handdator

Visa fullständig version : Biljard i sthlm?


christian
2006-01-14, 15:51
Tänkte skjuta lite biljard och kanske dricka en öl och behöver tips på dylika ställen. Ett normalt, soft ställe helt enkelt utan jobbiga småungar eller barnfamiljer.

Hittade lite på alltomstockholm, men svårt att veta vilken som är bäst.

balder
2006-01-14, 15:52
Finns en bra vid Fridhemsplan har jag för mig..

christian
2006-01-14, 15:55
Här är de jag hittade:

http://www.alltomstockholm.se/Sok.aspx?Query=biljard&cid=0&kid=0&type=1&sd=2006-01-14&nid=0

Pellefant
2006-01-14, 16:06
Kan man lära sig bli duktig på biljard i vuxen ålder på nått sätt? (kurser?).

Har bara spelat 3-4 ggr...

H.Emanuel
2006-01-14, 16:11
Biljardpalatset, St Eriksgatan. Jättebra ställe.
Sen finns det en hall på jag tror det är Wallingatan, bakom norra bantorget.
Hornsgatan på söder har också en stor hall.
Alla är helt okej, så bara att välja

s_himself
2006-01-14, 16:17
Finns en bra vid Fridhemsplan har jag för mig..


Jo där har till och med jag varit ;) Det va helt ok där. Dock hade dom dörrvakter som va rätt otrevliga.. vi va där inne och beställde ett bord och han sa "det tar cirkus 20minuter" Så vi sa att då går vi en sväng under tiden.

När vi kommer tillbaka står vakterna och säger "jaha och vem av er är det som är under 18?" Polarns flickvän som va 19 va ju yngst. så vi sa "Ingen" så titta dom på hans tjej och flina "och hur gammal är då denna damen?" Riktigt tråkig attityd över detta.. Dom slappnade av lite tills vi skulle gå.

Kan dom inte bara va lite sjysst och trevliga.

H.Emanuel
2006-01-14, 16:26
Jo där har till och med jag varit ;) Det va helt ok där. Dock hade dom dörrvakter som va rätt otrevliga.. vi va där inne och beställde ett bord och han sa "det tar cirkus 20minuter" Så vi sa att då går vi en sväng under tiden.

När vi kommer tillbaka står vakterna och säger "jaha och vem av er är det som är under 18?" Polarns flickvän som va 19 va ju yngst. så vi sa "Ingen" så titta dom på hans tjej och flina "och hur gammal är då denna damen?" Riktigt tråkig attityd över detta.. Dom slappnade av lite tills vi skulle gå.

Kan dom inte bara va lite sjysst och trevliga.
Va? Har biljardpalatset dörrvakter?

Pellefant
2006-01-14, 16:29
Va? Har biljardpalatset dörrvakter?

Ja, blir så mycket gamla stötar där inne annars. :D

Rock'nRoll
2006-01-14, 16:30
Va? Har biljardpalatset dörrvakter?

Yupp, skaffade ju en bar vintern 2002, sen dess är det 18 års gräns.

s_himself
2006-01-14, 16:33
Va? Har biljardpalatset dörrvakter?


Japp

Pellefant
2006-01-14, 16:36
Är det sån rusning dit då? kö? Vore det inte bättre om de frågade om leg i baren och lät de 15-18 åringar som vill spela biljard göra det?

Officer
2006-01-14, 16:46
Vi brukar hänga rätt mkt på biljardpalatset, mest som "förfest" med lite het biljard innan vi drar ut.

Senaste gångerna vi har varit där (fre/lördagkvällar) så har vi fått vänta i kö cirka 20 minuter för att kunna spela biljard. Riktigt nice ställe annars, lite väl mkt blålinjeblattar dock (vilket jag också är)

s_himself
2006-01-14, 16:49
Vi brukar hänga rätt mkt på biljardpalatset, mest som "förfest" med lite het biljard innan vi drar ut.

Senaste gångerna vi har varit där (fre/lördagkvällar) så har vi fått vänta i kö cirka 20 minuter för att kunna spela biljard. Riktigt nice ställe annars, lite väl mkt blålinjeblattar dock (vilket jag också är)


Fast 20 minuter är ju inte så farligt. Det är ju 2 bärs.. så snackar man lite och häller i sig dom. Sedan blir ju snart spelet även lite intressant ;)

Själv spelar jag nästan bättre onykter.

