handdator

Visa fullständig version : Varför är det så underrepresenterat med OL folk här?


Fagen
2006-01-16, 00:21
Som topicen lyder.

zoltan_hellhound
2006-01-16, 00:23
OL folk =?

Fagen
2006-01-16, 00:24
OL folk =?

Utövare av Olympiska Lyft.

krellik
2006-01-16, 00:24
För mycket bodybuilders och frågor om vilken som är den bästa bicepscurlen? :confused:

Pudzianovski
2006-01-16, 00:26
Kanske för att det inte finns så många utövare i Sverige.

Krokodil
2006-01-16, 00:30
Som topicen lyder.Nja... det finns ganska många fd lyftare här faktiskt.

Metal_boy_
2006-01-16, 00:35
Dom är mobbade :D

Officer
2006-01-16, 00:55
För att ingen bryr sig om vad du lyfter så länge du inte har en bra biccepeak att visa upp!

You heard that? Nobody gives a DAMN! Förutom Jense och Jwzrd. Och alla som kommer säga "jag bryr mig" bara för att jävlas.

Fagen
2006-01-16, 00:58
Nja... det finns ganska många fd lyftare här faktiskt.

Men det verkar som det väldigt sällan är några trådar som behandlar OL.
Ser aldrig några "problem med frivändningen, vad göra?", eller "ont i fotlederna i stöten, är det farligt?". Antog att de berodde på dålig representation av denna kategori.

Sve
2006-01-16, 00:58
För att ingen bryr sig om vad du lyfter så länge du inte har en bra biccepeak att visa upp!

You heard that? Nobody gives a DAMN! Förutom Jense och Jwzrd. Och alla som kommer säga "jag bryr mig" bara för att jävlas.

hellre en schysst stöt på 200kg än en 50cm biceps iaf.

Officer
2006-01-16, 01:00
hellre en schysst stöt på 200kg än en 50cm biceps iaf.


Skulle absolut inte tro det va.

Pudzianovski
2006-01-16, 01:01
Jag håller med Sve. Hellre en stöt på 200. Gör jag det så har jag antagligen 46 i armar iaf.

Fagen
2006-01-16, 01:01
För att ingen bryr sig om vad du lyfter så länge du inte har en bra biccepeak att visa upp!

You heard that? Nobody gives a DAMN! Förutom Jense och Jwzrd. Och alla som kommer säga "jag bryr mig" bara för att jävlas.

Nja, det är väl en sanning med modifikation, va? De gånger som det dyker upp en video på någon överjävlig 72 kg´s OL snubbe så brukar det alltid rendera i översvallande beröm och imponerade kommentarer.

Sve
2006-01-16, 01:03
Skulle absolut inte tro det va.


som sagt alla är olika, jag gillar inte show-muskler helt enkelt.

Zafer
2006-01-16, 01:07
Hellre stora och biffiga muskler som min idol Greg Valentino än några OL fjantar som itne vet hur man stressar muskler så man bygger!

Sve
2006-01-16, 01:07
Hellre stora och biffiga muskler som min idol Greg Valentino än några OL fjantar som itne vet hur man stressar muskler så man bygger!

haha exakt. varför dissar alla BB-freaks gamle hygglige greg, han har ju en peak som heter duga!

Officer
2006-01-16, 01:07
Hellre stora och biffiga muskler som min idol Greg Valentino än några OL fjantar som itne vet hur man stressar muskler så man bygger!


Precis min mening bro. Sve går dock hellre runt med 36or, då han inte vill ha 50or om de inte är starka.

Fagen
2006-01-16, 01:09
Ordning i tråden, ungdomar. Håll er till ämnet.

Officer
2006-01-16, 01:10
Ordning i tråden, ungdomar. Håll er till ämnet.

Ok, Fag' Sorry

Zafer
2006-01-16, 01:11
Ordning i tråden, ungdomar. Håll er till ämnet.

Ska hålla mina åsikter för mig själv i forsättningen mr Fag :naughty:

Sve
2006-01-16, 01:12
För att återgå till ämnet så tror jag det är just av den anledningen. De har helt enkelt inte ngt intresse av BB-muskler.

Officer
2006-01-16, 01:13
För att återgå till ämnet så tror jag det är just av den anledningen. De har helt enkelt inte ngt intresse av BB-muskler.


Vadå, är det skillnad på en OL's muskler och en BB's?

Fagen
2006-01-16, 01:13
För att återgå till ämnet så tror jag det är just av den anledningen. De har helt enkelt inte ngt intresse av BB-muskler.

Men menar du att alla styrkelyftare som finns här på forumet har det?

Zafer
2006-01-16, 01:14
Vadå, är det skillnad på en OL's muskler och en BB's?

