handdator

Visa fullständig version : Seeeegt Forum


AJ
2002-08-28, 21:01
Någon mer än jag som upplever forumet som mycket segt numera? Tar en jäkla tid innan trådarna mm laddas.

Bör tillägga att jag ej har några som helst problem med andra forum eller sajter.

Man orkar knappt besöka kolozzeum längre.... :)

// AJ

cjs
2002-08-28, 21:53
Instämmer, det går verkligen söligt nuförtiden.

Petrus
2002-08-28, 22:26
Jag säger som jag brukar;
Don´t fix what´s not broken.

Forumet fungerade fint innan servern uppgraderades, men efteråt har det fan inte varit annat än problem!!!

:insane:

Vänligen,,,
Petrus

z_bumbi
2002-08-29, 07:55
Vad jag kommer ihåg var inte forumet så stabilt på slutet innan nån (Jocke ?) bestämde sig för att byta programvara.
Jag tror även jag har hittat några av problemen: Members: 1,360, Threads: 4,918, Posts: 58,117... :)
Vet inte om det finns någon statestik men vet att det sittet flera och smygläser forumet också utan att vara medlemmar, min gissning är att antalet träffar per dag är väldigt stort och är inte servern inkörd innan man kör igång den så kan det bli lite segt ibland, hoppas att något servertroll fixar till inställningarna.

Grahn
2002-08-29, 08:21
Får php funktion execution timeouts ibland tom....min gissing är att det är databasen som är problemet. Antingen för att den blivit långsam pga det stora antalet posts den hanterar eller så kanske något problem med antalet connections eller något.

Svårt att säga utan att vara insatt i koden så bara en teori. :)

Grahn
2002-08-29, 10:25
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in g:\home\admax.net\users\kolozzeum.com\kolozzeum\ad min\db_mysql.php on line 93

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in g:\home\admax.net\users\kolozzeum.com\kolozzeum\ad min\functions.php on line 2282


Aha mysql!Själv haft problem med multitrådade applikationer mot MySql då den ibland vägrade att connecta trots att man stängt ner tidigare connections. Sen är väl inte MySQl supersnabb heller men det kan man ju ofta lösa med lite kreativ indexering! :)

The Dwag
2002-09-05, 10:29
Jag blir tokig ! Sitter på 10Mbit och det är som att sitta med modem

Hur fan segt skall det inte vara för dom med modem ? dom kan ju gå och ta en fika medans sidan laddar !

Patte
2002-09-14, 18:39
Det är ju enormt segt detta! Försökte läsa ett inlägg och jag fick 7 (!) timeouts innan jag kunde läsa det......... GAH :insane:

Munter
2002-09-14, 22:11
Kolozzeum stabben gör ju inget för att fixa det heller...dom verkar ha övergett sitt forum.

Joachim B
2002-09-14, 22:29
Nej. Vi väntar på en lösning från webbhotellet. Dessutom har jag personligen väldigt mycket att göra just nu. Jobb, begravningar, flytt och mycket mer, vilket begränsar min tid framför forumet till minuter i stället för timmar. :cryout:

Joachim B
2002-09-25, 19:26
Okej, här är senaste nytt från webbhotellet:

"Vi håller på med en ny my-sqlserver som du kommer att få vara den förste som kör. Den blir klar i dagarna, och vi tror att det löser alla problem. Tålamod, så ska det bli bra."

spinkoo
2002-09-28, 18:50
Originally posted by The Dwag
Jag blir tokig ! Sitter på 10Mbit och det är som att sitta med modem

Hur fan segt skall det inte vara för dom med modem ? dom kan ju gå och ta en fika medans sidan laddar !

Det är lika snabbt med mitt adsl som med mitt gamla modem, så det är lugnt...modemarna hinner inte fika...:)

Skönt att en lösning är på g eller?