handdator

Visa fullständig version : "Valårets första partiledardebatt har startat"


aliquis
2006-01-18, 13:00
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=513910&rss=1399

Gäsp, lova mer medans vad? 30%? av befolkningen inte arbetar.

Schysst move att stänga Barsebäck till en kostnad på drygt 2000kr/person i Sverige med, för dyrare miljöovänligare (för det är ju det den blir, eller iaf likvärdig, ingen kommer ju bygga miljövänligare (läs icke-neuklära) elkraftverk sålänge effekten inte är högre till samma kostnad, enda det resulterar i är ju att vi får köpa in elen från andra länder som är intelligenta nog att hålla fast vid det som ger mest per krona.). Mycket el vi får kvar i landet om vi säljer alla kärnkraftverk, varifrån skall vi då få elen har de tänkt?


"- DÄR ÄR INTE det stora problemet att kvinnor utestängs från fotbollsläktarna. Det stora problemet är att de utestängs från allt inflytande, att de saknar rösträtt, kan stenas för otrohet och arkebuseras för lösaktigt leverne."
"- Är du beredd att från denna talarstol försäkra att Sverige inte kommer att ha något som helst krigssamarbete med staten Saudiarabien? Är mänskliga rättigheter och feminism viktigare än affärer?"

Någon som vet VAD krigssamarbetet gäller? Är det export av flygplan? Från bofors? Vad har det med feminism och hur de behandlar kvinnor att göra? De skjuter väl inte kvinnor med luftvärnsrobotar får man anta?
Nog för att det övre är illa, men jag ser inte vad de sakerna har med varandra att göra, någon som kan förklara?
Eller är det typ "vi säljer till er om ni ändrar på det här"?

Vet inte om jag ser någon höjd trygghet i tillgång till vård förutsatt att jag betalar för den ;), men resten av Fredrik Reinfeldt lät ju ok.

"- Regeringen säger att sjukfrånvaron minskar. Men man berättar inte att varje dag skickas 75 människor ut i det som förr hette förtidspensionering, bort från statistiken över arbetslösa och sjukskrivna."

Nitrometan
2006-01-18, 13:08
Patrullbåtar, granatkastarbåtar, pansarskott m.m.

Bofors, Hägglunds m.fl.

Vi har en vapenindustri. Klart de säljer till de som vill köpa.

Det jag hoppas inför varje val är att folk tänker tillbaka på tidigare valrörelser och vad som har lovats respektive vilka av löftena som hållits.

Dumleman
2006-01-18, 16:39
Woho nu har SM i skitsnack dragit igång igen!