handdator

Visa fullständig version : Wake me up, playlist!


PowPow
2006-01-19, 13:05
Att vakna till musik är ju riktigt skönt, och det hade varit bra om winamp hade kunnat agera väckarklocka. Har dock inte kommit underfund med hur man ska göra detta.

Vet någon nått program där man kan schemalägga att en fil (playlist) ska startas en viss tid? Gärna som funkar ur viloläge, så man slipper ha datorn surrandes hela natten.

Saken är den att musiken ju stängs av i viloläge, så det hade räckt med någon funktion som gör att datorn går ur viloläge en bestämd tid.

Kära bullen, hjälp mig.

guest
2006-01-19, 13:29
Finns en plugin till winamp som heter ClockAmp om jag inte minns fel. Vet inte till vilken version eller om det är nåt att ha men det finns iaf :D

PowPow
2006-01-19, 13:32
Finns en plugin till winamp som heter ClockAmp om jag inte minns fel. Vet inte till vilken version eller om det är nåt att ha men det finns iaf :D

Ska leta efter det.. frågan är bara om det funkar i viloläge.

Hittade något som hette schedueler i windows. Men det funkar inte när jag schemalägger en playlist.. :confused:

Griip
2006-01-19, 13:37
Just idag med Kenta, KLOCKREN start på dagen. Senare Time med Pink Floyd, ifall man råkar ligga å dra sig.

Jax
2006-01-19, 13:43
Vaknade under sju månader upp till 6th gate (Dance with the devil) - D-Devil. Underbar låt. :D
(Första tre månaderna hade skåningarna befälet för stereon vilket resulterade i Joddla med Siv som morgonmusik)

Kwon
2006-01-19, 13:59
Att vakna till :

Pierre Isakssons ljuva stämma och "Då går jag ner i min källare", är alldeles...alldeles underbart... :D

Kate Ryan - Desenchantée (Tjeena Offe) är också ett medel för en lyckad dag!

Bengt Pegefelt - Köppebävisan kan du köra när du vill vakna med ett stort energitillskott!

nordlander
2006-01-19, 14:07
finns ett windowsprogram för det...

"Schemalagda Aktiviteter"

bara att lägga till en playlistfil eller låt där så startar den på angivet datum/klockslag.

PowPow
2006-01-19, 14:09
finns ett windowsprogram för det...

"Schemalagda Aktiviteter"

bara att lägga till en playlistfil eller låt där så startar den på angivet datum/klockslag.

Ja, jag testade det. Funkade inte. Startade inte helt enkelt.

Clockamp verkade bra. Funkade bra när den inte var i viloläge.
Om den vari viloläge, så gick den ur viloläge, men winamp började inte spela :confused:

nordlander
2006-01-19, 14:26
Skumt, för jag har då använt det...kanske bara funkar om du kör en låt?

Solros
2006-01-20, 10:16
Har du komit på någon lösning? Sugen jag med nämligen.

ugglan
2006-01-20, 11:18
Scheduled tasks
New scheduled task
Välj vilken fil som ska köras och när
[Settings] -> Wake the computer to run this task

sen är det bara att avsluta win med hibernate (viloläge(?))

PowPow
2006-01-20, 20:03
Har du komit på någon lösning? Sugen jag med nämligen.


Gjorde som Ugglan sa. det funkade. Vet inte varför det inte funkade sist..

MilkmaN
2006-01-20, 20:26
Om det inte gått hade du ju kunnat schemalägga något dumt för att ta datorn ur viloläget och minuten efter låtit clockamp köra igång.

Jman
2006-01-20, 22:03
Jag skulle ställt datorns bios till att boota datorn vid en viss tid varje dag. Sedan schemalagt en händelse i windows. T.ex. "winamp.exe minspellista.m3u" någon minut efter tiden för uppstart.
Jag körde förut enklast möjliga, dvs

mplay32.exe /play "minlåt.mp3"

Jorgen
2006-01-20, 22:06
Jag har ett smutt litet program som fixar det. WakeMeUP v1.2 .

skeletron
2006-01-20, 22:16
Kör lite System of a Down, det lär du vakna till iaf.