handdator

Visa fullständig version : Tja! Ny och behöver hjälp..


Nybörjare
2006-01-15, 23:33
Tja, det här är mitt första inlägg här, vet inte riktigt hur jag ska börja, men jag är en kille på 26 år och bor i Stockholm. Jag behöver verkligen komma igång med att träna men behöver en massa hjälp och support etc etc..mitt problem är att jag är väldigt smal, jag är ca 1.77 och väger endast 59 kg. Jag har alltid varit smal och går aldrig upp i vikt oavsett hur mycket jag äter.

Jag har försökt börja träna många ggr de senaste tio åren, men jag slutar alltid efter ett tag för att jag är för lat och tycker det är tråkigt..mest av allt är det för att jag SKÄMS av att vara där bland alla stora professionella människor och för att jag egentligen inte vet vad jag ska göra när jag är där, skäms för att fråga någn också. :em:

Men nu känner jag att jag måste ta tag i det här och börja göra nåt åt min kropp för jag trivs inte alls med det jag har. Jag vet inte hur jag ska göra, vad för typ av träning jag behöver etc..

Mest av allt vill jag få en bättre hållning, och större armar. Mina armar är det jag störs mest av för de är smala som pinnar... :(

Så nu hittade jag det här forumet och tänkte någon kunde kanske 'hjälpa' mig..det vore jätte snällt! Alla förslag på bra gym eller övningar eller kost o dyl är välkommna! :em:

Tack på förhand! :em:

Verni
2006-01-15, 23:37
Finns många trådar om att "jagkanätavadjagvillutanattblitjock" lösningen är att äta mer, går du inte upp i vikt äter du inte mer än du gör av med, simpel as that.

För det andra, om du inte tycker det är kul att styrketräna, varför göra det i så fall?

Runda Grodan
2006-01-15, 23:39
Jag tror inte att du behöver skämmas i gymmet. Det finns ju folk av alla storlekar där. De flesta är nog mest intresserade av sig själva skulle jag tro.

Ett tips är att du kollar på "stickys" i de olika avdelningarna. Där står det mycket bra grejer.

Nybörjare
2006-01-15, 23:40
Tack, ska försöka hitta nån av dem trådarna.



För det andra, om du inte tycker det är kul att styrketräna, varför göra det i så fall?

För att som jag sa är jag för smal och trivs inte med min kropp, jag behöver gå upp i vikt (utan att bara få större mage) och antar att det är enda lösningen. Jag önskar att det fanns nån annan lösning...det kanske finns t o m, de är därför jag frågar.

Arnesson
2006-01-15, 23:52
Ett tips är att använda sök.funktionen. Det finns ganska mycket gamla trådar som kan vara interesanta.

Lycka till.

Trance
2006-01-15, 23:52
Tack, ska försöka hitta nån av dem trådarna.



För att som jag sa är jag för smal och trivs inte med min kropp, jag behöver gå upp i vikt (utan att bara få större mage) och antar att det är enda lösningen. Jag önskar att det fanns nån annan lösning...det kanske finns t o m, de är därför jag frågar.

Bit ihop, efter ett tag så blir det roligt. Har varit/är i ungefär samma sits som du. Sedan äter du inte hur mycket som helst utan man går upp i vikt, det bara verkar så. Jag är lika dan. Men om du börjar gymma hårt och trycker i dig mat så ser du snabbt skillnad på mängden.

BigForre
2006-01-15, 23:57
Finns många trådar om att "jagkanätavadjagvillutanattblitjock" lösningen är att äta mer, går du inte upp i vikt äter du inte mer än du gör av med, simpel as that.

För det andra, om du inte tycker det är kul att styrketräna, varför göra det i så fall?

Och dagens ros går till Verni, för hans varma och uppmuntrande ord...

Verni
2006-01-15, 23:57
Tack, ska försöka hitta nån av dem trådarna.



För att som jag sa är jag för smal och trivs inte med min kropp, jag behöver gå upp i vikt (utan att bara få större mage) och antar att det är enda lösningen. Jag önskar att det fanns nån annan lösning...det kanske finns t o m, de är därför jag frågar.Ja självklart ska du styrketräna om nu ditt mål är att gå upp i vikt (muskler). Men att lägga tid på träning som är tråkig och tvinga sig till gymmet tycker jag själv inte är särskilt vettigt. Då man kunnat lägga den tiden på någon som man tycker är kul.

Edit: Läs Jag tycker.

Tigerkotten
2006-01-16, 00:03
läs igenom saker på best of delen.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=19


Sedan tycker jag att anteckna sina pass är bra, för att sedan klå resultaten nästa gång :) Lite extra roligt gör det iaf att träna då för min del

Jishuku
2006-01-16, 00:09
Tja, vill du ha lite mer personlig hjälp (gratis såklart) så får du PM'a mig om du vill. Jag är arbetslös å har skittråkigt dagtid. *rolleyes*
Så jag har all tid i världen å coacha lite.

Rock'nRoll
2006-01-16, 00:11
Mitt tips är att hålla ut första halvåret även om du tycker det är tråkigt, tillslut är du fast och kan inte tänka dig ett liv utan träning. Det är även väldigt viktigt att veta vad man ska göra. Om man bara glider omkring i gymmet och kör lite övningar på måfå och inte vet vad dom är bra för eller varför man gör dom blir det snortrist att träna, jag körde så i två år och det va ingen höjdare :) . Be någon erfaren som vet mer än dig att visa och förklara hur man utför övningarna och vad dom är bra för. Under min två första år trodde jag tex att latsdrag var en arm övning. Det finns utmärkta schema förslag här på Kolozzeum!

stenis
2006-01-16, 00:12
Hej och välkommen!

Självklart ska du börja träna, det går segt ibörjan och synliga resultat märker man inte på ett par veckor, det tar tid att bygga muskler, längre tid än vad nybörjare tror att det gör, så håll ut o träna hårt, ät mycket mat, och se till att vila ordentligt mellan passen!

Du bor i stockholm, då har du turen att du har möjlighet till många olika gym, gå runt till de olika gymmen o se vad dom har att erbjuda..

Nu vet inte jag din ekonomiska ställning, men kanske skulle du ta o hyra en personlig tränare (PT) den första gången du är dit, då kan han eller hon hjälpa dig med tips på övningar och styrkeschema.. Personlig tränare finns på de flesta gymmen i stockholm skulle jag tro, ring och lyssna med dem (?) Ni har ju S.A.T.S tex. och en massa fler! =)

Lycka till med träningen nu, och håll ut, resultaten kommer, det tar sin tid, de göre verkligen men de kommer!! =)

mvh

mangemani
2006-01-16, 00:13
tycker du det inte är kul att styrketräna så kommer du nog göra det som en hel del andra har gjort,dvs lägga av med det efter ett tags tränande.
men ge det hela nån månad och börja att läsa om allt som finns att läsa om träning/kost/tillskott osv så kommer du nog få upp ögonen lite mera för det hela.

sen enligt mej så finns det inget som heter "jag orkar inte",dom orden hör inte ens hit,träning är jobbigt och hur man än vrider och vänder på det så kommer träningen alltid vara jobbig,speciellt om man är ute efter resultat(större muskler).

mangemani
2006-01-16, 00:14
Hej och välkommen!

Självklart ska du börja träna, det går segt ibörjan och synliga resultat märker man inte på ett par veckor, det tar tid att bygga muskler, längre tid än vad nybörjare tror att det gör, så håll ut o träna hårt, ät mycket mat, och se till att vila ordentligt mellan passen!




tvärtom,det går snabbt i början,kan lägga på sej en hel del muskler,det är sen det börjar gå segt.