OL's har väl såna där långa stretchade muskler som man hört talas om kanske?

Officer
2006-01-16, 01:14
OL's har väl såna där långa stretchade muskler som man hört talas om kanske?


Aha

Sve
2006-01-16, 01:23
Men menar du att alla styrkelyftare som finns här på forumet har det?

hur ska jag kunna veta det? men jag tror att om man är mer inne på OL så har man inget direkt intresse av en peak.

Cerberus
2006-01-16, 01:40
hellre 50cm armar än massa vikter :D fast det e ju ganska svårt att få 50cm armar utan att bli stark eller hur? Man kan ju iof äta sig sjukligt fet men då är ju inte 50cm-armarna speciellt snygga.

Tror helt enkelt folk här hellre är lite mer bodybuilder-wannabe än vad de vill bli OL.

Mehdi
2006-01-16, 02:20
Som topicen lyder.

Du tycker det är lite intresse här? Fan, det är ju typ det enda träningsforumet i sverige som behandlar/t OL-frågor och det verkar vara rätt många som är nyfikna för den delen med, men där stannar det oftast.
Sedan har du väldigt få utövare i Sverige som just tränar tävlingsmässigt, resterande som bara tränar för skojs skull har ingen större anledning att sätta sig ner och söka efter information om hur man blir bättre i OL. Eller hur?
Sedan har vi inställning och uppfostran av de svenska lyftarna. Det är väldigt få som lägger ned tid och energi på teknik, vilket jag tror är den begränsande faktorn hos majoriteten bland svenska lyftare. Och guess what? Hur lätt är det att lära ut teknik över ett forum, än mindre förstå vart problemet ligger i.

OL i sig är förvisso fascinerande, men det mest häpnadsväckande är ändå den träningen som krävs för att bli duktig i OL. Vilket slöseri egentligen, tillbringa flera 100timmar i en rutten lokal med flera tusen repetitioner ryck för att kunna göra vad? Jo, bli bäst på att göra en rörelse som tar en fraktion av en sekund :laugh:

Lillgrabben
2006-01-16, 05:05
Som topicen lyder.


Som någon annan skrivit - antalet OL-are i Sverige är inte så fruktansvärt stort, varken här på forumet eller i verkligheten.

Yankeee
2006-01-16, 05:45
OL-snubbar äger, finns inget tuffare.

z_bumbi
2006-01-16, 08:14
OL är nog ganska svårt att läsa sig till om man inte har lagt ner några tusen timmar i en träningslokal redan och eftersom de flesta har en tränare som hjälper till så finns kanske inte behovet på nybörjarnivån. De flesta frågorna på forumet är ju nybörjarfrågor eller kanske några få snäpp högre så då blir de i majoritet.

Nina L
2006-01-16, 08:38
Dom kanske inte gillar Internet. :)

aliquis
2006-01-16, 09:03
precis, olfolk kanske TRÄNAR istället för att sitta här ;)

Jag övar på mina fula frivändningar, men det är också allt ;)

Fagen
2006-01-16, 10:30
OL är nog ganska svårt att läsa sig till om man inte har lagt ner några tusen timmar i en träningslokal redan och eftersom de flesta har en tränare som hjälper till så finns kanske inte behovet på nybörjarnivån. De flesta frågorna på forumet är ju nybörjarfrågor eller kanske några få snäpp högre så då blir de i majoritet.

Ligger förmodligen mycket i det du säger. Men det verkar även som frågor kring just övningar typ frivändningar sällan kommer upp här. Visst är det himla svårt att "lära" sig en frivändning via ett forum, men kan det inte lika väl bero på att det är få av alla styrkelyftare, BB:are, hobbylyftare och alla andra som är här, som använder sig av denna typ av övning?

moue
2006-01-17, 11:25
kör olare marklyft nån gång eller är det stöt/ryckdrag som gäller.

z_bumbi
2006-01-17, 11:41
men kan det inte lika väl bero på att det är få av alla styrkelyftare, BB:are, hobbylyftare och alla andra som är här, som använder sig av denna typ av övning?

Styrkelyftare har även de tränare i någon form och då får de förhoppningsvis lära sig frivändningar, där jag tränar är det tyngdlyftarna som står för den undervisningen till styrkelyftarna t ex. Andra som tränar på gym kör inte så ofta frivändningar och med tanke på vilken utrustning som finns på många av gymen är det nog ganska tur för dem. Det har iofs börjat gå inflation vad gäller sk "funktionell"träning så det kanske kommer fler och fler som kör övningen, nackdelen är att det oftast är någon som inte kan köra övningen som lär ut den i så fall.