handdator

Visa fullständig version : Tatueringar!


Fatalist
2006-01-16, 00:19
Om fyra månader gäller det, då ska jag göra min första tatoo

Något att tänka på?

Tips på sidor med snygga motiv?

Slutligen... bild på era egna!

mangemani
2006-01-16, 00:26
nått att tänka på?hmm,tja,TÄNK innan du gör en.
gör inte en bara för att du bara vill ha en(dvs bara väljer nån whatever) utan gör en som du vet att du vill ha livet ut.

ett exempel: inte så populärt om du tatuerar "jesus lever" på armen om du senare i livet ska bli satanist....löjligt exempel men du fattar säkert hur jag menar.

myggan
2006-01-16, 02:38
nått att tänka på?hmm,tja,TÄNK innan du gör en.
gör inte en bara för att du bara vill ha en(dvs bara väljer nån whatever) utan gör en som du vet att du vill ha livet ut.

ett exempel: inte så populärt om du tatuerar "jesus lever" på armen om du senare i livet ska bli satanist....löjligt exempel men du fattar säkert hur jag menar.

precis, du skall alltid gardera dig.. tatuera därför:

"jesus lever kanske"

Mago
2006-01-16, 02:43
Kanske en customifierad alldeles för dig: "I´m an asshole, fuck me" :naughty:
Kom på den själv nu, ganska nöjd. Säljer den för en hunka.

Mr. Moose
2006-01-16, 04:13
Om fyra månader gäller det, då ska jag göra min första tatoo

Något att tänka på?

Tips på sidor med snygga motiv?

Slutligen... bild på era egna!

Som sagt innan, Tänk!! Om du inte redan nu vet vad du vill ha är det bättre att vänta. När du väl har tatueringen så sitter den för livet.

Tänk noga efter VAR du vill ha tatueringen, att ha en på underarmen kanske verkar häftigt nu men blir kanske något du bittert ångrar senare. Jag tycker att man ska kunna dölja tatueringen när man har T-shirt på sig.

Ser att du fyller 18 i maj, vad säger dina föräldrar om det? Är det därför du måste vänta?


Bifogar en liten bild av min rygg.

tossefar
2006-01-16, 04:39
Det allra snyggaste enligt mig är ett hjärta med "mamma" i. Seriöst. Kan det blir hårdare?

En kille på ett annat forum gjorde en ganska stor tatuering av fågel fenix på bröst och mage, blev snyggt.

DarthHolm
2006-01-16, 06:48
BME (http://www.bmezine.com/) - Har ett stort bildarkiv.

King Of Kings Tattoo (http://www.kingofkingstattoo.nl/) - Har riktigt snygga old school-grejer. F ö sångaren i Evil Conduct.

Jazen
2006-01-16, 14:00
ja tänk att den sitter där resten av ditt liv, och du kommer att se den dag ut o dag in (om den nu är synlig för dig själv).

flames runt höger arm:

http://tinypic.com/kcdoaf.jpg

J.Saarela
2006-01-16, 14:10
Ska du vara riktigt hardcore så gör du en fjäril på bröstet! Vart har du tänkt sätta gadden?

Piranha
2006-01-16, 14:12
http://www.dc101.com/photos/davefordgaytatbio1.jpg

Herkulez
2006-01-16, 14:31
Som sagt innan, Tänk!! Om du inte redan nu vet vad du vill ha är det bättre att vänta. När du väl har tatueringen så sitter den för livet.

Tänk noga efter VAR du vill ha tatueringen, att ha en på underarmen kanske verkar häftigt nu men blir kanske något du bittert ångrar senare. Jag tycker att man ska kunna dölja tatueringen när man har T-shirt på sig.

Ser att du fyller 18 i maj, vad säger dina föräldrar om det? Är det därför du måste vänta?


Bifogar en liten bild av min rygg.
haha lilla tattoon, snyggt
du är skulle passa bra som fan i thailand Hell Moppers

LOCK N ROLL :D

Cilia
2006-01-16, 16:01
måste man fråga är man nog inte mogen är min spontana reaktion

Fatalist
2006-01-16, 16:34
Men Cilia din spontana reaktion betyder lika mycket för mig som min kärlek betyder nåt för dig.

