handdator

Visa fullständig version : Äntligen, inga fler flak


Yankeee
2006-01-18, 06:01
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11566834.asp

grisbil3n
2006-01-18, 06:04
Oh happy day säger jag. Fyfan för dylika jävla yuppiefasoner. "För vi har tagit studenten vi har...", ja grattis du...

Edit: Men fan det var ju bara i city :(

Piranha
2006-01-18, 08:17
Runt sergelstorg ja, hur stor är sannorlikheten att du är där jusst då ?

GymTT
2006-01-18, 08:28
fyfan va tråkigt, flak är ju SOLKLART en av höjdpunkterna, nu blir det min tur att åka iår, även de tidigare åren så är det ju kul att bara kolla på dem och skrika åt dom.

skit trist

Cilia
2006-01-18, 08:30
Runt sergelstorg ja, hur stor är sannorlikheten att du är där jusst då ?
stor chans för mig.
jag tycker att det är ett bra beslut

/Surpuppan #1

Piranha
2006-01-18, 08:35
stor chans för mig.
jag tycker att det är ett bra beslut

/Surpuppan #1


Absolut , men resterande 8.99 Miljoner svenskar kommer fortfarande få stå ut med fulla studenter som trillar av flaken och för ett jävla liv.

Mago
2006-01-18, 08:37
Kan tänka mig att det är tungt för er bittra livshatare att se så många lyckliga människor på en så liten yta. :)

Piranha
2006-01-18, 08:41
Kan tänka mig att det är tungt för er bittra livshatare att se så många lyckliga människor på en så liten yta. :)

Förstå mig rätt nu, jag har ingenting emot att studenterna firar , men vi som bor i stan är kanske liiiiiiiite mer utsatta än drängen vid laggårn i Örkeljunga.

En annan sak, trafiksäkerheten men ser dem hänga ut över flak på fanimej motorvägen, de är fan inte klokt, det är bara en tidsfråga tills någon dör och skiten blir helt bannlyst.

Sen har jag svårt att se poängen med hur man firar, stå dyngrak på ett flak och skrika rakt ut över människor man inte känner och försöka göra så mycke oväsen som man bara kan.

Stoltz
2006-01-18, 08:45
Amen tradigt :( Okay, jag förstår resonemangen, men det är en dag om året.
Precis som jag måste stå ut med mina "%"%"¤%&/(½!! grannbarn som kommer och ringer på och tigger godis varje påsk och alla helgona ;)

Flaken är ju en del av grejen, tycker jag. Och det är ju som sagt en dag om året, inte mer. (Eller det kanske firas längre än så uppe i Stockholm? :D)

Motorvägen dock, är man där ute och är dängfull (Dängfull överhuvudtaget på ett flak är fan inte smart) då bör man ju tänka om och ta ett stolpiller.

GymTT
2006-01-18, 08:46
Förstå mig rätt nu, jag har ingenting emot att studenterna firar , men vi som bor i stan är kanske liiiiiiiite mer utsatta än drängen vid laggårn i Örkeljunga.

En annan sak, trafiksäkerheten men ser dem hänga ut över flak på fanimej motorvägen, de är fan inte klokt, det är bara en tidsfråga tills någon dör och skiten blir helt bannlyst.

Sen har jag svårt att se poängen med hur man firar, stå dyngrak på ett flak och skrika rakt ut över människor man inte känner och försöka göra så mycke oväsen som man bara kan.



Jag håller med dig där pirre, det är farligt där och någon kommer dö om det fortsätter.

Men det där med att göra oväsen, det du skriver stämmer också. Det är svårt att förstå men det är skönt sätt att fira :) Man (jag tror) att man är rätt fruktansvärt glad när man springer ut därför vill man bara supa och fira och röja, jag tycker flak är helskönt / ballt iaf.

GymTT
2006-01-18, 08:46
Amen tradigt :( Okay, jag förstår resonemangen, men det är en dag om året.
Precis som jag måste stå ut med mina "%"%"¤%&/(½!! grannbarn som kommer och ringer på och tigger godis varje påsk och alla helgona ;)

Flaken är ju en del av grejen, tycker jag. Och det är ju som sagt en dag om året, inte mer. (Eller det kanske firas längre än så uppe i Stockholm? :D)

Motorvägen dock, är man där ute och är dängfull (Dängfull överhuvudtaget på ett flak är fan inte smart) då bör man ju tänka om och ta ett stolpiller.


Jag håller med dig. Vissa saker får man stå ut med då det inte händer ofta.

Piranha
2006-01-18, 08:47
Studenterna går inte ut samma dag utan de är väl lite olika dagar , så en veckas konstant plingplongande och fulla juniorer är att räkna med.

