handdator

Visa fullständig version : det dåliga i min mexikanska måltid


zoltan_hellhound
2006-01-17, 14:55
Undrar bara om det är någott jag borde utesluta ur måltiden som består av
sallad ,oxköttfärs,majs,champinjoner, matlagnings yogi ,taco sås,tomater,tortilla wraps

Och hur mycket cal ska en måltid bestå av för att vara så optimal som möjligt på en deff. (kvällsmat då alltså)

oksiv1
2006-01-17, 15:22
Undrar bara om det är någott jag borde utesluta ur måltiden som består av
sallad ,oxköttfärs,majs,champinjoner, matlagnings yogi ,taco sås,tomater,tortilla wraps

Och hur mycket cal ska en måltid bestå av för att vara så optimal som möjligt på en deff. (kvällsmat då alltså)

Ang. kcal så beror det hålt och hållet på vad du ätit under resterande måltider.
Mina middagar/luncher ligger på runt 600 kcal. Totalt 1800-1900 kcal/dag.

Nina L
2006-01-17, 15:26
Ser gott ut, men du har glömt löken. :)

Radiohead
2006-01-17, 15:36
Undrar bara om det är någott jag borde utesluta ur måltiden som består av
sallad ,oxköttfärs,majs,champinjoner, matlagnings yogi ,taco sås,tomater,tortilla wraps

Och hur mycket cal ska en måltid bestå av för att vara så optimal som möjligt på en deff. (kvällsmat då alltså)

Majs innerhåller faktiskt rätt mycket energi. Använd minimajs istället eller ta väääldigt lite majs(korn).

Wraps är väl inte så himla nyttigt ur energisynpunkt. Finns det inget fullkornsalternativ? Tacosås innerhåller nog en hel del socker, men tar man bara sparsamt ska det nog inte vara några problem. Annars ser det ut att vara en väl balanserad måltid. Keep up the good work.

tigerofsweden
2006-01-17, 15:46
Majs innerhåller faktiskt rätt mycket energi. Använd minimajs istället eller ta väääldigt lite majs(korn).

Wraps är väl inte så himla nyttigt ur energisynpunkt. Finns det inget fullkornsalternativ? Tacosås innerhåller nog en hel del socker, men tar man bara sparsamt ska det nog inte vara några problem. Annars ser det ut att vara en väl balanserad måltid. Keep up the good work.

Jo det finns ett fullkornsalternativ.

Tomten
2006-01-17, 16:23
Tacosås innerhåller nog en hel del socker, men tar man bara sparsamt ska det nog inte vara några problem.

Kolla på näringsdeklarationen. 20-30KCAL (beroende på märke) per 100gram.

Du får äta en jäkla massa Tacosås innan det blir några större mängder kalorier...

zoltan_hellhound
2006-01-17, 19:37
det är försent, jag kunde inte hejda min hunger, så jag åt 6 tortilla wraps *spy* Har alltid haft problem med god mat.

måste ha blivit en massa kalorier så nu sitter jag skamsen och längtar efter morgondagens gymmpas *cry*

thebandit
2006-01-18, 09:45
det är försent, jag kunde inte hejda min hunger, så jag åt 6 tortilla wraps *spy* Har alltid haft problem med god mat.

måste ha blivit en massa kalorier så nu sitter jag skamsen och längtar efter morgondagens gymmpas *cry*

Mm tacos/tortillas är alldeles för gott, man föräter sig direkt.

Jag brukar skippa skalen/brödet och istället käka köttfärsen och grönsakerna. Känns som att man nöjer sig med mindre då...

bushwakko
2006-01-18, 09:52
det är försent, jag kunde inte hejda min hunger, så jag åt 6 tortilla wraps *spy* Har alltid haft problem med god mat.

måste ha blivit en massa kalorier så nu sitter jag skamsen och längtar efter morgondagens gymmpas *cry*

Haha, know the feeling!

Kör stenhårt nu! :eating: :whipped: