handdator

Visa fullständig version : Ta kreatin om man är nybörjare?


Jo0oHaN
2002-08-28, 21:27
har tränat i 4veckor nu..."uppvärmningsveckor" har kört i endast maskiner och 1x15..kör mån, ons, fre....men nu tänker jag ändra till 3x8 istället och samtidigt köpa kosttilskott...tänkte köpa en Eiselt Gainer 4kg och Eisel Kreatin 500g.... men nu är det så att jag har hört att det inte är bra att ta kreatin som nöjbörjare när man inte har så mycket muskler...musklerna kunde börja hänga eller nåt sånt..stämmer detta? eller är det bra att köra kreatin efter bara 4veckors träning?

tack/johan

goa_killen
2002-08-28, 21:34
Att de kan börja hänga lite underligt....

Men däremot så e de inte så bra att ta de om man e nybörjare eftersom man kommer att öka så pass bra ändå, o sen så vet man inte om kreatinet ger nåt eftresom du me största sannolikhet kommer att öka ändå...

Tycker man ska vänta me kreatin, fast gainern kan du köra hårt me :eating:

muskelbyggarn
2002-08-28, 22:45
Håller med goa_killen

Finns ingen anledning för dig att köpa kreatin i detta skede, du kommer inte veta om effekten kommer från din träning eller tillskottet. Troligtvis för att du nyss börjat träna. Det är då det händer grejor :D

Läs allt du kommer över om kost och näringsämnena. Varför det är så viktigt med protein m.m :D så skall du se att resultaten kommer som ett brev på posten.


Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2002-08-28, 22:47
Se svaren ovan!

Om du bara har tränat i 4 veckor så kan du träna ytterligare 40 utan kosttillskott med bra resultat. Förutsatt att du äter bra med mat och vilar...

Vänligen,,,
Petrus

Jo0oHaN
2002-08-29, 10:14
Originally posted by Tinner
Se svaren ovan!

Om du bara har tränat i 4 veckor så kan du träna ytterligare 40 utan kosttillskott med bra resultat. Förutsatt att du äter bra med mat och vilar...

Vänligen,,,
Petrus

men ja känner att jag har svårt för att få i mig mina 2x65g protein om dagen... dricker en liter mjölk och försöker hitta produkter med mycket protein..men nej det känns inte som att jag får i mig tillräckligt...så en gainer med mycket protein måste jag nog skaffa i alla fall.. kreatinet får vänta till efter jul..

kommer jag gå upp i vikt när jag får i mig tillräkligt med proteiner om dagen..ca 130g...??? eller det något annat viktigt som jag också måste få i mig???

ivandrago
2002-08-29, 11:02
Ja! Du ska även få i dig en helvetes massa MAT! Det räcker inte att blint stirra på hur mycket protein du käkar. Ät massa pasta och kött med olivolja också!

Om det var något misstag jag gjorde under mitt första träningsår var det att inte förstå betydelsen av att äta mycket mat. Ät mycket och nyttigt. På det viset försvinner allt vad godissug heter och du kommer att leva ett hälsosamt liv och öka i muskelmassa.

Och börja inte med kreatin än! Spara det till när du tränat ett par år. Först måste du lära dig att träna rätt och tungt. Ta din tid på dig och var inte för snabb med att lassa på vikter. Lär dig få muskelkontakt först.

Grahn
2002-08-29, 11:09
Man kan ju "spara" en del tillskott(räknar inte riktigt protein som tillskott på samma sätt som tex kreatin själv) tills man känner att träningen börjar stagnera antingen resultat eller motivations mässigt.

Att köpa ngt nytt och intressant då kan ju stimulera en till att fortsätta och kanske ge bättre resultat. :)