handdator

Visa fullständig version : Videoredigeringshjälp


Makk
2006-01-15, 17:57
Helloo,
Det är så här att jag har tillgång till en ny DVD-kamera, alltså videokamera som spelar in på en liten mini-dvdskiva.
Nu vill jag också kunna redigera och leka lite med inspelningarna, så vad för program ska jag använda som är hyffsat enkelt? Har provat med pinnacle studio, men de verkar vara bara för DV-kameror? Eller kan man använda det programet med dvd-skivorna med? Jag försökte men fick det inte att funka.

Vet att en del har skrivit om redigering m.m. här så någon kanske kan hjälpa mig?

Tack på förhand.

Achryl
2006-01-15, 18:27
använd windows moviemaker om du vill ha nåt basic. Använd Premiere om du vill ha ett "skönare" program, så får du sjukt många fler möjligheter med redigeringen också. Premiere är klart svårare att sätta sig in i.

PowPow
2006-01-15, 18:35
Skulle rekomendera adobe premiere, helt klart. Stora möjligheter, men ändå relativt enkelt. Det beror klart även på vad du ska göra.

Lindberg
2006-01-15, 19:11
Sonys Video Vegas 5.0 helt klart bästa programet för redigering.. Kanske inte så lätt dock men man lär sig fort

internethjälten
2006-01-15, 19:21
hjälp finns att få via pm/msn/mail... orkar inte söka upp denna tråden igen

wreka
2006-01-15, 20:05
Har provat med pinnacle studio, men de verkar vara bara för DV-kameror?
jag är hyggligt säker på att pinnacle studio inte är så begränsat. prova att skapa en projekt sedan klickar du på den inringade knappen för att lägga till video till projektet.

Juliette
2006-01-16, 14:24
Jag tycker avid är det enklaste och smidigaste redigeringsprogrammet. Logiskt uppbyggt och lätt att lära sig, många funktioner och after effects.
Finns både för pc och mac.