Cinna
2006-01-18, 08:48
En annan sak, trafiksäkerheten men ser dem hänga ut över flak på fanimej motorvägen, de är fan inte klokt, det är bara en tidsfråga tills någon dör och skiten blir helt bannlyst.

Äh låt dem åka runt ute på Essingeleden, då slipper vi tramset inne i stan.

GymTT
2006-01-18, 08:50
Äh låt dem åka runt ute på Essingeleden, då slipper vi tramset inne i stan.

Kanske inte så kul att skrika där :)

Piranha
2006-01-18, 08:50
Äh låt dem åka runt ute på Essingeleden, då slipper vi tramset inne i stan.


Ja gärna för mig , då får dem dessutom betala trängselavgift , utöver trängseln på flaket då.

Cilia
2006-01-18, 08:50
Studenterna går inte ut samma dag utan de är väl lite olika dagar , så en veckas konstant plingplongande och fulla juniorer är att räkna med.
skulle vilja säga att det snarare är 2 veckors konstant åkandes.
då det är trafikstockning i hela stan för att förortsglina ska kunna tuta.

Piranha
2006-01-18, 08:52
skulle vilja säga att det snarare är 2 veckors konstant åkandes.
då det är trafikstockning i hela stan för att förortsglina ska kunna tuta.


Det händer dock att tjejerna visat pattarna när man vinkat nån gång så helt onödigt är de väl inte att ta bort dem helt.

OggeP
2006-01-18, 08:54
Jävla lata 08:or

De kan gott och väl gå!

Piranha
2006-01-18, 08:56
Jävla lata 08:or

De kan gott och väl gå!


Ähhh skit på re , studenterna där i din ort får väl glesbyggdsbidrag och kommunal flakåkning. :D

JJ
2006-01-18, 08:59
Typiskt östermalmskärringar att gnälla över såna här saker, det är väl nåns lilla Fiffi som blivit överkörd.. ;)

Sonny
2006-01-18, 09:00
Förstå mig rätt nu, jag har ingenting emot att studenterna firar , men vi som bor i stan är kanske liiiiiiiite mer utsatta än drängen vid laggårn i Örkeljunga.Hahaha, den där behövde jag, så här på morgonen.. :thumbup:

GymTT
2006-01-18, 09:07
Typiskt östermalmskärringar att gnälla över såna här saker, det är väl nåns lilla Fiffi som blivit överkörd.. ;)


:thumbup:

GymTT
2006-01-18, 09:08
Jävla lata 08:or

De kan gott och väl gå!


pf, ska ni säga! lkpg bor alltså *grr27*

mela
2006-01-18, 09:09
muhahah.. flaken är kvar i gbg *ler ondskefullt*
avenyn kommer att fyllas av melas skrik AAAAAAAAAAh :D

Nitrometan
2006-01-18, 09:13
Varför skriker mela? Har mela ont? Är mela rädd?

z_bumbi
2006-01-18, 09:13
När jag såg rubriken undrade jag om någon var riktigt klok, flaken ska vara kvar på gymen!

Om studenterna blir det varje gång ämnet tas upp en debatt mellan de som valt att bosätta sig centralt (och därmed valt att ha folk omkring sig) och de som inte bor centralt.

Stoltz
2006-01-18, 09:14
Studenterna går inte ut samma dag utan de är väl lite olika dagar , så en veckas konstant plingplongande och fulla juniorer är att räkna med.

Tar inte de flesta student på samma dag där borta? Vad är det för gemenskap! *grr27*

Piranha
2006-01-18, 09:17
När jag såg rubriken undrade jag om någon var riktigt klok, flaken ska vara kvar på gymen!

Om studenterna blir det varje gång ämnet tas upp en debatt mellan de som valt att bosätta sig centralt (och därmed valt att ha folk omkring sig) och de som inte bor centralt.

Jo men nu snackar vi inte folk utan fulla studenter, det är ju som att ha påtända dvärgar omkring sig, sen är de inte stadsbor primärt som åker runt utan förortskids.

z_bumbi
2006-01-18, 09:18
Tar inte de flesta student på samma dag där borta? Vad är det för gemenskap! *grr27*

Stockholms kommun är ganska stor och med kringkommunerna med i bilden så blir det ännu fler som går ut under samma period.

