handdator

Visa fullständig version : Stor viktminskning i början av deff?


martin86
2006-01-19, 18:16
Jag har deffat sen i måndags, och har redan gått ner 1,1 kg. Detta trots att jag ätit runt -500 kcal / dag, och borde därmed inte gått ner så mycket. Är det fler som har haft detta symptom och jag undrar även om det är mest vätska och att minskningen stagner efter ett tag?

Eller borde jag istället höja mina kcal lite mer för att minska för snabb viktnedgång? (siktar på ca 0,5-1,0 kg / vecka. *cry*

coxie
2006-01-19, 18:44
Kroppen töms säkert på en del vatten/glykogen när du lägger om kosten. Vet att jag själv tappade 3kg första veckan på min diet, men efter en vecka så landade jag kring ca 1kg i veckan och planerar att hålla det uppe i samma tempo. Så jag skulle ge det en vecka innan du börjar ändra på kosten.

martin86
2006-01-19, 19:15
Kroppen töms säkert på en del vatten/glykogen när du lägger om kosten. Vet att jag själv tappade 3kg första veckan på min diet, men efter en vecka så landade jag kring ca 1kg i veckan och planerar att hålla det uppe i samma tempo. Så jag skulle ge det en vecka innan du börjar ändra på kosten.

Jag misstänkte nästan det. Ska vänta till nästa vecka och ser vad som händer. :)

userfriendly
2006-01-19, 20:07
Jag misstänkte nästan det. Ska vänta till nästa vecka och ser vad som händer. :)


jag tappar ungefär 3kg på en vecka första dietveckan... vatten o glykogen som sagt.. sen borde det lugna sig efter ett tag...

Suzzy
2006-01-21, 13:32
Vad är deffa för diet?
Är ny här har aldig hört om den metoden.
Mvh Sussy

-Niklas-
2006-01-21, 13:45
Vad är deffa för diet?
Är ny här har aldig hört om den metoden.
Mvh Sussy

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881