mini
2006-01-14, 17:31
Nej, för helvete, inte Biljardpalatset. Ett av lodarställena nummer ett.
Gå till Stockholms Biljardsalonger. Ligger vid Odenplan, bakom Konsum. Trevlig personal, bra stämning, bra bord och köer. Absolut bästa biljardhaket. Ni slipper fjortisarna också.
De brukar ha kurser också för dem som vill lära sig. Mina bästa tips för att bli bra på biljard är dock att spela mycket. Flera dagar i veckan, skippa biran, kör själv, lägg upp situationer du vill träna på. Köp en egen kö.

christian
2006-01-14, 17:57
Nej, för helvete, inte Biljardpalatset. Ett av lodarställena nummer ett.
Gå till Stockholms Biljardsalonger. Ligger vid Odenplan, bakom Konsum. Trevlig personal, bra stämning, bra bord och köer. Absolut bästa biljardhaket. Ni slipper fjortisarna också.
De brukar ha kurser också för dem som vill lära sig. Mina bästa tips för att bli bra på biljard är dock att spela mycket. Flera dagar i veckan, skippa biran, kör själv, lägg upp situationer du vill träna på. Köp en egen kö.

Tråkigt om man bara ska dit en gång... 100:-/medlemskort



Vid besök hos oss behövs ett registrerat
medlemsskap i JoLo Club. Detta på grund av vårt tillstånd för slutet sällskap. Det kan Ni lösa på plats,
eller lösa i förväg via webben.
Klicka på länken nedan, Tack.

mini
2006-01-14, 18:10
Tråkigt om man bara ska dit en gång... 100:-/medlemskort
Men du får spela för typ 80 av dem.

christian
2006-01-14, 18:11
Men du får spela för typ 80 av dem.

Aha, nu såg jag det. *slap*

H.Emanuel
2006-01-15, 08:55
Jag tror det är på Kammakargatan i city som det ligger en biljardhall. Man går in, beställer bord och spelar tills man tröttnar, och betalar sedan. Vadfan ska man betala 100 spänn i medlemsavgift för?

mini
2006-01-15, 10:20
Jag tror det är på Kammakargatan i city som det ligger en biljardhall. Man går in, beställer bord och spelar tills man tröttnar, och betalar sedan. Vadfan ska man betala 100 spänn i medlemsavgift för?
För serveringstillståndet kanske?

hangatyr
2006-01-15, 10:23
är du vass på biljard, mini?

mini
2006-01-15, 10:27
är du vass på biljard, mini?
Ja.

hangatyr
2006-01-15, 10:27
Ja.

coolt som fan. :)

H.Emanuel
2006-01-15, 12:39
För serveringstillståndet kanske?
skulle iaf jag aldrig i livet göra. Biljard är kul och ett sjysst sätt att umgås på, man hoppas ju att det finns hallar kvar utan alkoholtillstånd då. Dricka bärs medan man spelar. Det var det töntigaste jag hört på länge :whipped:

mini
2006-01-15, 12:58
skulle iaf jag aldrig i livet göra. Biljard är kul och ett sjysst sätt att umgås på, man hoppas ju att det finns hallar kvar utan alkoholtillstånd då. Dricka bärs medan man spelar. Det var det töntigaste jag hört på länge :whipped:
Du vet att man inte måste dricka bara för att man kan va?

Kwon
2006-01-15, 13:03
Vill gärna se mini pela biljard! :)

Jman
2006-01-15, 13:09
När jag spelar på Biljardpalatset så kör jag alltid snooker i medlemssektionen. Spelar alltför sällan för att vara bra. Men det ger mer utmaning än biljard.
Någon annan som brukar köra snooker?

H.Emanuel
2006-01-15, 13:36
Du vet att man inte måste dricka bara för att man kan va?
jadå, men ändå ska man betala för att de har tillstånd?

christian
2006-01-15, 13:52
jadå, men ändå ska man betala för att de har tillstånd?

Vilken tur att du kan välja och gå till något annat ställe då.

H.Emanuel
2006-01-15, 14:00
Vilken tur att du kan välja och gå till något annat ställe då.
som jag skrev, bara hoppas att det finns hallar utan tillstånd

Jense
2006-01-15, 14:01
som jag skrev, bara hoppas att det finns hallar utan tillstånd


klart det finns, inte som harr öppen en sen kväll dock

H.Emanuel
2006-01-15, 14:15
klart det finns, inte som harr öppen en sen kväll dock
gör inget. Sena kvällar sover jag :D

tumme
2012-02-21, 19:46
Bump! Om man vill till en liten finare hall. Vart ska man? Är inte 23 så jolo funkar ej. Minis tips om Stockholms Biljardsalonger verkar bytt namn till roq och vara nån typ av rock bar. Hittar bara sunkställen som biljardpalatset. Är gärna där med kompisar men nu äre dejt på gång.