Jag hade tänkt mig vänstra axeln, till att börja med.

Tack för tipsen, fler tack!

Jense
2006-01-16, 16:37
Men Cilia din spontana reaktion betyder lika mycket för mig som min kärlek betyder nåt för dig.

Jag hade tänkt mig vänstra axeln, till att börja med.

Tack för tipsen, fler tack!


vad är du typ av person, du fillar in flammor o döskallar o skit eller?

kanske mer av en tribalperson? blommor? roliga motiv?

Lallle
2006-01-16, 16:39
ja axeln a la mats egelstig är lite häftigt

Jakelol
2006-01-16, 16:41
Jag funderade i 3år innan gjorde min första tattoo och innan jag hade valt rätt motiv plus att dom 2 jag har täcker vaderna och skenbenen så även fast jag har byxor oftast så vet jag att jag kan täcka dom.
Tycker även att det är allt för många som gör tatueringar bara för att visa upp men du ska göra den för dig själv och ingen annan.

Personliga Persson
2006-01-16, 16:47
www.darkimages.com tänk på att sänka volymen först :devil:

Helena B
2006-01-16, 16:52
Glöm inte att andas, eller försöka andas (det var det misstaget jag gjorde). Eller så hoppar du att tatuera dig, det gör så himla ont. Fast jag är iofs sugen på att göra en till och så måste jag fylla i den jag har, men det kommer jag nog aldrig att våga.

Fatalist
2006-01-16, 16:57
Jense; jag är nog mest åt det orientaliska-drakar-hållet skulle jag tro. Tribals är snyggt, men så jää-häävla vanligt.

db
2006-01-16, 17:08
grattis du kommer vakna med ett leende på läpparna varje dag :)

mela
2006-01-16, 17:12
Helena: vadå ont? är du klen eller? :D jag tyckte inte att dte gjorde ont.. jag gjorde på ljumsken, va lite obehagligt när han gick över höftbenet, men dte gjorde knappast ont..

viktigast:1: Du måste kunna dölja det med kläder om du ångrar dig senare eller söker något visst jobb

2: du måste vara helt 100. inga impulsbilder här


annars tycker jag att det är lite skitsamma med typ "Vill jag ha den nä rjag är 70".. vafan man rä bara ung en gång :P

Bild på min

mela
2006-01-16, 17:26
Jag funderade i 3år innan gjorde min första tattoo och innan jag hade valt rätt motiv plus att dom 2 jag har täcker vaderna och skenbenen så även fast jag har byxor oftast så vet jag att jag kan täcka dom.
Tycker även att det är allt för många som gör tatueringar bara för att visa upp men du ska göra den för dig själv och ingen annan.

Om man gillar att visa upp sin kropp då? *screwy* :D

Helena B
2006-01-16, 17:56
Helena: vadå ont? är du klen eller? :D jag tyckte inte att dte gjorde ont.. jag gjorde på ljumsken, va lite obehagligt när han gick över höftbenet, men dte gjorde knappast ont..



Skojar du eller!? Det är nog det mest smärtsammaste jag har varit med om (nr 2 iaf). ;)

mela
2006-01-16, 17:58
Skojar du eller!? Det är nog det mest smärtsammaste jag har varit med om (nr 2 iaf). ;)

gör ondare att bryta armen :D och benet också..
och ha sex första gången.. aldrig mer

och pierca sig i bråsket mitt i örat

Helena B
2006-01-16, 18:00
gör ondare att bryta armen :D och benet också..
och ha sex första gången.. aldrig mer

och pierca sig i bråsket mitt i örat

Är du rolig eller...Har inte brutit något så jag vet inte. Vet bara att det kändes som att bli stucken 1000 ggr i sekunden av en geting.

mela
2006-01-16, 18:01
Är du rolig eller...Har inte brutit något så jag vet inte. Vet bara att det kändes som att bli stucken 1000 ggr i sekunden av en geting.

jag bröt armen.. ont.. och benet.. gjorde tydligen ont..
sex va nog det mest smärtsamma jag vart med om.. usch..

