handdator

Visa fullständig version : benhinneinflammation i handlederna/underarmarna


apa_ola
2006-01-17, 17:11
som topic lyder, jag har förmodligen benhinneinflammatione i båda underarmar. Det gör ordentligt ont när jag bicepscurlar eller tränar insidan av underarmarna.
Någon som vet hur jag ska åtgärda detta? Kan man bara köra på?



edit: sökte, men fann inget. Skulle bli glad om ngn kan länka en tråd ifall detta redan varit uppe.

Sparrisen
2006-01-17, 20:47
Så vitt jag vet är det ganska vanligt att man har ont i underarmarna/handlederna vid tex bicepscurl i början. Vet flera som har det / har haft det. Jag själv hade, då jag endast tränat några månader, väldigt ont när jag skulle släppa greppet om stången. Jag fortsatte och träna och efter en tid (några veckor?) försvann det.

apa_ola
2006-01-17, 21:06
fast jag har gymmat i fem år, ungefär...

stenis
2006-01-19, 00:48
Antingen de eller så har du fått korta muskler i underarmarna.. Läkarna var snabba med att ge mig diagnosen benhinneinflammation.. fick piller o skit men de gjorde ingen nytta.. sen gick jag till en idrottsmassör.. Hon trodde mer på korta muskler, så hon masserade mina underarmar/överarmar ett par ggr unden en månads tid, kanske 3ggr.. samtidigt som jag själv stetchade underarmarna hemma.. problemet försvann efter de.. kan ibland få tillbaka det, men med lite egen massage, samt stretching så försvinner de snabbt..

Så börja stretcha underarmarna, samt massera dem med linnement (stavning?) kanske hjälper de på dig oxo!

mvh