handdator

Visa fullständig version : Var handlar du mat? Lågpris? Ica?


Arnesson
2006-01-19, 19:51
En liten idé från Lidl-tråden.

Var handlar ni mest?
Föredrar ni lågpriskedjor eller kedjor med lite större utbud och service?
med mera, med mera.



Själv bor jag väldigt nära Willys, men tycker det är ganska kasst. Frukt och grönt är inte av den bästa sort, samt att de har begränsat utbud av färskvaror. Men jag handlar ofta där för att det är nära, och jag ej har någon bil.

Jobbar annars på en ica-butik, som jag tycker är oerhört mycket bättre (kanske bara för att jag jobbar där?). Där handlar jag helst om jag har tillgång till bil.

Lidl och Netto handlar jag nästan aldrig på, då de inte ligger i närheten.

emmzan
2006-01-19, 19:52
Det som är närmast i regel.

Coop Forum eller Willys.

Cilia
2006-01-19, 19:53
svarade just på det i Lidltråden

Om jag orkar och har tid handlar jag på Prisextra men oftast på närbelägna Vi som är dyr.
Jag betalar gärna extra för att få bättre varor.
Nu inser även jag att även Barilla pasta är samma på Vi som Prisextra men när det gäller färska varor ligger Vi hästlängder före Prisextra.

Davil
2006-01-19, 19:54
Jag handlar till 99% alltid på Willys. 1% på Coop-nära.

Jag har aldrig handlat på Lidl, och kommer aldrig att göra pga att jag vet hur de han behandlat sina anställda vid uppstarten.

OggeP
2006-01-19, 19:54
Ica eller Priso (eurospar). Köper i princip aldrig budgetmärken utan brukar köpa etablerade kända märken.

Yankeee
2006-01-19, 19:54
Helst på willys, tycker faktiskt att deras frukt och grönt-avdelning är riktigt fräsch. Utklassar de andra butikerna i området iaf. Ica maxi i solna sports park är dock fräschare, men dyrare och långt borta. Det enda jag saknar på willys är billig kvarg (suprise), annars har de allt jag behöver och vill ha. Jag älskar willys :love:

tigerofsweden
2006-01-19, 19:55
Jag handlar till 99% alltid på Willys. 1% på Coop-nära.

Jag har aldrig handlat på Lidl, och kommer aldrig att göra pga att jag vet hur de han behandlat sina anställda vid uppstarten.

Willys! Billigt är gott :eating:

Baha
2006-01-19, 19:56
Ica 40%, hemköp 30%, lidl 20%, konsum 10% ca då

Dumleman
2006-01-19, 19:57
Mest ica, ibland coop. Aldrig lidl och jag har handlat totalt 2 gånger hos willys!

Helena B
2006-01-19, 19:59
Arbetat på ICA Kvantum och jag gillar den butiken bäst, ICA Maxi går också bra. Men jag handlar kvargen på Lidl och ibland blir det även Willys och Konsum.

mela
2006-01-19, 20:00
vi storhandlar på ICA minst en gång i veckan..
bor ju hemma :em:

Allan
2006-01-19, 20:00
CoopNära. Lidl. Aldrig Hemköp eller ICA.

allan

Mattiasbiff
2006-01-19, 20:00
Ica maxi handlar jag på... Inte billigast men det utbudet är fan skit bra!!

Om man känner för att spara så ligger ju inte Willys och Citygross
så långt bort och ifall man skulle råka handla där bli det väll citygross
för att dom har också hyffsat utbud tycker jag!

Fast iofs willys har ju proteinpulvret ;)

Cilia
2006-01-19, 20:01
CoopNära. Lidl. Aldrig Hemköp eller ICA.

allan
hhehhehehe
jag handlar aldrig på konsum eller coop.
antagligen för att min mamma aldrig gjorde det och hon gjorde inte det för att mormor aldrig gjorde det som inte gjorde det av princip.
roligt hur mönstret lever kvar.

pilt77
2006-01-19, 20:02
Willys och Lidl blir det oftast, nån gång åker vi till CoopForum eller ICAmaxi och köper en jäkla massa lösgodis, dte är bättre kvalitet där *popcorn*

Frazze
2006-01-19, 20:02
Netto 90%, Coop 9%, Willys 1%

tossefar
2006-01-19, 20:05
Konsum och ica maxi.

