handdator

Visa fullständig version : Byta upplägg


H.Emanuel
2006-01-20, 05:30
Man ska ge ett upplägg en chans har jag läst här ibland. Hur länge tycker ni man ska köra ett upplägg? Jag har just börjat med helkroppspass.

Herkulez
2006-01-20, 11:46
beror på, om du inte känner dig trött och sliten som fan hela tiden så tycker jag åtminstone 4-6 månader för att man ska kunna se om det fungerar, tar tid att bygga muskler.

pragmatist
2006-01-20, 12:11
Om ett upplägg är bra, d.v.s. har en hel del variation inbyggt i sig, så kan man som sagt ge det ganska lång tid. Ett upplägg utan särskilt mycket variation skulle jag inte ge mer än sex veckor, och ett upplägg med samma antal set/reps hela tiden inte mer än sex-åtta träningspass.

MilkmaN
2006-01-20, 20:22
Om ett upplägg är bra, d.v.s. har en hel del variation inbyggt i sig, så kan man som sagt ge det ganska lång tid. Ett upplägg utan särskilt mycket variation skulle jag inte ge mer än sex veckor, och ett upplägg med samma antal set/reps hela tiden inte mer än sex-åtta träningspass.

Det tycker jag är fel, hur kan du märka nån skillnad?

pragmatist
2006-01-20, 20:42
Det märks ju rätt tydligt om man gör några framsteg eller inte. Ett träningsprogram börjar inte plötsligt fungera efter sex månader, fungerar det så märker du det på relativt kort tid, fungerar det inte så kommer det inte som genom magi börja fungera längre fram heller.