handdator

Visa fullständig version : Sminkkurs


gladiatorerna1
2006-01-14, 12:10
Någon här som har varit på en såda´n? Jag menar alltså när man går till en sminkaffär och blir sminkad och sedan erhåller smink till det värde som kursen kostade.

Ryska_raketen
2006-01-14, 12:12
Nej. Visste inte ens om att det fanns.

har du?

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:13
Nej. Visste inte ens om att det fanns.

har du?

Nej, men jag vill det. Min syrra gjorde det. Tänkte om någon hade goda rekomendationer om något ställe.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:15
Nej, men jag vill det. Min syrra gjorde det. Tänkte om någon hade goda rekomendationer om något ställe.

Hon köpte smink och redskap (till sminket) för ca 2600 kr. Höll på att falla bakåt när hon berättade det. Men kursen i sig kostade bara 500 kr.

Ryska_raketen
2006-01-14, 12:16
Men sedär. Redan där har du en bra källa. varför inte gå dit din syster gick? :thumbup:

mini
2006-01-14, 12:17
Gå till någon som har produkter du gillar. De är väl ungefär lika bra på själva sminkningen. Du kan ju fråga vad de som har kursen har för utbildning innan du bokar.

Jax
2006-01-14, 12:21
Köpte det till min syster förra julen. 600 kr för kursen och då fick hon välja produkter för samma summa. Att hon sen blev pålurad (i mitt tyckte inte hennes) för lika mycket till är ju en annan sak. Hon var nöjd med kursen i alla fall.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:22
Men sedär. Redan där har du en bra källa. varför inte gå dit din syster gick? :thumbup:


Hon kunde ju ingenting om sminkning innan! Jag har lärt henne allt som har med skönhetstipps att göra! Jag ligger liksomn ett stort steg före henne!

Ryska_raketen
2006-01-14, 12:23
Hon kunde ju ingenting om sminkning innan! Jag har lärt henne allt som har med skönhetstipps att göra! Jag ligger liksomn ett stort steg före henne!


haha okey :)

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:24
Köpte det till min syster förra julen. 600 kr för kursen och då fick hon välja produkter för samma summa. Att hon sen blev pålurad (i mitt tyckte inte hennes) för lika mycket till är ju en annan sak. Hon var nöjd med kursen i alla fall.

Okej. Vad olyckligt. Vilket ställe var det? Var det en makeupp artist som sminkade henne? Blev resultatet snyggt enligt dig?

Angel
2006-01-14, 12:24
Make Up store har sådana ja hört ska va bra, men de beroir ju på persoalen där med


gladiatorerna1, är du tillbaka, de va inget långt försvinande *kika på*

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:25
Gå till någon som har produkter du gillar. De är väl ungefär lika bra på själva sminkningen. Du kan ju fråga vad de som har kursen har för utbildning innan du bokar.


Jag vet inte vilka produkter jag gillar. Man blir lite "självblind" när det gäller ens utseende. Men jag kommer att fråga om utbildning.

Jax
2006-01-14, 12:27
Okej. Vad olyckligt. Vilket ställe var det? Var det en makeupp artist som sminkade henne? Blev resultatet snyggt enligt dig?
Olyckligt vet jag inte, hon ville ju köpa det och var nöjd med det.

Det var Sköna Jag i Jönköping hon gick till och vem som sminkade och vilken utbildningen den personen hade har jag ingen aning om. Men resultatet blev bra även om det kanske ser lite mycket ut med en festsminkning mitt på ljusa dagen. Systra min blev i alla fall mycket nöjd och tyckte att hon fick bra tips också.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:28
Make Up store har sådana ja hört ska va bra, men de beroir ju på persoalen där med


gladiatorerna1, är du tillbaka, de va inget långt försvinande *kika på*


*Asgarvar* Jo, jag är tillbaka! :) Min syrra var på Make up store. Men när jag var där en gång och bad om en foundation så gav tjejen där en som såg ut som en brun utan sol! Helt fel färg!

Angel
2006-01-14, 12:29
*Asgarvar* Jo, jag är tillbaka! :) Min syrra var på Make up store. Men när jag var där en gång och bad om en foundation så gav tjejen där en som såg ut som en brun utan sol! Helt fel färg!



Ja man kan inte lita på alla, men dom har bra produkter iallfall.

Ja kan ge dig en sminkkurs annars,har sminkat många :)

mini
2006-01-14, 12:30
Jag vet inte vilka produkter jag gillar. Man blir lite "självblind" när det gäller ens utseende. Men jag kommer att fråga om utbildning.
Vilket märke använder du nu?

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:31
Ja man kan inte lita på alla, men dom har bra produkter iallfall.

Ja kan ge dig en sminkkurs annars,har sminkat många :)

*Asgarvar* :)

Förresten varje gång en kille (en femenin sådan) på make up store har provsminkat mig så har jag blivit supernöjd! Feminina killar är bra på sminkning :thumbup:

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:32
Vilket märke använder du nu?

Make up store. Men hon gav mig fel färg. Jag måste köpa nytt.

Cilia
2006-01-14, 12:33
*Asgarvar* :)

Förresten varje gång en kille (en femenin sådan) på make up store har provsminkat mig så har jag blivit supernöjd! Feminina killar är bra på sminkning :thumbup:
hur många gånger har du blivit sminkad av feminina killar?

apropå färg så vet man inte alltid själv vad som är bäst för en.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:35
hur många gånger har du blivit sminkad av feminina killar?

apropå färg så vet man inte alltid själv vad som är bäst för en.

Två ggr av en och samma kille och en gång av en annan. Båda jobbar på make up store men i olika butiker.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:37
Jag funderar på att utbilda mig till make up artist. Det vore kul.

gladiatorerna1
2006-01-14, 12:39
Är det föresten någon som har gjort en hårförlängning? Jag vill göra det med. Har funderat länge.

Cilia
2006-01-14, 13:02
Jag funderar på att utbilda mig till make up artist. Det vore kul.
är det då inte bättre att gå en riktig utbildning än en sån här kortkurs som är till för oss dödliga som annars bara ser ut som en färgpalett i ansiktet?

Jorgen
2006-01-14, 13:03
som annars bara ser ut som en färgpalett i ansiktet?
:D

gladiatorerna1
2006-01-14, 13:04
är det då inte bättre att gå en riktig utbildning än en sån här kortkurs som är till för oss dödliga som annars bara ser ut som en färgpalett i ansiktet?

Jag vill ju bli snygg nu!