Lodiz2
2006-01-19, 20:05
jag storhandlar på willys och den affären tycker jag är riktigt bra , strö handlar gör jag på ica pågrund utav att det ligger nära men där är det svindyrt och jag köper oftast bara mjölk och sånt där , aldrig kött och sånt som är ruskigt dyrt där

sissa
2006-01-19, 20:06
jag handlar på domus ( är väl förövrigt den enda affär i sverige som heter så. alla andra bytte namn för 100 år sen) well, coop är det iaf.

har ingen bil därför blir det inte stormarknader för mig förrutom nångång ibland.

domus är nog inte billigast, men helt okej

sen tycker jag att om jag handlar på stormaknader så har jag en tendens att handla mkt mer och mindre smart, därför att det är så billigt. och många varor ÄR inte billigare när man väl kollar. ta billighetspasta tex. fanns nåt storpack på ica maxi, det var dock inte billigare än barilla.
så man kan nog luras också

kött köper jag alltid på domus. det är nånting med de här storpacken och vakumpacketerade köttbitarna som jag finner motbjudande.

Jorgen
2006-01-19, 20:12
ICA Kvantum till 99%, 1% i en lågprisaffär som heter just Lågpris.

Nina L
2006-01-19, 20:13
Detta är fördelningen över mina närmaste butiker:

Willys 90 %, Ica Supermarket 5%, Malmö Närlivs 5%, Lidl 0%

userfriendly
2006-01-19, 20:15
jag önskar att jag kommer ha så pass mkt pengar att jag slipper handla på Willys o Lidl när jag blir stor.. tyvärr kan de mer eller mindre tvinga folk att handla där då priserna är lägre.

High1ander
2006-01-19, 20:15
USA - Alberssons, Santa Cruiz Marketplace, ibland 7-Eleven

Sverige - ICA till 90-95%

Ryska_raketen
2006-01-19, 20:15
willys in da club :thumbup:

Yankeee
2006-01-19, 20:15
jag önskar att jag kommer ha så pass mkt pengar att jag slipper handla på Willys o Lidl när jag blir stor.. tyvärr kan de mer eller mindre tvinga folk att handla där då priserna är lägre.

Snälla, inte det skitsnacket igen.

z_bumbi
2006-01-19, 20:16
Storhandlar en gång i månaden eller så på Willys, sen köper jag nästan allt annat på ICA som inte är så mycket dyrare.
Vissa spridda inköp på COOP står för resterade delar.

JJ
2006-01-19, 20:18
Handlar på närmaste Vivo eller ICA stormarknad i Sickla. Rätt dyrt. Men jag kommer snart nära både Lidl, Coop, Willy's och ICA stormarknad så då blir det bättring.

Osten80
2006-01-19, 20:20
Handlar enbart på ICA

Squatinator
2006-01-19, 20:42
100% LIDL 100% Stolt 100% Nöjd :hbang:

Endumen
2006-01-19, 20:43
jag handlar på domus ( är väl förövrigt den enda affär i sverige som heter så. alla andra bytte namn för 100 år sen) well, coop är det iaf.

har ingen bil därför blir det inte stormarknader för mig förrutom nångång ibland.

domus är nog inte billigast, men helt okej

sen tycker jag att om jag handlar på stormaknader så har jag en tendens att handla mkt mer och mindre smart, därför att det är så billigt. och många varor ÄR inte billigare när man väl kollar. ta billighetspasta tex. fanns nåt storpack på ica maxi, det var dock inte billigare än barilla.
så man kan nog luras också

kött köper jag alltid på domus. det är nånting med de här storpacken och vakumpacketerade köttbitarna som jag finner motbjudande.


Ägd, vi har Domus i Östersund!

Piranha
2006-01-19, 20:45
Det som är närmast , antingen Ica eller Konsum.

Lågprisen ligger för långt bort tyvärr.

Larsson
2006-01-19, 21:05
ICA nära eller ICA Maxi. ICA för hela slanten.