men den känslan att bli tatuerad är ju mest obehaglig och inte smärtsam..
vart sitter din tattoo egentligen? *screwy*

Helena B
2006-01-16, 18:02
jag bröt armen.. ont.. och benet.. gjorde tydligen ont..
sex va nog det mest smärtsamma jag vart med om.. usch..

men den känslan att bli tatuerad är ju mest obehaglig och inte smärtsam..
vart sitter din tattoo egentligen? *screwy*

Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.

mela
2006-01-16, 18:03
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.

ok.. testa på ett ben då :D
nästa blir vristen för mig.. DET, min vän.. lär göra ont

J.Saarela
2006-01-16, 18:19
Men Cilia din spontana reaktion betyder lika mycket för mig som min kärlek betyder nåt för dig.

Jag hade tänkt mig vänstra axeln, till att börja med.

Tack för tipsen, fler tack!


Sätt på nå annat ställe än axlarna,det är så vanligt.

Spiffy
2006-01-16, 18:40
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.

Ja undra varför han sa det *slap*

ugglan
2006-01-16, 18:41
nåt som är viktigt är att välja ett motiv som "smälter in" i kroppen, så det ser ut som den är en del av den och inte bara en dekal som är påklistrad.

Fatalist
2006-01-16, 19:37
Sätt på nå annat ställe än axlarna,det är så vanligt.

Suget är egentligen efter en stor tatuering över hela vänster axel/arm men det vågar jag inte börja med. Tänkte "värma upp" lite med något lite mindre.

J. Sareela du har väl en del tatueringar? Upp med bilder för fan :)

Snygg fjäril btw mela!

Oatmeal
2006-01-16, 20:03
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.

Minst ont gör oftast att tatuera sig på överarmen

victor_n
2006-01-16, 21:49
gjorde en välldigt liten men lagom första tatuering.. gjorde inte alls så ont som jag trott att det skulle göra (min sitter på vänster skuldra) snarere obehagligt för om man hade öppen mun och han började komma nära skulderbladet samtidigt som man prata började ljudvågerna vibrera :)
*underhöll iaf min tjej samt lillasyrra med mina kärringminer då det faktiskt kändes ;) *

Dipshit
2006-01-16, 22:36
jävligt glad att jag inte gaddade mig innan 20 års ålder (inte gjort det ännu heller).. men då ville man bara ha en massa dum skit *screwy*

eller rättare sagt JAG ville ha en massa dum skit.. kan inte tala för alla ;)

Jesper
2006-01-17, 00:13
http://album.lunarstorm.se/FullSize/82d/{82D936A1-79F7-4B1D-8C3D-4065F422DF8D}.jpg

Dålig bild men den här gjorde jag i förrgår haha:P :devil: :devil: sitter ett par cm ovanför dasen.

Dipshit
2006-01-17, 00:19
http://album.lunarstorm.se/FullSize/82d/{82D936A1-79F7-4B1D-8C3D-4065F422DF8D}.jpg

Dålig bild men den här gjorde jag i förrgår haha:P :devil: :devil: sitter ett par cm ovanför dasen.
djävul med pistol och vad?

Jesper
2006-01-17, 00:21
djävul med pistol och vad?

ett glas öl.

gear
2006-02-20, 13:35
Funderar själv på att tatuera mitt efternamn på magen, 5 bokstäver ovanför naveln som en båge.

sundvall
2006-02-20, 13:46
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.


Ha ha haha haha...

wreka
2006-02-20, 13:49
Min erfarenhet är att många ångrar att dom gjorde något ynkligt litet på ett stort parti hud som man sedan måste anpassa sig efter eller köra över.

Nalfaren
2006-02-20, 13:53
http://www.nalf.se/dump/other/tattoo/bm1.jpg

http://www.nalf.se/dump/other/tattoo/bm2.jpg


Mina tatueringar, de tog ca 5 timmar i streck/tatuering.
1 gjord i på Star Tattoo, olskroken gbg,
1 gjord på Underdog Tattoo, odinsplatsen gbg

Fler, ellerutbyggnader lär det bli.

