handdator

Visa fullständig version : Policy angående bilder och budskap


Perscitus
2006-01-16, 21:01
Jag reagerade när jag såg en bild av Johan Gustafsson i wintersnowdrifts bildtråd, http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1180691&postcount=245. Är det tillåtet med sådan propaganda på det här forumet? Om jag lägger upp en bild föreställande mig med en NSDAP(Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei)-tröja på, är det okej?

Jag vet inte vad dina, Johan Gustafssons, intentioner är med tröjan, om det bara är en halvt omedveten modegrej eller ett väl utvalt budskap(det finns ju tröjor med Che Guevara på också som säljs på JC t.ex.), så jag vill markera att jag inte attackerar dig personligen innan jag vet mer. Jag tycker dock frågan har relevans!

Angel
2006-01-16, 21:02
ja kan ej se bilden, vad e de för nått

Jarod
2006-01-16, 21:05
jag ser inget heller...

Allan
2006-01-16, 21:05
Så här gör man - man trycker på REPORT-knappen och skickar då iväg ett meddelande till moderatorerna. Därefter agerar de på lämpligt sätt. Vilket verkar ha varit fallet här, eftersom bildeländet är borta.


allan

Pudzianovski
2006-01-16, 21:06
Jag ser.

:thumbup:

Trance
2006-01-16, 21:06
cccp-tröja?

Larsson
2006-01-16, 21:06
Jag kan se den, han har ett linne där det står cccp.

Cilia
2006-01-16, 21:06
bara jag som ser bilden?
eller har jag fått moderatoregenskaper? *hoppas*

Jarod
2006-01-16, 21:07
Jag ser.

:thumbup:

Jag ser nu oxå! :D Fick logga in två gånger tydligen... (jobbigt)

Lillgrabben
2006-01-16, 21:07
Han har ett linne på sig med texten CCCP & en stjärna över.

CCCP var väl gamla Sovjet om jag inte har fel. Ngn annan betydelse känner iallafall inte jag till.

Trance
2006-01-16, 21:08
De som ser den antar jag har den cashad innan den togs bort?

Hur som helst, vad är farligt med en cccp-tröja? Sluta vara så gnälliga. Han kanske menade Cambridge Conference on Contemporary Poetry, vem vet.

Lillgrabben
2006-01-16, 21:09
Fick logga in två gånger tydligen... (jobbigt)


Jag med.

Fultjack
2006-01-16, 21:09
eller så menar han CCCP som i sovjet, men återigen vem bryr sig? är ju inte direkt ett hakkkors eller liknande

internethjälten
2006-01-16, 21:09
Jag reagerade när jag såg en bild av Johan Gustafsson i wintersnowdrifts bildtråd, http://kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1180691&postcount=245. Är det tillåtet med sådan propaganda på det här forumet? Om jag lägger upp en bild föreställande mig med en NSDAP(Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei)-tröja på, är det okej?

Jag vet inte vad dina, Johan Gustafssons, intentioner är med tröjan, om det bara är en halvt omedveten modegrej eller ett väl utvalt budskap(det finns ju tröjor med Che Guevara på också som säljs på JC t.ex.), så jag vill markera att jag inte attackerar dig personligen innan jag vet mer. Jag tycker dock frågan har relevans!

Är detta inlägget på riktigt ?

Kollar man i träningsjournaler/medelmsbilder så har ju var och vart annan
utövare på sig adidas, nike, fila, gasp med mera och dessa kläder tillverkas
av barnarbetare så då ska väl dessa bilder också tas bort...

Trance
2006-01-16, 21:11
Är detta inlägget på riktigt ?

Kollar man i träningsjournaler/medelmsbilder så har ju var och vart annan
utövare på sig adidas, nike, fila, gasp med mera och dessa kläder tillverkas
av barnarbetare så då ska väl dessa bilder också tas bort...

JA, DÖDSBARNAERBTYETARE. FÖR DET SADE AFFTONBLADET!!! KORS I ALLSINDAR! ILLA!

Tomten
2006-01-16, 21:11
sluta vara så jäkla PK :D

Allan
2006-01-16, 21:12
Jag anar en provokation av nån. Tråd låst. Olämpliga bilder ska rapporteras till moderatorerna. Eventuella policyfrågor tas upp med moderatorerna. Om trådskaparen tycker det är fel att affärsidkare trycker upp tröjor med olika motiv och säljer kan han starta en annan tråd om det - den här blev fel!

allan

Jarod
2006-01-16, 21:13
Är detta inlägget på riktigt ?

Vad hette den där svenska tjejgruppen på 80-talet som gjorde låten "Jimmy Dean"??

:D