handdator

Visa fullständig version : ???!!!


aliquis
2006-01-17, 02:53
Jag är trött. Men behöver vi verkligen flera ? och !?, nog för att jag ibland använder flera punkter :/

Varför är det så vanligt inom, uhm, fjortiskretsar, att skriva typ:

JAG BLIR SÅ ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEN KAN NÅGON SVARA DÅ?????????????

Trance
2006-01-17, 02:58
Oh, ett favoritämne!

Jag håller med så sluta med det era jäkla as. One or none!

High1ander
2006-01-17, 03:02
gud asså!11!!! ni e fö tråkiga!11!1


Finns en logisk och simpel förklaring "attention whore"-syndromet som tillhör just tonåringarna i början och tyvärr även längre upp, vilket innebär att man måste skriva XXXXXXX-antal utropstecken för att få den uppmärksamhet man tycker sig förtjäna.

jesse
2006-01-17, 03:02
Ah, vilken trevlig tråd! Jag ställer in mig i ledet.

Dipshit
2006-01-17, 03:03
feta nattliga funderingar..


golden globe nu ju..? är highlander på plats eller fortfarande i svea? ;)

Mental
2006-01-17, 03:04
Upp till tre utropstecken kan jag anse vara befogat i bland!!!

High1ander
2006-01-17, 03:05
Upp till tre utropstecken kan jag anse vara befogat i bland!!!
Ja helt klart, men det ska inte missbrukas. Däremot så tycker jag att tre punkter är helt OK för chattande...

High1ander
2006-01-17, 03:06
feta nattliga funderingar..


golden globe nu ju..? är highlander på plats eller fortfarande i svea? ;)
Svea idag, på lördag så kommer mitt ass tillhöra herr Arnold igen :)

Hoppas Brokeback Mountain vinner...

Fartman
2006-01-17, 03:23
Att använda både ett utropstecken och ett frågetecken (?! och !?) är ju bra!
Då kan man ju lätt visa att man "skriker fram" sin fråga, och beträffande vilken som ska vara först är det beroende på om det är mest en fråga ex "Varför gör du såhär?!" eller mest ett utrop typ "Är du dum i huvudet!?"

Att använda fler än tre st av dessa tecken är dock efterblivet.

Mental
2006-01-17, 03:32
Att använda både ett utropstecken och ett frågetecken (?! och !?) är ju bra!
Då kan man ju lätt visa att man "skriker fram" sin fråga, och beträffande vilken som ska vara först är det beroende på om det är mest en fråga ex "Varför gör du såhär?!" eller mest ett utrop typ "Är du dum i huvudet!?"

Att använda fler än tre st av dessa tecken är dock efterblivet.


Hmm, jag tycker det ser mer rätt ut med frågetecknet före utropstecknet, oavset om man ser det mer som en fråga än ett utrop.

Har ingen aning om vad som är rätt, men det ser mer rätt ut.

Dumleman
2006-01-17, 03:32
99% av de som skriver !!!, !!!!!!!1, !!1!!111!!, !!!one1!oneone!!! osv... är personer som skriver det enbart för att "driva" eller härma deras låssasfjortisar eftersom de har hört att dessa påstådda fjortisar tydligen skriver så och alla vet vi ju att det är coolt och fruktansvärt roligt att visa sitt missnöje mot denna fjortiskultur som har sin rot i den låga medelåldern på lunarstorm.

tossefar
2006-01-17, 04:58
Hmm, jag tycker det ser mer rätt ut med frågetecknet före utropstecknet, oavset om man ser det mer som en fråga än ett utrop.

Har ingen aning om vad som är rätt, men det ser mer rätt ut.

Jag tycker precis tvärtom, konstigt det där!

Bronkitkorv
2006-01-17, 06:11
Vafan är du full eller gubbjävel, det tycker inte jag känns det minsta störande, mycket värre med grova stavfel och sär skrivningar. Varför sitter du och retar upp dej på sånt mitt i natten ? är det kanske sopberget utanför dej som retat upp dej Alikvidis........ ?

Bönne
2006-01-17, 06:51
Favoriten är när patrask avslutar en fråga sådär; "Varför beter sig aliquis som en fjortis.?"

Dvs. punkt innan frågetecknet, har en lärare som gör sådär.

Nitrometan
2006-01-17, 07:58
Det är infantilt att skriva på detta barnsliga sätt!!!

Skärpning!!!

Man undrar vad dessa individer har mellan öronen?!?!?!

Hades
2006-01-17, 08:13
Jag är trött. Men behöver vi verkligen flera ? och !?, nog för att jag ibland använder flera punkter :/

Varför är det så vanligt inom, uhm, fjortiskretsar, att skriva typ:

JAG BLIR SÅ ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEN KAN NÅGON SVARA DÅ?????????????
...säger killen som använder sig av uttrycket "ovärt".

aliquis
2006-01-17, 10:28
gud asså!11!!! ni e fö tråkiga!11!1


Finns en logisk och simpel förklaring "attention whore"-syndromet som tillhör just tonåringarna i början och tyvärr även längre upp, vilket innebär att man måste skriva XXXXXXX-antal utropstecken för att få den uppmärksamhet man tycker sig förtjäna.Mjo, det är väl det, "hej min fråga är mycket viktigare än din". Samma sak med ~~ ~*~*~ Hur längre tränar ni? ~*~*~ ~~

aliquis
2006-01-17, 10:29
Upp till tre utropstecken kan jag anse vara befogat i bland!!!I bland? Blandar du omkring dina tre utropstecken då eller?

aliquis
2006-01-17, 10:34
...säger killen som använder sig av uttrycket "ovärt".Ovärt låter fint, och "mindre värd" passar ju inte riktigt i sammanhanget. "Inte så bra" kan man väl skriva, men jag vidhåller fortfarande att ovärt är ett bra ord. Anledningen till att jag använder det är väl antagligen att någon/några i min omgivning började med det, minns inte vilka men för min egen del har det garanterat något med #örebro@ircnet att göra.

Snake
2006-01-17, 11:40
jA bA brukar zkriva zå här.. ja bA FåR jätte många TJejEJ da Ja Ba ZÄger att ja BA ZPelaj BÄNkPrezz!!!! *skrattar*

Juliette
2006-01-17, 11:46
Jag tror att alltihop beror på att man vill skriva ett riktigt långt inlägg, men sen har för dåligt ordförråd, så då fyller man ut med diverse tecken.

Eller vad tror ni???!!??

Berguven
2006-01-17, 11:48
Mjo, det är väl det

Med tanke på fjortisspråk man irriterar sig på.

Trident
2006-01-17, 11:52
Vem fan bryr sig?

Om vi ska rabbla upp alla saker vi ständigt stör oss på, kan väl jag inlägga att jag stör mig på dina gnälltrådar.

Cilia
2006-01-17, 12:05
det är ju ett sätt att betona det vi i uttrycker i talet genom olika betoningar och som inte går att få fram i skrift.

Grahn
2006-01-17, 12:45
Hmmm någon hävdar att användandet av tre eller fler utropstecken är ett tecken på sinnesjukdom. Iofs på skoj och jag minns inte vem just nu.

Problemet med flera utropstecken är inflationen, hur många behövs efter ett tag för att poängtera ett utrop?

Cilia
2006-01-17, 13:23
Hmmm någon hävdar att användandet av tre eller fler utropstecken är ett tecken på sinnesjukdom. Iofs på skoj och jag minns inte vem just nu.

Problemet med flera utropstecken är inflationen, hur många behövs efter ett tag för att poängtera ett utrop?
7!!!!!!!

Jay-Z
2006-01-17, 13:31
Är det bara jag som oroar mig för Ali? Han verkar starta så många märkliga trådar nuförtiden....

Grahn
2006-01-17, 13:39
7!!!!!!!

Jag ser redan nu att här behövs det en kolozzeummärkt tvångströja och ett rum vadderat med tomma proteinburkar.

aliquis
2006-01-17, 19:59
Med tanke på fjortisspråk man irriterar sig på.
vaauuu?

aliquis
2006-01-17, 20:01
Är det bara jag som oroar mig för Ali? Han verkar starta så många märkliga trådar nuförtiden....kanske det, slutade ju skriva ett tag, men sedan fick jag väl något anfall ;)

internethjälten
2006-01-17, 20:18
Jag är trött. Men behöver vi verkligen flera ? och !?, nog för att jag ibland använder flera punkter :/

Varför är det så vanligt inom, uhm, fjortiskretsar, att skriva typ:

JAG BLIR SÅ ARG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MEN KAN NÅGON SVARA DÅ?????????????

azzÅ utRopzTeKken å FRÅgetäKken I Plujal e Lika NödVäNliGa zom typ tRådar zom denNa *skrattar*