handdator

Visa fullständig version : Första proteindrinken


davvan
2006-01-16, 23:12
Jag har nu gymmat i 8 månadet men har aldrig använt mig av proteinpulver, har istället käkat en burk keso för att få i mig protein.

MEN jag har nu bestämt mig för att börja med proteindrink efter träningen, jag väger 76kg är 170 cm lång. Min kompis föreslog Whey-80, jag har läst att Whey-100 skulle vara ännu bättre och vissa säger att man ska blanda typ nån drink(kommer ej ihåg namnet) med Vassle? isf vilken dosering ska jag ha av vilken drink/Vassle?

Det är en stor djungel för mig och jag behöver hjälp med att hitta nått som passar bra (drinken får gärna vara bra under en viktminskninsperiod)!

sissa
2006-01-16, 23:56
Jag har nu gymmat i 8 månadet men har aldrig använt mig av proteinpulver, har istället käkat en burk keso för att få i mig protein.

MEN jag har nu bestämt mig för att börja med proteindrink efter träningen, jag väger 76kg är 170 cm lång. Min kompis föreslog Whey-80, jag har läst att Whey-100 skulle vara ännu bättre och vissa säger att man ska blanda typ nån drink(kommer ej ihåg namnet) med Vassle? isf vilken dosering ska jag ha av vilken drink/Vassle?

Det är en stor djungel för mig och jag behöver hjälp med att hitta nått som passar bra (drinken får gärna vara bra under en viktminskninsperiod)!


många tar en gainer i samband med träning.
snabba kolhydrater ( tex maltodextrin eller dextropur? + protein ( tex whey som är vassleprotein)

sök på "gainer" så hittar du nog info om dosering och sånt.

grisbil3n
2006-01-17, 05:12
många tar en gainer i samband med träning.
snabba kolhydrater ( tex maltodextrin eller dextropur? + protein ( tex whey som är vassleprotein)

sök på "gainer" så hittar du nog info om dosering och sånt.

Whey-80 ska vara det mest ekonomiska alternativet, sedan lite dextropur på det som är en benämning på druvsocker så har du en gainer vilket är vad du fiskade efter. Dextropur kan du köpa i vanliga matbutiker, kostar runt 15 spänn för 400 gram.

grisbil3n
2006-01-17, 06:16
Quotade fel person kanske jag ska tillägga :D

davvan
2006-01-17, 17:45
OK tack så mycket!
Jag kör nog på en Whey-80 och Dextropur.

Davil
2006-01-17, 18:19
OK tack så mycket!
Jag kör nog på en Whey-80 och Dextropur.
Det kommer att bli väldigt sliskig smak. whwy-80 enbart smakar apa, och det ihop med druvsocker kommer bli en riktigt sliskigt söt smak. Dessutom räcker 400g druvsocker till ca 4-8 drinkar.

Jag hade satsat på Exell vassle som smakar gott och blandat med maltodextrin.

mangemani
2006-01-17, 18:29
första protein drinken,den kommer man ihåg,soja protein blandat i oboy*ich*,men otroligt nog så gav det mycket bra resultat=/

whey-80 är troligtvis det bästa blandat med maltodextrin som är hur billigt som helst.

tobbe88
2006-01-17, 18:36
Finns det inget bra pulver som man kan köpa istället? Det känns som det blir lite smidigare så.

Apos78
2006-01-17, 18:51
En färdig gainer är ju smidigt men inte det mest ekonomiska. En fördel med att blanda själv är att man kan styra andelen protein respektive andelen kolhydrat beroende på "behov".


Edit: Om du nu menar bra=smidigt?

Jorgen
2006-01-17, 18:58
Här (http://www.kolozzeum.com/) finns många och väldigt bra proteinpulver och gainers. :thumbup:

everete
2006-01-17, 19:00
Det kommer att bli väldigt sliskig smak. whwy-80 enbart smakar apa, och det ihop med druvsocker kommer bli en riktigt sliskigt söt smak. Dessutom räcker 400g druvsocker till ca 4-8 drinkar.

Jag hade satsat på Exell vassle som smakar gott och blandat med maltodextrin.


dextro och whey-80 är utsökt.! lagom uppiggande efter passet,

tobbe88
2006-01-17, 19:17
Jo jag tar redan ”Ultra Pro 3”, där de tre mest effektiva proteinkällorna finns med, vassle (snabba), ägg albumin (medium) och kasein(långsamma).

Fast jag ställde frågan för att det är många som rekommenderar egna blandningar men sällan något pulver.

Antn
2006-01-17, 19:49
Jag hade satsat på Exell vassle som smakar gott och blandat med maltodextrin.

hahahah "smakar gott" :laugh:

åhhhhh...dagens...*pust* du menade då iaf inte excell vassle jordgubb, för den smakar död syntet-apa...med eller utan malto ;)

Helena B
2006-01-17, 19:59
Whey 80 med hallonsmak "mums" :thumbup: Jag tycker det även blir bra när man blandar i dextro, sött är gott!

internethjälten
2006-01-17, 20:08
Whey 80 med hallonsmak "mums" :thumbup: Jag tycker det även blir bra när man blandar i dextro, sött är gott!

Whey 80 över lag smakar väldigt bra om man jämför med [censur]
som smakar mindre bra ;)

Ascent
2006-01-17, 20:41
Whey 80 med hallonsmak "mums" :thumbup:
Absolut! :hbang:
Det får min promenad/cykeltur hem från gymmet att gå fort som f*n när jag tänker på att jag får dra i mig hallonshaken så fort jag kommer innanför dörren.

mangemani
2006-01-17, 21:13
Whey 80 med hallonsmak "mums" :thumbup: Jag tycker det även blir bra när man blandar i dextro, sött är gott!


hallon smak,jorgubbs smak,no difference enligt mej,smakar likadant=P

Davil
2006-01-17, 21:52
hahahah "smakar gott" :laugh:

åhhhhh...dagens...*pust* du menade då iaf inte excell vassle jordgubb, för den smakar död syntet-apa...med eller utan malto ;)
Har du smakat whey-80 jordgubb ?
Har du smakat exell jordgubb ?
Jag smakade båda sorter vid samma tillfälle en gång och är det något som verkligen smakar konstgjort och allt annat än jordgubb så var det bläjj-80 !
Min kompis ville gärna byta sitt whey-80 + pengar mot mitt exell !

Antingen har du inte jämfört dessa, eller så jobbar du på ett konkurerande företag. Eller så är det något allvarligt fel på dina smaklökar.

davvan
2006-01-17, 22:16
Ok, eftersom det blev så krånligt och jag inte är riktigt så insatt som alla väljer jag nog Gainers Pro. Jag tror jag behöver lära mig lite mer innan jag gör en så fin blandning som dom flesta här föredrar :hbang:

Har även hört talas om ALA som ökar fettförbränningen, funkar det bra eller är det bara crap? Hur påvärkar det muskelmassan? *screwy*

Jorgen
2006-01-17, 22:21
Ok, eftersom det blev så krånligt och jag inte är riktigt så insatt som alla väljer jag nog Gainers Pro. Jag tror jag behöver lära mig lite mer innan jag gör en så fin blandning som dom flesta här föredrar :hbang:

Har även hört talas om ALA som ökar fettförbränningen, funkar det bra eller är det bara crap? Hur påvärkar det muskelmassan? *screwy*
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=127
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=58

Helena B
2006-01-17, 22:37
hallon smak,jorgubbs smak,no difference enligt mej,smakar likadant=P

Har bara smakat hallon och den är kanon, men nästa gång blir det en annan smak.