JackDaniels
2006-02-20, 13:55
Det viktigaste av allt som du ska lägga ned tid på är att se till så själva tatueraren du går till är seriös och pålitlig. När jag fixade min tatuering så fick jag stå ut med dubbelbokningar och allt helvete innan och då jag väl skulle fixa den så var han försenad och man fick vänta en evighet innan han hade rengjort nålarna och allting. Killen var ju trevlig och allting men hade man haft mer tålamod hade jag nog väntat och gått till någon mer seriös som inte bara sysslar med det på deltid.

Sedan det här med att man ska fixa en som man är beredd att ha livet ut är ju upp till var och en med. Själv fixade jag en taggtråd just för den är smal och inger möjligheten att tatuera över den med något annat senare, något som jag nog lär göra tids nog.

hahavaffan
2006-02-20, 14:13
http://album.lunarstorm.se/FullSize/82d/{82D936A1-79F7-4B1D-8C3D-4065F422DF8D}.jpg

Dålig bild men den här gjorde jag i förrgår haha:P :devil: :devil: sitter ett par cm ovanför dasen.Ofattbart hur en bild kan bli så dålig. Möjligen om man låter objektet reflekteras i hundskit, och sen ta bilden med en polaroidkamera från 60-talet. Sen scanna in bilden med en söndertrampad scanner, och slutligen komprimera sönder den i datorn. Nåja, vi såg iaf att det var en djävul som drack bärs och sköt med pistol. Hur länge tänkte du över den? ;)

Hur lätt/svårt är det nu för tiden att ta bort en tatuering?

Nismo
2006-02-20, 14:15
:MrT:

TrasMannen
2006-02-20, 14:17
Tatuera "SUCK ME" på penis

reinholdsson
2006-02-20, 14:17
:MrT:


Den där är faktiskt riktigt cool, men inget jag skulle vilja ha själv.

Nalfaren
2006-02-20, 14:38
:MrT:


MYCKET SNYGG... avis!

Nitrometan
2006-02-20, 14:41
Hur lätt/svårt är det nu för tiden att ta bort en tatuering?
Bara att plocka fram en bandslip. Snabbt och enkelt.

Tycker för övrigt att fatalist ska skaffa en helkropps a´la Yakuza.

Nismo: Kool som fan.

milehead
2006-02-20, 15:00
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.

haha det GÖR ont att tatuera bröstet:P ingen lek.. men alla tattoos gör väl mer eller mindre ont

wreka
2006-02-20, 15:18
:MrT:
Något små bilder, men det ser ut att vara ett riktigt bra arbete.

ConeVillage
2006-02-20, 15:45
www.darkimages.com tänk på att sänka volymen först :devil:

Fet sida...då fick jag att göra ett par timmar framåt.. :cool:
*great music aswell*

AngelLove
2006-02-20, 15:50
Frågade vart det skulle göra minst ont och tatueraren sa bröstet.
Fniss... tror tatueraren var lite småtänd på dig ;)

OnTopic:
Det beror väldigt mycket på hur dina nervbanor ligger. Jag har två stycken högst upp på vardera arm (motiv, vill säga inga tribaler), den ena kändes inte ett dugg att göra som när på en yta som lillfingernaglen, där var det värre.
Den sista på vänsterarmen gjorde sjukt ont hela tiden, var bara andas lugnt genom näsa/mun regelbundet.. vill man bli fin får man lida pin... :D

Nismo:
GRYMT SNYGG !!!!! :thumbup:

kneger
2006-02-20, 16:37
jag bröt armen.. ont.. och benet.. gjorde tydligen ont..
sex va nog det mest smärtsamma jag vart med om.. usch..

men den känslan att bli tatuerad är ju mest obehaglig och inte smärtsam..
vart sitter din tattoo egentligen? *screwy*

obehaglig? det är så jävla skönt att tatuera sig, det är den mest behagligaste smärtan!!! :D älskar det och snart ska jag tatuera mig igen!!!

Här kommer en bild på min första tatuering som jag gjorde när jag va 12 år gammal, slå det!!! :D
http://web.telia.com/~u46116799/tatt.JPG