handdator

Visa fullständig version : Är du en datornörd?


m0gh
2006-01-19, 18:29
Ja hur står de till nu igentligen?

Herkulez
2006-01-19, 18:31
nej, kan inget om datorer...nörd däremot är jag.

axlpxl
2006-01-19, 18:32
Jepp! :naughty:

m0gh
2006-01-19, 18:32
jag sitter själv vid datorn ganska mkt på vardagar. är för seg för att dra ut o träffa kompisar efter skolan etc. Blir mest : Skola, datorn, träna, datorn, sova :P Fast på helger umgås man lite mer o så.
Iofs har jag många polare i skolan jag är med i stort sett halva dagen.

EDIT: Går på ett ITGymnasium, så man sitter ju vid datorn där på alla lektioner oxå.

Baan
2006-01-19, 18:33
för <15 år sedan så räckte det med att man ägde en dator och använde den för att klassas som datornörd, idag bör det väl vara djupa kunskaper inom programmering eller liknande tycker jag, alla sitter ju i princip framför datorn någon gång på fritiden (kanske bortsett från agda 93?). svårt definera datornörd idag, tycker det är ett förlegat uttryck.

JJ
2006-01-19, 18:34
Räknas inom jobbet?

bubbe
2006-01-19, 18:34
hur ska man räkna om man jobbar med skiten?

sitter väl 2 tim på fritiden och 7-10 tim jobb.

OggeP
2006-01-19, 18:36
Är man nörd om man jobbar vid en dator?

m0gh
2006-01-19, 18:36
Jo iofs.. i stort sett ALLA ungdomar som inte har ngt för sig på dagarna ( en hel del:D ) sitter ju vid msn o chattar.. *host* noobs *host* *innocent*

EDIT: Ifall ni jobbar med datorer.. så kan ni väl stryka den tiden ni gör ngt vettigt på datorn. Men ifall ni sitter o surfar på rasten t.ex. så ta med det.

Arnesson
2006-01-19, 18:37
Surfar en hel del när jag har tid.

Pluggar till Systemvetare så använder datorn till skoluppgifter en del också.

Så kanske 3h/dag. Dock varierar det ju oerhört mycket.

mini_Arnold
2006-01-19, 18:39
Jag är en datornörd oavsett hur många timmar jag sitter :D
Allt från 1-10timmar. Speciellt om jag är arbetslös...

emmzan
2006-01-19, 18:39
Någon till några timmar/dag.

Datornörd tycker jag dock inte jag vill kalla mig.

Baan
2006-01-19, 18:39
Är man nörd om man jobbar vid en dator?

tjaa... oftast väljer man inte på jobbet om man ska använda en dator eller ej, så svaret borde väl vara nej, om man ska klassas som datornörd borde man ändå frivilligt sitta framför en dator.

m0gh
2006-01-19, 18:40
Någon till några timmar/dag.

Datornörd tycker jag dock inte jag vill kalla mig.

Tjejer kallas inte nördar, dom kallas för.. ptja.. va ska vi säga?:D Änna lite taskigt o kalla en tjejj för NÖRD *innocent*

emmzan
2006-01-19, 18:42
Tjejer kallas inte nördar, dom kallas för.. ptja.. va ska vi säga?:D Änna lite taskigt o kalla en tjejj för NÖRD *innocent*

Pja. Min lärare frågade mig om jag arbetat som sekreterare någon gång... eftersom jag skrev på datorn så fort när jag skulle få ner alla journalerna på dagens veterinärbesök.

Min egen beteckning på datornörd är nog någon som sitter vid datorn och som faktiskt kan något om burken också. Inte totalt förvirrad människa som jag som längtar tillbaka till macintoshen och hatar windows XP :D

emmza = morbid nörd?

Dumleman
2006-01-19, 18:42
Ja det blir väl några minuter per dag med datorn, eller utan dator eller hur det nu var *innocent*.

Fettecke
2006-01-19, 18:43
för <15 år sedan så räckte det med att man ägde en dator och använde den för att klassas som datornörd, idag bör det väl vara djupa kunskaper inom programmering eller liknande tycker jag, alla sitter ju i princip framför datorn någon gång på fritiden (kanske bortsett från agda 93?). svårt definera datornörd idag, tycker det är ett förlegat uttryck.

Skärpning... det är inte nördigt att kunna programmera rejält... det är ett tecken på att skallen sitter där den ska. krävs ganska mkt av hjärnan för att kunna skriva vettiga program. isf så är det väldigt nördigt att kunna köra isracing också...

Sitter vid datorn mellan 1-6h om dagen, beroende vilken dag och skift jag jobbar...

OggeP
2006-01-19, 18:43
tjaa... oftast väljer man inte på jobbet om man ska använda en dator eller ej, så svaret borde väl vara nej, om man ska klassas som datornörd borde man ändå frivilligt sitta framför en dator.

Bra! Då är jag ingen datanörd! *flex*

m0gh
2006-01-19, 18:44
Lite fonky att detta ändå skall vara ett träningsforum med aktiva medlemar, ändå är de nästan 10timmar+ som leder :D

bubbe
2006-01-19, 18:49
EDIT: Ifall ni jobbar med datorer.. så kan ni väl stryka den tiden ni gör ngt vettigt på datorn. Men ifall ni sitter o surfar på rasten t.ex. så ta med det.

vettigt på jobbet, surfa på rasten :confused:

vanligtvis surfar man på arbetstiden och gör vettiga saker på rasten :laugh:

Loke
2006-01-19, 18:50
svårt att säga exakt, jag sitter ofta vid datorn när jag gör andra saker. till exempel sitter jag vid datorn när jag plinkar på basen, så jag märker om någon skriver nåt på msn och så.

Men aktivt surfande/chattande/spelande etc är nog inte mer än 2 timmar per dag i snitt.

Dumleman
2006-01-19, 19:01
Skärpning... det är inte nördigt att kunna programmera rejält... det är ett tecken på att skallen sitter där den ska. krävs ganska mkt av hjärnan för att kunna skriva vettiga program. isf så är det väldigt nördigt att kunna köra isracing också...

Sitter vid datorn mellan 1-6h om dagen, beroende vilken dag och skift jag jobbar...
Man kan vara nörd inom alla områden. http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd