handdator

Visa fullständig version : Tråd riktad till Death Metal killarna här..


Pudzianovski
2006-01-17, 11:59
http://www.homestarrunner.com/sbemail141.html

:thumbup:

jwzrd
2006-01-17, 12:06
Aahhahahahahahahahaahahahahahh Homestarrunner!!

skaparn
2006-01-17, 12:12
Otroligt bra! Rätt på alla punkter. Speciellt det om nordic death metal.

Bite
2006-01-17, 12:13
:laugh:

Nitrometan
2006-01-17, 12:30
The gift of death metal does not smile on the good looking.

:laugh:

JJ
2006-01-17, 12:52
:laugh: :laugh:

Rock'nRoll
2006-01-17, 14:18
Haha, helt rätt!

Mattiasbiff
2006-01-17, 14:53
Fy fan va klockren:D

The Somberlain
2006-01-17, 15:44
Så Scandinaviska brudar gillar DM? Jo tjena =)

NP: Dismember - Defective Decay

Corpobal
2006-01-17, 16:18
Deloused. :)

Big_Vik
2006-01-18, 21:04
Snabblista:

Demon
Decapitation
Destroy
Decay
Defy
Decompost (vad fan heter det nu igen? =p)

Även dead och devestate, (fast de uttalas de och inte di.)

OMGROFLMAOSTFUSTEVE :D Det stämmer ju :laugh:


Np: Torture eternal - devoured by demons :D

skaparn
2006-01-18, 21:08
Kollade lite i min samling och det var verkligen trångt kring De*

Deranged
Defaced Creation
Devolved
Decapitated

För att nämna några där De har en "antieffekt".

Big_Vik
2006-01-18, 21:18
Kollade lite i min samling och det var verkligen trångt kring De*

Deranged
Defaced Creation
Devolved
Decapitated

För att nämna några där De har en "antieffekt".

Trodde du bara lyssnade på "intellektuell" musik? :thumbup: ;)

Deform
Delusive
Deluge
Demise
Despair
Defile (inte defliera Yankeeee ;) )
Demigod?*
Deicide

Dissector
2006-01-18, 21:19
Jag är Deathmetalkillen (eller vänta, jag plockar BlackMetal-tronen istället) här! Nu har jag tittat på videon och den var JÄTTESKOJ :D

Allan
2006-01-18, 21:20
Nån som vet vad en deflorant är? Det hade vi ett metalband i Sumpan som hette, tills grabbarna kom på vad Deflorant betyder....


allan

Sonny
2006-01-18, 21:25
Jesus christ va bra, känner genast att ja måste lyssna på lite Haemorrhage nu!

Pudzianovski
2006-01-18, 21:27
:D Har väl ca 14 band som börjar på "De"

Aldrig hört Deflorant...låter som ngt med blommor :naughty:

skaparn
2006-01-18, 21:28
Trodde du bara lyssnade på "intellektuell" musik? :thumbup: ;)

Bah! Om det finns intellektuell musik så är det döds.

Jag frälstes tidigt när Death släppte Spiritual Healing. Att jag inte upptäckte Leprosy innan kan ha berott på att jag var 9(?) år när den kom, nioåringar ska lyssna på trax.

skaparn
2006-01-18, 21:30
Jag är Deathmetalkillen (eller vänta, jag plockar BlackMetal-tronen istället) här!

Ja blanda för tusan inte ihop de två.

Big_Vik
2006-01-18, 21:30
Finns det något band som har rätten till namnet decayed and deformed defiling decapitator t.ex.? :D

Big_Vik
2006-01-18, 21:32
Jesus christ va bra...!

ap ap ap!! :D

Big_Vik
2006-01-18, 21:35
Ja blanda för tusan inte ihop de två.

Läste lite om dessa idag, varför ska man inte det, de har ju inspirerats så mycket av varandra? En del band har ju spelat lite allt möjligt genom tiderna dessutom.

Finns det något som säger att man måste vara true (eller mer true än death-killen) när man lirar black, alltså praktisera det som står i ens texter, på samma sätt som att man ska "keeping it real" eller "represent" eller vad man nu kallar det inom gangztarappen? *popcorn*

Allan
2006-01-18, 21:40
Det bästa med den där filmen är ju att_det_är_så_sant!!!!!


allan

Osten80
2006-01-18, 21:48
Nån som vet vad en deflorant är? Det hade vi ett metalband i Sumpan som hette, tills grabbarna kom på vad Deflorant betyder....


allan


Ordet déflorant hittar jag inte.
Déflorer däremot betyder "att ta oskuld".

Så jag gissar på oskuld :thumbup:

Allan
2006-01-18, 21:50
Ordet déflorant hittar jag inte.
Déflorer däremot betyder "att ta oskuld".

Så jag gissar på oskuld :thumbup:

Deflorant är den som tar oskulden...


allan

Osten80
2006-01-18, 21:52
Deflorant är den som tar oskulden...


allan


Ok, då är det väl ett helt ok bandnamn. :D

Sonny
2006-01-18, 21:58
ap ap ap!! :DHahaha, får redeema mig själv med lite Dark Funeral (även om det inte är death) SATAN, MY MASTER!!! :hbang:

Edit: nej jag syftar inte på låten med samma namn, innan nån anklagar mig för att blanda ihop låtar/band.

Pudzianovski
2006-01-18, 22:05
Här är lite äkta Death

http://video.google.com/videoplay?docid=-7168636821124487789&q=suffocation

skaparn
2006-01-18, 22:06
varför ska man inte det,

Av den enkla anledningen att DM är bra medan BM inte är det.