Stoltz
2006-01-18, 09:20
Äh, ursäkter :D

Helsingborg är ganska stort det också...

mela
2006-01-18, 09:25
Varför skriker mela? Har mela ont? Är mela rädd?

nje ahon står på ett flak med 28 fulla brudar :D
då skriker hon :MrT:

OggeP
2006-01-18, 09:32
Ähhh skit på re , studenterna där i din ort får väl glesbyggdsbidrag och kommunal flakåkning. :D

Precis! :D

grisbil3n
2006-01-18, 10:17
Men orka fira en sådan skitsak, det är fan inte svårt att gå gymnasiet. Fira kan man göra när man bestigit Mount everest eller nåt, fyfan vad irriterad jag blir.

wintersnowdrift
2006-01-18, 10:21
Jag antar att jag borde vara jätteupprörd över det här; jag tar studenten i juni och min skola tillhör dem vars flak brukar köra Sveavägen ner till Sergels Torg. Klart som korvspad att det är roligare att vara full och sjunga studentsången i city än på någon bakgata i Vasastan.

Dock; jag förstår trafiksäkerhetssjälen, att alla människor kanske inte tycker att skrikande studenter är lika roligt som vi gör, att kollektivtrafiken måste fungera osv. Jag känner heller inte att min studentlycka är beroende av att jag får åka flak runt fontänen på Sergels Torg och (se andra) bada i den (hur full jag än blir hoppar jag inte i det vattnet som antagligen är större andel piss/sprit/saliv än H2O). Summa sumarum: jag tänker inte låta den nya trafikförordningen förstöra mitt goda studenthumör.

//Kristin

Cilia
2006-01-18, 10:27
Typiskt östermalmskärringar att gnälla över såna här saker, det är väl nåns lilla Fiffi som blivit överkörd.. ;)
jag ÄR en Östermalmskärring enligt Allan.
Någon jäkla fördel ska jag ju ha av det
så jag kan gnälla på bäst jag vill.


Pippirahana kan åka ut i förorten och kolla på pattar!

Pellefant
2006-01-18, 10:36
Tjänstemännen på trafikkontoret beslöt i går att en tillfällig lokal trafikföreskrift ska gälla mellan 25 maj och 19 juni. Lastbilar med folk på flaket stoppas vid korsningarna Sveavägen–Kungsgatan, Hamngatan–Regeringsgatan och Klarabergsgatan–Klara västra kyrkogata.


Så i normala fall är det tillåtet med folk på flaket? Vad hände med att alla i bilen måste ha bilbälte? *screwy*

Domi
2006-01-18, 10:38
Jo men nu snackar vi inte folk utan fulla studenter, det är ju som att ha påtända dvärgar omkring sig, sen är de inte stadsbor primärt som åker runt utan förortskids.

Det är just dem du märker av, innerstadens studenter.

Du tog studenten i Bålsta va?... *kissass*

backflash
2006-01-18, 10:41
Så i normala fall är det tillåtet med folk på flaket? Vad hände med att alla i bilen måste ha bilbälte? *screwy*

boskap räknas inte

z_bumbi
2006-01-18, 10:52
Jo men nu snackar vi inte folk utan fulla studenter, det är ju som att ha påtända dvärgar omkring sig, sen är de inte stadsbor primärt som åker runt utan förortskids.

Jag börjar skönja ett mönster, först var det Pez som fick ålderryck och nu är det du, sitter ni alltid och pratar om att det var bättre förr på era träffar? :D

Piranha
2006-01-18, 11:12
Jag börjar skönja ett mönster, först var det Pez som fick ålderryck och nu är det du, sitter ni alltid och pratar om att det var bättre förr på era träffar? :D


You bet , det och inbördes beundran.

Fartman
2006-01-18, 11:21
Ni menar alltså att dom brukar dra in traktorer (eller är det lastbilsflak?) i innerstan? Fyfan, trafiken blir ju faktiskt tom uppfuckad här när studenttåget driver fram och då är det bara ett litet löjligt tåg en endaste dag.... jag kan förstå varför ni inte precis gillar de där flaken

Nitrometan
2006-01-18, 11:21
Så i normala fall är det tillåtet med folk på flaket? Vad hände med att alla i bilen måste ha bilbälte? *screwy*
Har du folk på flaket får du inte köra mer än 20 km/h.
Alla bilbälten som finns i bilen ska användas i första hand. Men om man lastar in fler pers i bilen/lastbilen än det finns bilbälten så är det fritt fram.

Fast då får man anpassa farten och inte överlasta bilen.

Cilia
2006-01-18, 11:41
You bet , det och inbördes beundran.
beundran av vaddå? *puzzled*

Piranha
2006-01-18, 11:47
beundran av vaddå? *puzzled*


Vi rökare har en gemenskap ni renlevnadsnördar aldrig kommer förstå så fråga inte ens.

Pellefant
2006-01-18, 11:49
Har du folk på flaket får du inte köra mer än 20 km/h.
Alla bilbälten som finns i bilen ska användas i första hand. Men om man lastar in fler pers i bilen/lastbilen än det finns bilbälten så är det fritt fram.

Fast då får man anpassa farten och inte överlasta bilen.

Jag fick just en lysande idé på långväga segdragna mycket billiga gruppresor. Lassa upp 100 personer i en långtradare och sedan krypköra ner till medelhavet :cool:

Piranha
2006-01-18, 11:51
Jag fick just en lysande idé på långväga segdragna mycket billiga gruppresor. Lassa upp 100 personer i en långtradare och sedan krypköra ner till medelhavet :cool:


Konkurensen med de rosa bussarna kommer bli stenhård.

z_bumbi
2006-01-18, 11:54
Konkurensen med de rosa bussarna kommer bli stenhård.

AHHHHH, det tänkte ju jag skriva.


Sen är vinsten högre om man kör långtradaren från Albanien till Italien än att åka från Sverige till medelhavet.

Mago
2006-01-18, 16:35
Förstå mig rätt nu.........

:D Sant, sant. Häromkring är de inte så korkade att de flänger runt på motorvägen.

Yankeee
2006-01-18, 17:03
Typiskt östermalmskärringar att gnälla över såna här saker, det är väl nåns lilla Fiffi som blivit överkörd.. ;)

Jag älskade faktiskt fiffi :(

JJ
2006-01-18, 17:09
Jag älskade faktiskt fiffi :(

Du älskade med Fiifi, en viss skillnad. Eller var det Alex..

Herkulez
2006-01-18, 17:10
Du älskade med Fiifi, en viss skillnad. Eller var det Alex..
:laugh: :laugh:

Garnax
2006-01-18, 17:15
En idiotisk tradition går i graven..

Nu är det bara födelsedagar,jul,påsk,midsommar,nyår (och en rad till)
som man får hoppas försvinner

Grahn
2006-01-18, 17:18
Det känns som om hela grejen emd att skjutsas runt på ett flak eller hänga ut genom bilrutorna på en dekaltrimmad Volvo kanske inte passar in i storstadstrafiken.

Helena B
2006-01-18, 17:22
Vad trist, vilken tur att man redan har fått uppleva det då. Tycker det alltid är lika roligt att se alla lyckliga studenter åka omkring, man minns själv hur lycklig man var i det ögonblicket.

Garnax
2006-01-18, 17:24
Vad trist, vilken tur att man redan har fått uppleva det då. Tycker det alltid är lika roligt att se alla lyckliga studenter åka omkring, man minns själv hur lycklig man var i det ögonblicket.

Och du skulle inte vara lycklig om du inte fick åka omkring med en flock
och skrika från ett flak?

Om det är det som gör lyckan så är något fel...

Grahn
2006-01-18, 17:26
Säkerligen kan någon kreativ student komma på något annat alternativ som kan symbolisera firandet.

Yankeee
2006-01-18, 17:27
Säkerligen kan någon kreativ student komma på något annat alternativ som kan symbolisera firandet.

Förutom supandet? :)

Helena B
2006-01-18, 17:27
Och du skulle inte vara lycklig om du inte fick åka omkring med en flock
och skrika från ett flak?

Om det är det som gör lyckan så är något fel...

Ja det handlar inte alls om att man har slutat skolan och det är därför att man är lycklig. Åka runt på ett flak eller i en sportbil hör till...en tradition helt enkelt. Precis som Kalle Anka på julafton. Många ogillar idén men om de skulle ta bort den skulle det bli ramaskri.

Grahn
2006-01-18, 17:28
Förutom supandet? :)

Ååååå kom in i matchen va? Alla vet ju att man inte super på samma sätt som fyllon om man gör det i en tradition! :D

Yankeee
2006-01-18, 17:35
Ååååå kom in i matchen va? Alla vet ju att man inte super på samma sätt som fyllon om man gör det i en tradition! :D

:D

Pellefant
2006-01-25, 14:15
Trafikkontoret i Stockholm kan inte stoppa studentfirandet. Kontoret vill förhindra studenter på lastbilsflak att köra runt Sergels torg och har föreslagit ett förbud mot lastbilstrafik runt Sergels torg mellan den 25 maj och den 19 juni. Syftet är att förhindra trafikstockningar och skadegörelse.

Men trafiknämnden tycker inte som trafikkontoret och enligt trafikborgarrådet kommer förslaget att röstas ner av politikerna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=515632

GymTT
2006-01-25, 15:17
Yeeees, så j*vla skönt.

Cilia
2006-01-25, 21:58
Yeeees, så j*vla skönt.
varför då?
du bor ju i Sollentuna.
kan ni inte hålla er i er egen kommun?
kom inte och säg att även ni ska in till stan och förpesta tillvaron?