handdator

Visa fullständig version : Gran Canaria...


Fettecke
2006-01-17, 18:45
Nån som har vart till Gran Canaria?, och har lite pejling på priser, vad man kan göra där osv...

Ska dit i Mars och fördärva stället med flickvännen och hennes föräldrar...kommer bo i/på "Altamar"...

Prata.... :D

Domi
2006-01-17, 18:48
Jo... fem ggr. Vilken del utav ön kommer ni att bo på? Partylivet fortsätter som vanligt i "hålet" - Cashba, Playa del Inglés (södra G.C.)... och kommer alltid att göra.

Fettecke
2006-01-17, 18:53
kommer bo i Puerto Rico.... har du pejling på priser och sånt där ?, billigt/dyrt, i jämnförelse med sverige typ ?=

Jishuku
2006-01-17, 18:58
Har varit där en gång. Att bestiga berget i mitten av ön tyckte jag var klart värt.. man är ovanför molnen i slutändan å kan se ut över hela ön. Att gå genom skogen påvägen upp där soljuset fick en skimrande grön färg var också rätt nice.:) Vi stannade där för en picknick.

De har gym där också, om än jag inte direkt brydde mig i det under min vistelse.

GymTT
2006-01-17, 18:59
Jag har varit där kanske 3-5 ggr, men det var för några år sedan, tror priserna är som sverige typ, men taxi var billigt kommer jag ihåg, ha det bra där borta!

Domi
2006-01-17, 19:01
Puerto Rico är fint, där finns en speciell sandstrand med vit sand, importerad från västindien sägs det... den är helt ok iaf.

De har euro så priserna har ändrats lite ja men samtidigt kan man inte jämföra med vad det kostade för 15 år sen, vilket en hel del gör. Det är fortfarande billigare än i Svealandet. Glöm inte att hela ön är en taxfree-zon, handla alltså alkohol och annat där istället för på planet.

Johan_P
2006-01-17, 19:02
Har varit där en gång, men kommer knappt ihåg något, det var rätt länge sedan.

Fettecke
2006-01-17, 19:02
Har varit där en gång. Att bestiga berget i mitten av ön tyckte jag var klart värt.. man är ovanför molnen i slutändan å kan se ut över hela ön. Att gå genom skogen påvägen upp där soljuset fick en skimrande grön färg var också rätt nice.:) Vi stannade där för en picknick.

De har gym där också, om än jag inte direkt brydde mig i det under min vistelse.

Det är viktigt med gym... måste upplevas utomlands...
Ska vara där i 2 veckor så jag ska inte bara ligga och grilla röven på stranden, vill ha så mkt tips som möjligt iaf...

Domi
2006-01-17, 19:02
Sant, taxi kostar inte alltför mkt. :)

Domi
2006-01-17, 19:05
Finns (eller fanns) några butiker nere i "hålet" - Cashba, kanske något för flickan om hon vill shoppa lite. :)

Fettecke
2006-01-17, 19:07
Finns (eller fanns) några butiker nere i "hålet" - Cashba, kanske något för flickan om hon vill shoppa lite. :)
Jag vet att det fanns nått i närheten där vi skulle bo, nått minre shoppingcenter och skit, men nått större va jag ute efter...

har du nån aning om hur långt det är från Cashba till där vi bor ?, är inte insatt nånting alls om avstånd/namn/osv där borta...

MasterChief
2006-01-17, 19:11
http://www.kanarieoarna.nu/

Jag är nyss hemkommen från två veckor på Cran Canaria. Puerto Rico är inte det finaste stället men duger. Hyr en bil och åk runt lite!

stenis
2006-01-17, 19:16
Har varit där 4ggr... fantastiskt ställe.. dock lite synd att ni valde puerto rico, det är förbannat fint där, men det är en bit till de stora köpcentrumen faktiskt.. så de kan ju va lite småjobbigt på kvällar/nätter, men de går bra me taxi så de fixar sig..

Playa del ingles e ju i princip de bästa stället på gran canaria enligt mig så dit ska ni ta er, in i kashba (stort köpcentrum)

Angående priser så har gran canaria förstörts helt.. Första gången vi var dit var i mitten på nittiotalet, då kunde man pruta ned priser med ungefär 60-70%.. idag kan du inte pruta i princip någonting..

Förr minns jag hur vi prutade så mycket att dom sa åt oss att gå, efter man gått 20m så kom dom springande i full fart.. Idag kan du glömma att dom springer efter dig, du kommer kunna pruta 20% kanske, men de är svårt som fan idag, och dehär med att dom springer efter en och prutar åt en, ja de kan man som sagt glömma idag!!

Mas palomas har du ju oxo, riktigt fint ställe..

