handdator

Visa fullständig version : Anabolic Burst Cycling of Diet and Exercise (ABCDE)


pete87p
2006-01-19, 22:35
Jag hittade en intresant artikel om ett ätningssätt.
http://www.musclemedia.com/training/abcde/v58_abc1.asp

Den säger om man äter mycket under 2 veckor och bantar under 2 veckor så går man upp runt 1-2kg i kroppsvikt.. Men är detta muskler då? 1-2kg muskler på några veckor :naughty:
Men det kan inte stämma om resten av forskarna säger att man kan gå upp runt 2.5kg på ett år. Så vet ni något om detta? *bs*

mvh

Pudzianovski
2006-01-19, 22:37
Du kan ju alltid testa att söka.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?searchid=337175

Mr. Moose
2006-01-20, 07:04
Vad jag lommer ihåg fungerade det inte så bra enligt dom som provade på det.

Claes

Ninjasmurf
2006-01-20, 07:49
Snackade med Torbjörn Åkerfeldt i förra året... han hade fått tag i dom finanser han behövde för att göra alla slut tester (skulle ske i höstas)... Så den kompletta beskrivningen på hur det funkar eller om det funkar lär kan snart...

Nitrometan
2006-01-20, 07:55
Jag pratade med Torbjörn Åkerfeldt strax efter den artikeln skrevs. De hade missuppfattat en del, men det stämde väl hyfsat med hans idéer.

Problemet jag ser är att de som har provat över lite längre tid har blivit feta. Medan de som fick detaljerade instruktioner av TÅ klarade sig under de veckor försöket pågick.

JoelR
2006-01-20, 17:19
Paulun har skrivit om det här i boken "ät, träna, prestera!". Kommer inte ihåg vad han skrev dock men ett tips är att kolla där.

King Grub
2006-01-20, 17:32
En stor del av konceptet faller väl, då man på den tiden trodde att insulin var anabolt, efter slutsatser från djurförsök. I dag vet man att så inte är fallet hos människan.

Ninjasmurf
2006-01-20, 17:42
En stor del av konceptet faller väl, då man på den tiden trodde att insulin var anabolt, efter slutsatser från djurförsök. I dag vet man att så inte är fallet hos människan.
insulin är väl bara antikatabolt om jag förstått det rätt...

King Grub
2006-01-20, 17:45
insulin är väl bara antikatabolt om jag förstått det rätt...

Och det enbart i samband med fysisk ansträngning. Det minskar inte muskelnedbrytningen i vila.

JJ
2006-01-20, 18:07
Den studien har väl varit på gång att avslutas i ungefär en evighet.

AJO
2006-01-21, 01:28
En stor del av konceptet faller väl, då man på den tiden trodde att insulin var anabolt, efter slutsatser från djurförsök. I dag vet man att så inte är fallet hos människan.


Jasså, där ser man, jag trodde att insulin var ett av de mest anabola hormonen vi har, men IGF är väl anabolt!?

zoltan_hellhound
2006-08-02, 20:05
Hur kommer det sig att de som testat blivit feta..har de rubbat ämnesomsättningen eller? och när kommer det en riktig undersökning på abcde dieten..någon som vet?