handdator

Visa fullständig version : Cla 1000


hofman
2002-08-27, 16:50
Läste Reglerna och ändrade detta inlägg av hänsyn till Kolozzeum

Ang CLA1000
Nån som kännr till dess eftekter på fettförbränningen? Det skall ju öka den , funkar det.....

Finns det nått annat bra som ni kan rekomendera??

Janna
2002-08-29, 14:22
vissa anser att det funkar andra inte ...

skulle jag själv välja nåt tillskott som hjälper kroppen att bränna hade jag valt l-karnitin istället eller pyruvat(funkar bäst vid lågt intag av kolhydrat)

Petrus
2002-08-29, 15:13
Till skillnad mot Janna så ratar jag l-carnitine direkt. Kroppen producerar tillräckligt med det så du behöver inget tillskott.
Pyruvate suger fett!!! (Med det menar jag inte att det förbränner fett utan att jag tycker det är totalt överskattat och överreklamerat.

Ang CLA1000; Jag tycker att CLA fungerar bra som tillskott, så tillvida att man doserar det rätt. Mellan 6-10 gram/dag beroende på vad du väger.
Jag har själv inte märkt några extrema resultat i fettförbränning, men CLA har positiva egenskaper på styrkan óch proteinsyntesen. Så om du letar efter ett tillskott som ska bränna bort överflödigt underhudsfett så kan du fortsätta leta. Men om du vill ha en bra kombination av att hålla kroppsfettet på en behaglig nivå och kanske bygga lite extra muskler så tycker jag att du kan testa det. Kom ihåg att alla är olika och detta är inget som stämmer för alla...

Vänligen,,,
Petrus

YTS
2002-09-08, 00:22
CLA står för konjugerad linolsyra, d.v.s. linolsyra i transform, vilket innebär härdad linolsyra. Nej jag skulle lägga mina pengar på antingen sardiner eller ett omega 3 tillskott. Funkar dunder.

Yngve

Bamse
2003-03-15, 21:42
Originally posted by Tinner
Ang CLA1000; Jag tycker att CLA fungerar bra som tillskott, så tillvida att man doserar det rätt. Mellan 6-10 gram/dag beroende på vad du väger.

Du menar att en lägre dos än 6 gram inte är "rätt"?

cyrX
2003-03-15, 22:29
YTS

Så du menar att det e bättre att köra på den billiga linfröoljan istället för att köpa CLA?..jag använder linfröolja just nu och tar det i samband med proteindrinken.

/cyrX

YTS
2003-03-16, 19:30
Jag vet inte om linfröolja är lika bra som sardinernas omega 3, det är olika omega 3 fettsyror det handlar om, men på sardiner en burk om 125 g om dagen, har jag gått ner ca 12 kg på ett år utan att anstränga mig det minsta.

Yngve