Jax
2006-01-19, 21:06
85% ICA, 10% Hemköp, 5% annat
Efter att ha hört en vän berätta om arbetsförhållanderna på Lidl så handlar jag av princip inte där. Om allt med Lidl är skit vet jag väl egentligen inte. Men nu har jag bestämt mig för det, så då är det så.

Jman
2006-01-19, 21:13
Handlar alltid på Coop Forum. Betalar för kvalitet.
Alternativet är en butik i centrum som vi ertappat med både mögligt bröd, maskar i konserverna och andra ruttna varor. När man konfronterar butiksägaren så utropar han irriterat och smakar av den dåliga varan (gammalt okokt ris i det här fallet) och säger att det är inget fel på den ...

Cinna
2006-01-19, 21:14
Willys funkar för det mesta.

Ska jag ha något speciellt kan det dock bli Ica Maxi i Solna eller Vi-butiken på hörnet.

Juliette
2006-01-19, 21:17
Oftast det som är närmast; ICA. Annars till Gröna Konsum för de har bättre utbud på ekologiska varor.

Arnesson
2006-01-19, 21:42
jag önskar att jag kommer ha så pass mkt pengar att jag slipper handla på Willys o Lidl när jag blir stor.. tyvärr kan de mer eller mindre tvinga folk att handla där då priserna är lägre.
Jag vet inte hur det ser ut i övriga landet, men här i Uppsala så var Ica Kvantum billigast när Upsala Nya Tidning gjprde en undersökning i höstas. Beror ju givetvis på varukorgen, men jag tycker ändå att det visar att det kanske inte skiljer så mycket mellan willys och ica t ex. Sen att en Kvantum butik var billigare än lidl och netto var ju också ganska förvånande enligt mig.

Fettecke
2006-01-19, 21:44
99% ICA, jag delar mitt ICA kort med flickvännen... så det är lätt att hålla koll på vart pengarna går på så sätt... inte pga tjejen, utan kortet ;D

Jay-Z
2006-01-19, 21:45
Det som är närmast , antingen Ica eller Konsum.

Lågprisen ligger för långt bort tyvärr.

Samma här.

King Grub
2006-01-19, 21:46
ICA Flygfyren. Nära och bra. Kollar inte priser.

sissa
2006-01-19, 21:48
Ägd, vi har Domus i Östersund!


okej, två ställen då :)

Metal_boy_
2006-01-19, 21:52
handlar på olika ställen med tanke på att billigare kedjor oftast har begränsat sortiment. Det blir på Willys, ICA-Maxi, ICA-Kvantum, ÖB, Lidl och Konsum.

Metal_boy_
2006-01-19, 21:56
ICA Flygfyren. Nära och bra. Kollar inte priser.


Nä vi märkte det när du handlade fläskfilé.



:D

John_r
2006-01-19, 22:24
Nä vi märkte det när du handlade fläskfilé.



:D

haha ja, hur mkt var det som det gick på?

Wooch
2006-01-19, 22:38
Grönsaker på Netto och resten på Coop.

Herkulez
2006-01-19, 22:45
WILLYS

storhandlar där 1-2gånger i månaden sen småhandlar på ica här i närheten.

zanzi
2006-01-19, 22:59
99% från Coop Forum. Dom har störst sortiment/ligger närmast.

Mighty
2006-01-19, 23:11
Ica eller Klippet

mini
2006-01-19, 23:20
Handlar ibland på Willys som ligger där jag tränar, ibland på Konsum som ligger vid tåget och ibland hos kurden på hörnet där jag bor.

Ralle
2006-01-19, 23:24
I Umeå så är det nästan ingen som handlar på willys. Mitt emot willys ligger Coop och där är det i snitt kanske 10-15ggr så mycket bilar. Dom har redan efter bara ett litet tag blivit tvungna att sparka folk, men sen så har dom ju dyrast pris av dom större butikerna och minst sortiment. Umeå är förövrigt ända stället i Sverige sedan starten som blivit tvungna att sparka folk

skaparn
2006-01-19, 23:32
ICA Maxi på Strömpilen eller ICA Glunten på Ålidhem. Misstänker att ICA på Mariehem är närmare men vanans makt är stor. Jag handlar aldrig på något som är anslutet till KF av den enkla anledningen att min far aldrig handlade på något som inte var anslutet till KF.