En sak ni måste göra dock är att fiska när ni är i puerto rico, går jättemånga båtar ut från hamnen där, kostar nästan ingenting, verkligen värt det!!

Ha skitkul där borta nu, lovar du kommer inte bli besviken på stället!! Gran canaria är "d-place" :)

mvh

Domi
2006-01-17, 19:17
har du nån aning om hur långt det är från Cashba till där vi bor ?, är inte insatt nånting alls om avstånd/namn/osv där borta...[/QUOTE]

Ca en kvart med bil om jag inte minns helt fel.


http://www.spain-grancanaria.com/uk/grancanaria-map.html

Kanske får ett hum om norr och söder med hjälp av denna. :)
Playa del Inglés ligger alltså på södra sidan och Puerto Rico lite åt väst.

stenis
2006-01-17, 19:18
har du nån aning om hur långt det är från Cashba till där vi bor ?, är inte insatt nånting alls om avstånd/namn/osv där borta

Ca en kvart med bil om jag inte minns helt fel.


http://www.spain-grancanaria.com/uk/grancanaria-map.html

Kanske får ett hum om norr och söder med hjälp av denna. :)

kvart med bil? kan aldrig stämma.. måste va längre!

Domi
2006-01-17, 19:20
kvart med bil? kan aldrig stämma.. måste va längre!

Kanske lite längre men inte mkt, galen spanjor som körde så... *rolleyes*

Helena B
2006-01-17, 19:20
Jag vet att det fanns nått i närheten där vi skulle bo, nått minre shoppingcenter och skit, men nått större va jag ute efter...

har du nån aning om hur långt det är från Cashba till där vi bor ?, är inte insatt nånting alls om avstånd/namn/osv där borta...

Alltså Cashba är ett hål i marken där de flesta partyställen ligger i Playa de Ingles. Det finns mycket bättre shopping i både Puerto Rico, Playa de Ingles och glöm inte Las Palmas. Det går även lokalbussar från Puerto Rico till de andra städerna. Några tips är att besöka "öknen" och nudiststranden i Playa de Inges och djurparken Palmitos park som ligger inne bland bergen.

Domi
2006-01-17, 19:22
Ha skitkul där borta nu, lovar du kommer inte bli besviken på stället!! Gran canaria är "d-place" :)


:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Fettecke
2006-01-17, 19:34
Alltså Cashba är ett hål i marken där de flesta partyställen ligger i Playa de Ingles. Det finns mycket bättre shopping i både Puerto Rico, Playa de Ingles och glöm inte Las Palmas. Det går även lokalbussar från Puerto Rico till de andra städerna. Några tips är att besöka "öknen" och nudiststranden i Playa de Inges och djurparken Palmitos park som ligger inne bland bergen.

Låter fränt med att det låg i ett hål ;)

Men du... varför ska jag till nudiststranden, förutom att det är massa nakna kvinnor där som kommer påverka min mittregion...? :MrT:

Menar du det "stora" centret i Puerto Rico nu eller ? Hur stor är städerna, snackar vi 50´000+ personer eller vad ?

Ryska_raketen
2006-01-17, 19:36
Har varit där 10 ggr. :) Helt okey, inte för varmt direkt. Mer behagligt.. Priserna har stigit nu när euron är där, men dyrt,nja.

Playa del inglès och puerto rico är i mitt tyckte bäst :thumbup:

Helena B
2006-01-17, 19:43
Låter fränt med att det låg i ett hål ;)

Men du... varför ska jag till nudiststranden, förutom att det är massa nakna kvinnor där som kommer påverka min mittregion...? :MrT:

Menar du det "stora" centret i Puerto Rico nu eller ? Hur stor är städerna, snackar vi 50´000+ personer eller vad ?

Ett hål på 2 eller tre våningar, men partyställena ligger längst ner.

Nudiststranden som ligger i öknen var bara en kul grej. Kanske något svärföräldrarna gillar :D

Glöm inte Palmitos park nu och ni gillar djur och papegojshower vill säga.

Det "stora" centret i Puerto rico är inte så stort, finns mycket större ställen. Puerto Rico består av 99% hotell, nog för att det är vackert där med det är oxå där många pensionärer håller till (lugnare än vissa andra städer).

Finns även många marknader som är värda att besöka, helst den i Arguineguin ligger bara någar minuter med buss från Puerto Rico.

stenis
2006-01-17, 19:47
Halvtimma med bil mellan puerto rico och kashba.. kommer inte kosta många kronor med taxi..

Jumbo finns det ett köpcentrum som heter oxo, är som det låter väldigt stort :)

internethjälten
2006-01-17, 19:58
har bott på ön ett antal gånger, gjort allt som finns där,
sett allt som finns att se.

sök i andra trådar för infon du söker.

