handdator

Visa fullständig version : Minska


krakowww
2002-08-28, 20:46
Jag har tränat i ungefär ett år hyfsat seriöst och gjort bra ökningar men nu börjar jag behöva sänka på nästan alla övningar. detta är väldigt frustrerande att känna vid varje pass att man blir klenare och klenare.
Jag tränar varje muskel en gång veckan och försöker köra tre gånger åtta på varje övning. Jag styrketränar fem gånger i veckan och springer ibland och det kan bli sju träningar i veckan. jag vet att detta låter mycket men jag har gjort det i fyra månader och det har känts bra.
Vad ska jag göra för att sluta minska? Jag minskar bara vad jag lyfter, inte vad jag väger, där ökar jag just nu.

MVH/ Magnus

Grahn
2002-08-28, 20:52
träna mindre, vila mer.

Pudzianovski
2002-08-28, 21:31
svår o veta vad du gör fel när du inte säger hur mång aövningar du kör och vilka.

Men jag håller med grahn, jag tror du tränar lite för mkt. Kreoppen hinner aldrig återhämta sig ordentligt.

testa o villa lite mer. speciellt från löpning om du vill öka i massa o styrka.

min åsikt.

AndersT
2002-08-29, 07:39
Varje muskelgrupp en gång per vecka låter bra.
Mitt råd är att ta en vilovecka!

krakowww
2002-08-30, 14:59
Jag har precis haft en vilovecka och det är nu efter den dom jag känner att jag tappar.

Rah
2002-08-31, 21:54
Du kanske måste öka ditt matintag? Prova att styrketräna fyra dagar i veckan utan löpträning och ät mer än du brukar.
Höj vikterna en aning, se till att få pass och kör slut på dig totalt.
Du kanske behöver lägga om träningsschemat? Träna andra muskelgrupper tillsammans än du brukar. Prova att sänka från 8 reps till 6 reps, då ska det vara så att du precis klarar rep 6.
Kör några pass med andra övningar än de "gamla vanliga".
Testa en kreatinkur tillsammans med lite mer protein än vanligt.
Om inget av tipsen fungerar kan du alltid ta en vilovecka eller två... Eller titta på Pumping Iron och få inspiration:)

Lillgrabben
2002-08-31, 22:01
Mera mat och mera vila skulle nog vara fint!
Även om du inte kör varje muskelgrupp för ofta så blir nog den totala träningsdosen ganska stor ifall du räknar in konditionsträningen också..........