Folksam, OK och Fonus går bort de också.

Okej, så principfast är jag kanske inte, det finns heller inte så mycket kvar av det som min far så hårt kämpade för i de nämnda företagen. Men det har blivit en vana, så ICA it is.

no1fitness
2006-01-20, 01:50
Till 95% på IcaMaxi. Bäst godis. :D
Hatar Konsum. *spy*

Resterande 5% fördelas på Lidl, Willys och Coop.

aliquis
2006-01-20, 02:21
Frukt o grönt är ju bättre på willys än på ica, omsättningen är ju så hög att den alltid är färsk, visst, paprikorna kan vara lite illa när de kostar 15kr, men de kostar inte 15kr/kg på ica ;), någonsin, ens om de vore söndertrampade.

aliquis
2006-01-20, 02:22
I Umeå så är det nästan ingen som handlar på willys. Mitt emot willys ligger Coop och där är det i snitt kanske 10-15ggr så mycket bilar. Dom har redan efter bara ett litet tag blivit tvungna att sparka folk, men sen så har dom ju dyrast pris av dom större butikerna och minst sortiment. Umeå är förövrigt ända stället i Sverige sedan starten som blivit tvungna att sparka folkHur kan willys vara dyrare än coop?

aliquis
2006-01-20, 02:24
haha ja, hur mkt var det som det gick på?7.98 eller något.

mini_Arnold
2006-01-20, 04:27
svaret är enkelt
Behöver jag nåt som jag får billigare på netto(EXAKT SAMMA VARA) handlar jag där istället. En självklarhet.
Sen finns det enstaka varor som bara ica och AG's har som inte ens konsum har så man behöver inte begränsa sig till endast en affär.

Yankeee
2006-01-20, 05:37
svaret är enkelt
Behöver jag nåt som jag får billigare på netto(EXAKT SAMMA VARA) handlar jag där istället. En självklarhet.

Det är ju det många inte fattar, de tror att det bara finns familjepack av ashbars mjölk och muhammads kött på willys / lidl / netto.

grisbil3n
2006-01-20, 06:27
ICA Kvantum blir det, finns ju allt där, och dom varorna jag är intresserad av är billigare där än på Coop.

Jakelol
2006-01-20, 07:27
Handlar det mesta på LiDL

Lasse Kongo
2006-01-20, 07:48
Beställer ALL mat på internet, kommer direkt hem.

snelhest
2006-01-20, 08:49
jag handlar på domus ( är väl förövrigt den enda affär i sverige som heter så. alla andra bytte namn för 100 år sen) well, coop är det iaf.

har ingen bil därför blir det inte stormarknader för mig förrutom nångång ibland.

domus är nog inte billigast, men helt okej

sen tycker jag att om jag handlar på stormaknader så har jag en tendens att handla mkt mer och mindre smart, därför att det är så billigt. och många varor ÄR inte billigare när man väl kollar. ta billighetspasta tex. fanns nåt storpack på ica maxi, det var dock inte billigare än barilla.
så man kan nog luras också

kött köper jag alltid på domus. det är nånting med de här storpacken och vakumpacketerade köttbitarna som jag finner motbjudande.http://gulasidorna.eniro.se/query?search_word=domus&where=&what=yp&newSearch=1

GymTT
2006-01-20, 09:00
Nästan alltid storhandel på willys, småsaker på ICA och ibland Konsum.

Cilia
2006-01-20, 09:43
ICA Maxi på Strömpilen eller ICA Glunten på Ålidhem. Misstänker att ICA på Mariehem är närmare men vanans makt är stor. Jag handlar aldrig på något som är anslutet till KF av den enkla anledningen att min far aldrig handlade på något som inte var anslutet till KF.

Folksam, OK och Fonus går bort de också.