Markus H
2006-01-17, 20:02
Bodde där i sju veckor för några år sedan. Vill man bara festa och ha skoj så finns det bättre ställen.

Sand stränderna är fina men dt blåste som faan hela tiden vi var där så vi låg vid poolen istället....

Vi bilade runt ön två gånger, och det var kul, roligt att se de mindre "turistiga" ställena, det jag ångrar vatt vi inte åkte kamelturerna i öknen.

Finns bra nudist strand också om du är lagd åt det hållet :D

Markus H
2006-01-17, 20:07
Kashba suger.

Roligast hadde vi när vi åkte till ett annat ställe (a 15-30 minuter med taxi) och festade... vi bodde på Playa Ingles. (tror det var Puerto rico)

Markus H
2006-01-17, 20:08
Halvtimma med bil mellan puerto rico och kashba.. kommer inte kosta många kronor med taxi..

Jumbo finns det ett köpcentrum som heter oxo, är som det låter väldigt stort :)


Jag och min poolare gick villse på Jumbo klockan 5 på morgonen efter en riktigt blöt natt, påväg till våran lägenhet, inte alls på vägen men där hamnade vi *screwy*

Sparrisen
2006-01-17, 20:50
Jag har varit i Puerto Rico tre gånger. Alla gånger med familjen. TRevligt tycker jag, men söker man partystämning bör man nog söka sig till playa del ingles etc

petro
2006-01-17, 20:56
Jag och tjejen var i puerto rico i början av dec.
Taxipris: 30kr enkelresa från vårt hotell som låg i utkanten av PR till city.
Bra restaurang: Texas Steakhouse.
Bra strand: Amadores, ligger 10 min promenad från puerto ricos strand. Den som är gjord av krossad korall från västindien.
Billigt enligt mig: Parfymer etc. går att pressa priser ganska mycket om man är bra på att pruta.

najsivikki
2006-11-12, 00:56
Jag har bott där jobbat som dansare på scandic för länge.. sissta gången jag satt min fot där.. nu är det nog. n.o.g :)
men kul har det varit!

najsivikki
2006-11-12, 00:59
www.resedagboken.se checka mina party pics om ni vill
heter najsivikki där

prime^
2006-11-12, 03:24
Va där med polarna för 2 år sen, ganska exakt.. Va på Playa del ingles, på hotellet Las Olas.. Fast tror inte du e så intresserad av va vi gjorde där då du ska dit med din flickvänn och hennes föräldrar..

Dock ska du till stranden på Playa del ingles så får du dig ett rejält cario-pass då trappan ner till stranden e sjuk, och ännu värre när du ska upp.. Den e helt brutal. Vi va på stranden en dag pga den jävla trappan.

Cashba e annars nått för din flickvänn tror jag. Casa Antonia är ett ganska grymt ställe där bland annat Sällskapresan spelades in. Vi va där på Oktoberfest, helt grymt bra.. Ett gäng på 10 ungdomar( vi + ett flickgäng ) och bara pansionärer.. Vi livade upp allt ganska bra tycker jag :D

Kebaben vid, Viking bar och "grytan" är grymt bra också! Määän, nu vill jag tillbaks bara för d :(

Angel
2006-11-12, 13:18
Ja ska till GC med min kära moder den 9dec, aldrig varit där innan o ingen aning om vart vi skall....spännande hehe

Herkulez
2006-11-12, 13:32
kommer bo i Puerto Rico.... har du pejling på priser och sånt där ?, billigt/dyrt, i jämnförelse med sverige typ ?=
puerto rico är lugnt och skönt, var där med exet för några år sen och är man inte ute efter att supa sig knökfull med en massa andra fyllon så rekomenderar jag verligen puerto rico. Ska ni sola så gå till playa del amadores, en konstgjord strand med resturanger och affärer efter hela stranden, hur skönt som helst. Den ursprungliga stranden är inte ens hälften så bra.

http://www.icon.fi/~merisusi/puertorico/images/amadores1.jpg

Krille 87
2006-11-12, 13:41
Jag har varit där många gånger.. I Puerto Rico finns det helt underbara fisketurer där man fångar muräna, bläckfisk, plattfisk å alla e livsfaarliga :).. Rekomenderas. Bra restauranger är: Tre hjärtan i San Augustin, El Gaucho i kashbah, hmm, det e mina två favoriter.. Ett billigare alternativ är Kina restaurangen på högsta våningen på holiday Center, Maspalomas, där det förövrigt finns ett riktigt schysst gym :thumbup:. Utelivet e som sagt Kashbah, grytan, Helt ok drag alla dagar i veckan.. kommer inte på nått mer just för tillfället.

De e lite billigare än Sverige beroende på vad du handlar. Taxi e betydligt billigare än i Sverige.

Hoppas jag hjälpte nått