Dissector
2006-01-18, 22:52
Av den enkla anledningen att DM är bra medan BM inte är det.

Vafan, tror du det där är subjektivt eller? Nopes. Fel. Black Metal ÄR bra!

skaparn
2006-01-18, 23:30
Vafan, tror du det där är subjektivt eller? Nopes. Fel. Black Metal ÄR bra!

Såg du "tycker" eller "enligt mig" någonstans? Jag redogjorde helt enkelt för fakta.

Corpobal
2006-01-19, 00:06
Vass argumentation i tråden, "det är så för att det är så!" Snart kan vi börja diskutera om black metalen är död eller inte.... Blir musik bra för att man kan spela ett instrument snabbast eller bäst, då borde vi alla lyssna på Dream Theater och Yngvie Malmsteen. Men kanske finns det nåt annat som gör musik bra?

Squatinator
2006-01-19, 03:59
hahaha, jävla störd video! Roligaste jag har sett på ett bra tag, tack att du postade.

Dissector
2006-01-19, 11:09
Såg du "tycker" eller "enligt mig" någonstans? Jag redogjorde helt enkelt för fakta.

Men eftersom du inte håller med mig så har du ju uppenbarligen fel...

jwzrd
2006-01-19, 11:16
När black metal-band lirar tight och rätt "nära" death metal så är det bra. T ex Dimmu Borgir. Men vanlig norsk svartmetall suger fan hockeypuck. Musiken kan sammanfattas med: "BankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankROGNTUDJ UUUUUBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankB ankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBan kBankSkrääääääääääääääääääääääääääääääänBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBank Bank" Skitdåliga musiker med trasiga instrument, helt utan styrka i rösten. Så jävla dåligt. Lite som punk utan budskap och "äkta" frustration.

jwzrd
2006-01-19, 11:18
Här är lite äkta Death

http://video.google.com/videoplay?docid=-7168636821124487789&q=suffocation

Rogntudjuuu jag måste köpa lite Suffocation-skivor!

Pudzianovski
2006-01-19, 11:40
Rogntudjuuu jag måste köpa lite Suffocation-skivor!

Suffocation - Souls to deny

Kan jag rekommendera. (Låten souls to deny är grymt bra)

Progzilla
2006-01-19, 12:17
HAHAHA!

Kul som fan. Fast alla vet ju att man inte får chicks med death/black metal. Vill man ha brudar är man inte tillräckligt death, inte tillräckligt "de-".... Det ska vara skitigt. Det ska vara extremt.

grisbil3n
2006-01-19, 12:20
När black metal-band lirar tight och rätt "nära" death metal så är det bra. T ex Dimmu Borgir. Men vanlig norsk svartmetall suger fan hockeypuck. Musiken kan sammanfattas med: "BankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankROGNTUDJ UUUUUBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankB ankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBan kBankSkrääääääääääääääääääääääääääääääänBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBank Bank" Skitdåliga musiker med trasiga instrument, helt utan styrka i rösten. Så jävla dåligt. Lite som punk utan budskap och "äkta" frustration.

Skillnad på primitivt och kasst, och att det är taskig inspelning innebär ju inte att det är dåliga musiker per automatik. Men visst finns det bm band som är skitdåliga men det finns en drös som är hur bra som helst me.

:eating:

Kwon
2006-01-19, 12:41
När black metal-band lirar tight och rätt "nära" death metal så är det bra. T ex Dimmu Borgir. Men vanlig norsk svartmetall suger fan hockeypuck. Musiken kan sammanfattas med: "BankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankROGNTUDJ UUUUUBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankB ankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBan kBankSkrääääääääääääääääääääääääääääääänBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBank Bank" Skitdåliga musiker med trasiga instrument, helt utan styrka i rösten. Så jävla dåligt. Lite som punk utan budskap och "äkta" frustration.

DarkThrone har ju ett budskap iaf!

Dissector
2006-01-19, 12:55
När black metal-band lirar tight och rätt "nära" death metal så är det bra. T ex Dimmu Borgir. Men vanlig norsk svartmetall suger fan hockeypuck. Musiken kan sammanfattas med: "BankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankROGNTUDJ UUUUUBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankB ankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBan kBankSkrääääääääääääääääääääääääääääääänBankBankBa nkBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBankBank Bank" Skitdåliga musiker med trasiga instrument, helt utan styrka i rösten. Så jävla dåligt. Lite som punk utan budskap och "äkta" frustration.

Det kan omöjligt röra sig om dåliga musiker när de lyckas skapa en känsla hos vissa människor som ingen som helst annan typ av musik kommer nära. När det gäller traditionell blackmetal brukar fansen ofta vara ganska slutna i det, inte ofta man ser kombinationen t.e.x Darkthrone och Linkin Park hos ett fan. Och de fansen blir träffade på ett alldeles speciellt sätt och musiken skapar en obeskrivlig känsla. Det krävs nog en del skicklighet för att göra musik som lyckas med det. Visst, musiken är ofta väldigt simpelt uppbyggd, men det är medvetet, och musikerna är inte ute efter att köra rejäla rena Iron Maiden-riff och solon. Så som det låter, är det meningen att det ska låta helt enkelt.
Budskap brukar det också finnas gott om =)

ConeVillage
2006-01-19, 13:38
Hahahhah...
Grymt rolig!

wow wow...dentist...wow wow...dentist!