Okej, så principfast är jag kanske inte, det finns heller inte så mycket kvar av det som min far så hårt kämpade för i de nämnda företagen. Men det har blivit en vana, så ICA it is.
som jag då.
Fast jag vet inte om det ligger så mycket principer i beslutet från min sida.
Har kanske inte dom bästa erfarenheter ifrån konsum heller men det är väl en vanesak.



Nästan alltid storhandel på willys, småsaker på ICA och ibland Konsum.
bor inte du hemma?

Garnax
2006-01-20, 10:08
Handlar på Ica Kvantum, dom må vara dyrast men utbudet är bra, allt ser
schysst ut och servicen är hög.

Jag handlar inte på Willeys för att jag tycker att dom suger, gönsöksdisken
är halvrutten och dom varor jag vill ha är alltid slut så jag måste iaf åka
till en andra butik för att få allt.

På Lidhl handlar jag inte av ren princip. aldrig ens vart inne i en Lidhl butik.

Callister
2006-01-20, 10:22
Till flickans lägenhet handlar vi alltid på Willys, 1% till ICA MAXI.
Hemma med morsan handlar vi på Pris-Xtra, hur bra som helst.

Godis, läsk och chips blir det gärna på lidl som ligger 50 meter bort.

GymTT
2006-01-20, 10:22
som jag då.
Fast jag vet inte om det ligger så mycket principer i beslutet från min sida.
Har kanske inte dom bästa erfarenheter ifrån konsum heller men det är väl en vanesak.




bor inte du hemma?


jo? :)

jakke
2006-01-20, 10:27
Beror på..
1. Litet ICA: Nära. Har bra utbud och inte så dyrt
2. Netto: Nära. BIlligt, kasst utbud
3. Willys: långt, bäst utbud, billigt.

Metal_boy_
2006-01-20, 10:36
Handlar på Ica Kvantum, dom må vara dyrast men utbudet är bra, allt ser
schysst ut och servicen är hög.

Jag handlar inte på Willeys för att jag tycker att dom suger, gönsöksdisken
är halvrutten och dom varor jag vill ha är alltid slut så jag måste iaf åka
till en andra butik för att få allt.

På Lidhl handlar jag inte av ren princip. aldrig ens vart inne i en Lidhl butik.

Tydligen så shoppar du inte bara mat :)


http://homepage.mac.com/calvindavidson/.Pictures/b3ta/Mr-Bean-goes-shopping.jpg

Power
2006-01-20, 13:24
Pris-Xtra till 90 %. Nån gång då och då kör jag vilse och hamnar på Willys istället.
Enda anedningen till att jag inte handlar mer på Willys är att de inte tar AmericanExpress längre!

Cilia
2006-01-20, 13:26
jo? :)
men då gills det ju inte eftersom det inte är ditt val

Piranha
2006-01-20, 13:30
Insändare.


Brukar du välja
bort frukt från Chile
när du handlar?

http://www.yttermera.se/emellertid/insandare/images/karl_eriksson.jpg


Karl Eriksson, Aringsås
- Nej, jag handlar aldrig,
jag är gift sedan många år.

http://www.yttermera.se/emellertid/insandare/

Arnesson
2006-01-20, 13:33
Insändare.


Brukar du välja
bort frukt från Chile
när du handlar?

http://www.yttermera.se/emellertid/insandare/images/karl_eriksson.jpg


Karl Eriksson, Aringsås
- Nej, jag handlar aldrig,
jag är gift sedan många år.

http://www.yttermera.se/emellertid/insandare/

Den sitter uppe på mitt extrajobb på en icabutik :D








Givetvis tycker jag inte att den är rolig..... ;)

Jense
2006-01-20, 16:55
Malmborgs (ica) eller willys. ibland på shell och ibland på det lokala jour öppet



men oftast på pizzerian

hahavaffan
2006-01-20, 17:39
vi storhandlar på ICA minst en gång i veckan..
bor ju hemma :em:Du sa det!

Diana
2006-01-20, 17:44
mama handlar :em: :D
på Vivo, oekonomiskt och bra :thumbup: djur i sallader, mosade bröd, öppnade taccosåser är nåra av biverkningarna :D

Bigsize
2006-01-20, 18:10
okej, två ställen då :)
Addera en i Kristianstad :)