handdator

Visa fullständig version : Behöver råd om min kost.


jocke-j
2006-01-14, 11:20
Hejsan. Vet att det säkert finns 200st sådana trådar (har faktiskt sökt igenom vissa). Men tänkte att jag kunde få hjälp iallafall.

Jag är 190cm lång och väger dryga 80kg (brukar ligga på 83kg, men har nyligen varit förkyld.) Jag tränar styrketräning minst 4ggr i veckan och kör strikt och hårt. så träningsschemat är det inget fel i. kommer till våren köra (2-3ggr veckan gym, 2ggr veckan Kickboxning)

Mål:
väga ca 85-90kg
och framförallt få mer muskler.

Det jag behöver hjälp med:
Hur ska mina måltider se ut?, hur mycket kalorier behöver jag om jag ska öka i vikt (muskler,fett). (pluggar mycket så hinner inte äta 7ggr om dagen )
Kör idag med en "noname" gainer. Kan ni rekommendera ngn som skulle passa in på min kroppstyp och mål?.

Enormt tacksam för svar.
//Joakim

jocke-j
2006-01-15, 17:08
80st som tittat i tråden. Men hittils inget svar.
kan lägga till att jag är 21år gammal också. Om nu det spelar ngn roll.

Tacksam för alla råd jag kan få angående kosten så att jag kan få ut maximalt av träningen. Tack!.//Joakim

agahowa22
2006-01-15, 18:09
Här (http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open) kan du räkna ut hur mcyket kalorier du behöver. som gainer kan du ta vassle av valfritt märke blandat med malto.

jocke-j
2006-01-15, 18:39
Här (http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open) kan du räkna ut hur mcyket kalorier du behöver. som gainer kan du ta vassle av valfritt märke blandat med malto.

Tack för svaret.
Väldigt trevlig länk. och räknade fram att mitt dagsbehov är ca 3000-3200kcal.

Några tips på hur mycket mat jag egentligen måste äta för att komma upp i det dagsbehovet?.

Kan lägga upp mitt nuvarande matschema.

Frukost:
Havregrynsgröt med mjölk. 2-3smörgåsar med pålägg.
ABCDE-vitaminer+ omega 3 tabletter.

Lunch:
oftast Pasta (fullkorn) och ngt kött. (köttfärs, biff etc.),

Mellanmål:
Smörgåsar + mjölk.

Middag:
ex: fisk (lax) med ris.

Kvällsmål:
Smörgåsar + mjölk.

sen förrutom detta tar jag alltså en gainer efter träningspassen.

Känner själv att jag borde komplettera tillfällena jag äter smörgåsar med något mer energirikt. Några tips?.

Tacksam för alla råd och tips jag kan få.
//Joakim.

Yankeee
2006-01-15, 18:49
Känner själv att jag borde komplettera tillfällena jag äter smörgåsar med något mer energirikt. Några tips?.


Nötter, rapsolja, linfröolja kanske?

skaparn
2006-01-15, 18:52
mitt dagsbehov är ca 3000-3200kcal.

Några tips på hur mycket mat jag egentligen måste äta för att komma upp i det dagsbehovet?.

Vill du äta motsvarande din förbrukning gör du antagligen bäst i att räkna kcal. Titta på innehållsdeklarationen för vad du äter och väg/skatta för att kunna räkna ut dels fördelningen p/f/k, dels energimängden. Annars kan du förstås bara äta bra varierad mat och känna dig fram vad gäller mängd. Går du upp alldeles för fort - minska, och vice versa.