handdator

Visa fullständig version : Olik hållning med Grippers...


Fettecke
2006-01-19, 21:53
Har funderat lite grann på skillnaden mellan att hålla i grippern när man trycker, motsatsen till "no-hands" alltså... jag har inga probs att klämma ihop den om jag får hålla i fjädern med andra handen när jag klämmer... men no-hands är det några mm kvar...

wierd eller ? *screwy*

polaren
2006-01-19, 22:01
Menar du att du klämmer den lättare bara för att du håller i fjädern med andra handen? Har aldrig prövat det, men kanske har det att göra med att gripper ligger helt stilla i handen. Vet ej hur jag ska förklara, men kan dra en lite halvtaskig jämnförelse: tänk dig knäböj, sedan tänker du dig knäböj i smith :D

Prövade nu och för mig blir det ingen skillnad, kanske är det en vanesak bara?

Dumleman
2006-01-19, 23:08
Har du testat att köra med magnesium?

Zakath
2006-01-20, 00:54
Att hålla i fjädern är inte tillåtet under stängningen av grippers på tävling, däremot under sättningen. Det gör det lättare, eftersom man bl.a. hindrar grippers från att glida iväg.

Fettecke
2006-01-20, 14:39
Hjälper det med magnesium då ?, jag kan få tag i talk iaf... det är väll relativt likvärdigt ? kan prova iaf...

Dumleman
2006-01-20, 15:16
Hjälper det med magnesium då ?, jag kan få tag i talk iaf... det är väll relativt likvärdigt ? kan prova iaf...
Inte vet jag men magnesium gör att grippern inte halkar lika mycket i handen.

edvin
2006-01-20, 15:44
Finns det någon begränsning vad det gäller hur långt från fjädern man får hålla. Det går ju lättare om man håller så långt bak man kan (förutsatt att man når). Men är det okej om man skiter i lillfingeret och bara stänger med tre fingrar?

Zakath
2006-01-20, 15:49
Hjälper det med magnesium då ?, jag kan få tag i talk iaf... det är väll relativt likvärdigt ? kan prova iaf...



Talk gör att det glider lättare ;)

Magnesium är billigt och räcker länge, så det är en bra investering.

Zakath
2006-01-20, 15:50
Finns det någon begränsning vad det gäller hur långt från fjädern man får hålla. Det går ju lättare om man håller så långt bak man kan (förutsatt att man når). Men är det okej om man skiter i lillfingeret och bara stänger med tre fingrar?



Jag tror det, fast jag har aldrig sett någon göra det på tävling. Magnus Samuelsson stänger ju med bara 3 fingrar och han är ju hyfsat stark ;)

edvin
2006-01-20, 15:55
Magnus Samuelsson stänger ju med bara 3 fingrar och han är ju hyfsat stark ;)
Lagomt i alla fall :thumbup:

Jense
2006-01-20, 17:05
Jag tror det, fast jag har aldrig sett någon göra det på tävling. Magnus Samuelsson stänger ju med bara 3 fingrar och han är ju hyfsat stark ;)


jo men om han skulle tävlat hade han varit tvungen att få bort sitt lillfinger så man kan se om han har grippern stängd. alt hugga av det eller använda hela handen.. för han säger att han har "för stora" händer,, vilket enligt mig inte stämmer då han har ca 4cm kvar av grippern ovanför pekfingret. och ett 4cm tjock lillfinger har jag svårt att tro att han har , men sure, träna så