handdator

Visa fullständig version : Smidigaste sättet att gå ner 6kg ?


romix
2006-01-17, 22:41
Vad skulle vara det smidigaste sättet att gå ner 6kg på?

Ålder 17, vikt 86, tränat seriöst det senaste 3 månaderna (1år halvseriöst innan ett uppehåll över sommarlovet)

Hur många kalorier behöver jag bränna? Hade tänkt mig att cykla 30 min 3ggr i veckan (1000 kalorier per cykelpass).

Vad skulle ni rekommendera för kost? Jag kommer att sluta äta så mkt stekt och fett mat.

Kommer fortfarande att satsa på att öka i styrka och köra som jag gjorde innan samtidigt som jag går ner 6kg.


Lite kort om mitt träningschema (om det skulle vara till någon hjälp)

Mån : Bröst+axlar
tis: vila
ons: rygg+triceps
tors: vila
fre: bröst+biceps
lör: ben+mage

Kör oftast 3 set per övningn mellan 6-10 rep. Varierar dock ibland och köra 4-12rep.

Tips, åsikter, frågor och kommentarer välkomnas!

Alexlindgren
2006-01-17, 22:43
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Fettecke
2006-01-17, 23:13
Vart har du fått dina 1000 kalorier/30 min ifrån ?

MilkmaN
2006-01-17, 23:17
Det står på maskinen fattar du väl! *grr27* :furious:

pragmatist
2006-01-18, 00:18
Smidigaste sättet är att byta ut allt ris, pasta, pommes frites och liknande mot bönor och en och annan kokt potatis. Du kan äta nästan hur mycket som helst och ändå gå ner på det sättet.

Batman
2006-01-18, 02:46
Smidigaste sättet är att byta ut allt ris, pasta, pommes frites och liknande mot bönor och en och annan kokt potatis. Du kan äta nästan hur mycket som helst och ändå gå ner på det sättet.
Varum ?

Du menar att man tappar massa vikt genom att käka potatis istället för ris & pasta ? (pommes jovisst)

Det finns ju en anledning bakom att asiater är så korta, RIS.

MUGEN
2006-01-18, 06:15
Varum ?

Du menar att man tappar massa vikt genom att käka potatis istället för ris & pasta ? (pommes jovisst)

Det finns ju en anledning bakom att asiater är så korta, RIS.

i förhållandet till mättnadsfaktorn är både potatis och bönor bra mycket energifattigare än pasta och ris. i min bok i varje fall..

maRRtin
2006-01-18, 06:27
Hahaa, tjena! 1000 Kcal / 30 minuter det är fan grymt

Pez
2006-01-18, 12:34
Hahaa, tjena! 1000 Kcal / 30 minuter det är fan grymt
Skärp dig eller så åker du ut.
Att ifrågasätta är en sak, att håna en annan. *slap*

För att återgå till ämnet - läs Grubs lilla deffguide.

Flyttar tråden till lämpligare kategori.

hasse36
2006-01-18, 13:53
Du förbränner garanterat inte 1000 kcal på 30 minuter.

För varje liter syre du förbrukar, förbränner du ca 5 kcal.
Detta innebär att du skall förbruka 1000/5 = 200 liter syre.
Per minut blir det ca 6,7 liter. Fördelat på 86 kg blir det ca 78 ml.

Det krävs skidåkare i absolut världsklass för att klara detta.

Frågan är om du klarar hälften.

romix
2006-01-18, 17:16
Okej, visste inte att det inte stämde, efterssom att maskinen visade 1000kalorier efter 30 min, men nu vet jag att det inte stämmer då!

Kan någon ge mer förslag på mat jag ska äta för att gå ner till önskad vikt? Kokt potatis, bönor? mer ??

Aelrik
2006-01-18, 17:38
Okej, visste inte att det inte stämde, efterssom att maskinen visade 1000kalorier efter 30 min, men nu vet jag att det inte stämmer då!

Kan någon ge mer förslag på mat jag ska äta för att gå ner till önskad vikt? Kokt potatis, bönor? mer ??

Fisk!
Näringsrikt och nyttigt men ändå smalt.

Alla har visserligen sagt det redan men försök också käka mycket grönsaker. Det är perfekt "bukfylla" som ger mättnad och näring.
Ett tips kan vara att blanda rivna morötter och strimlad vitkål till en råkostsallad. Smaksätt med salt, peppar, vinäger och kanske olja.

romix
2006-01-18, 17:56
Fisk!
Näringsrikt och nyttigt men ändå smalt.

Alla har visserligen sagt det redan men försök också käka mycket grönsaker. Det är perfekt "bukfylla" som ger mättnad och näring.
Ett tips kan vara att blanda rivna morötter och strimlad vitkål till en råkostsallad. Smaksätt med salt, peppar, vinäger och kanske olja.


Okej! Tack så mycket för svaren! Ska försöka dra ner på att äta stekt mat och äta mer kokt, kokt fisk, potatis, käka bönor, grönsaker.

Vad ska jag undvika att äta? Eller kanske i små mängder då jag inte vill tappa allt för mycket styrka.

maRRtin
2006-01-18, 21:48
Skärp dig eller så åker du ut.
Att ifrågasätta är en sak, att håna en annan. *slap*

För att återgå till ämnet - läs Grubs lilla deffguide.

Flyttar tråden till lämpligare kategori.
Oops, my bad :em:

Ok, kanske var väl drygt. Ber om ursäkt för det där.

blekfet2
2006-01-18, 21:56
i förhållandet till mättnadsfaktorn är både potatis och bönor bra mycket energifattigare än pasta och ris. i min bok i varje fall..


Din bok, låter som något F Paulin skulle säga
*rolleyes*