slår mig på snoppen :/)