handdator

Visa fullständig version : Flera anslutningar automatiskt i en ftp-klient?


Bönne
2006-01-14, 02:27
Tja


Precis som det är möjligt att via vissa "download-managers" öppna flera anslutningar emot en http-server och på så sätt tvinga ut högre hastighet, så undra jag ifall man kan göra likadant fast via ftp?

Eller ifall man på något annat sätt, igenom att ändra buffer-inställningar eller så kan öka hastigheten?

Det handlar om att fxp mellan .us och .eu siter, vid en anslutning når man en viss hastighet, öppnar man ytterligare en anslutning, så nästan dubblar man och vid en tredje tripplar man och så fortsätter det nästan obegränsat (inte testat fler än att ha 5 st öppna samtidigt). Det är dock lite drygt att behöva öppna flera flashfxp för att få över en och samma release, dela upp kö-listorna osv.

Piranha eller Aliquis kanske kan svara på detta?

kollle1
2006-01-14, 08:08
jag tror inte det går eftersom servern har en limit på varje user?

Bönne
2006-01-14, 08:26
jag tror inte det går eftersom servern har en limit på varje user?Kan koppla upp mig emot kontot åtminstonde 5 gånger från samma ip, förmodligen tio gånger allt som allt.

Snake
2006-01-14, 11:31
leechftp

Bönne
2006-01-14, 16:13
leechftpDu är säker på att leechftp klarar av att göra detta när man fxp'ar?

Snake
2006-01-14, 17:26
Du är säker på att leechftp klarar av att göra detta när man fxp'ar?

Jag har aldrig provat det, men jag fick den infon ja. Så jävla jobbigt är det inte att öppna flera ffxps heller för den delen. Kan ju annars rekomendera dig att prova FTPRush, där har du scriptmöjligheter.

Bönne
2006-01-14, 18:21
Jag har aldrig provat det, men jag fick den infon ja. Så jävla jobbigt är det inte att öppna flera ffxps heller för den delen. Kan ju annars rekomendera dig att prova FTPRush, där har du scriptmöjligheter.Tänker inte kör med script, men jo, så jobbigt är det. Speciellt när man behöver göra det ofta...

Snake
2006-01-14, 18:46
Tänker inte kör med script, men jo, så jobbigt är det. Speciellt när man behöver göra det ofta...

Har du provat programet jag föreslog då?

Piranha
2006-01-14, 18:47
Kolla på FLASH FXP , det programmet körde jag hårt under mina leechardagar.

Snake
2006-01-14, 18:49
Kolla på FLASH FXP , det programmet körde jag hårt under mina leechardagar.

Går ej.

Bönne
2006-01-14, 18:50
Har du provat programet jag föreslog då?Tror inte programmet klarar av att göra det av vad jag läste på sidan.

Kolla på FLASH FXP , det programmet körde jag hårt under mina leechardagar.FlashFXP klarar inte av det.

Snake
2006-01-14, 18:54
Men som sagt, prova FTPRush då. Där kan du öppna tabbar (med snabbkomandon av den aktuella transfer:en), då blir det genast mycket enklare. Så slipper du ha femtioelvatusen stycken ffxps framme.

Edit: Lägg ner dumparna va, innan du råkar illa ut. *hint*

Bönne
2006-01-14, 18:56
Men som sagt, prova FTPRush då. Där kan du öppna tabbar (med snabbkomandon av den aktuella transfer:en), då blir det genast mycket enklare. Så slipper du ha femtioelvatusen stycken ffxps framme.

Edit: Lägg ner dumparna va, innan du råkar illa ut. *hint*
Bytar inte program för att få den marginellt lättare.

Jag driver ingen box med illegala aktiviteter - längre. :)

Snake
2006-01-14, 19:08
Bytar inte program för att få den marginellt lättare.

Jag driver ingen box med illegala aktiviteter - längre. :)

AntiP2P regerar! :hbang:

Bönne
2006-01-14, 19:16
AntiP2P regerar! :hbang:Haha,det gör de knappst, tror inte du är speciellt insatt efter ha kläckt det där, den generella åsikten inom scenen är knappast att antip2p är gott, farligt för siter...

De har knappast den överblicken som de tror, jag åkte inte ut från något ställe och de jag har kontakt med som "åkte ut", är inte ute.

Angånde att p2p-nät skulle vara sänkta är bara snack, finns lika mycket uppe fortfarande, nya bnc'er hos vissa dock.


Hur mycket du än tror, så är det inte så.

Snake
2006-01-14, 19:18
Haha,det gör de knappst, tror inte du är speciellt insatt efter ha kläckt det där, den generella åsikten inom scenen är knappast att antip2p är gott, farligt för siter...

De har knappast den överblicken som de tror, jag åkte inte ut från något ställe och de jag har kontakt med som "åkte ut", är inte ute.

Angånde att p2p-nät skulle vara sänkta är bara snack, finns lika mycket uppe fortfarande, nya bnc'er hos vissa dock.


Hur mycket du än tror, så är det inte så.

Oj va häftig du är!! *yourock* *yourock* *yourock*

Bönne
2006-01-14, 19:19
Oj va häftig du är!! *yourock* *yourock* *yourock*Kommer från rätt käft?

Snake
2006-01-14, 19:20
Kommer från rätt käft?

Det var kul att se bilderna på din hub/dump iaf.

Bönne
2006-01-14, 19:22
Det var kul att se bilderna på din hub/dump iaf.Vad var nöjet med det? Se att det är mer etablerat utanför än det är hos många inom?

Snake
2006-01-14, 19:24
Vad var nöjet med det? Se att det är mer etablerat utanför än det är hos många inom?

Att se att ni inte lever i den skyddade världen ni trodde att ni var i. Och jag vet att många som "åkte dit" åkte dit av en bra anledning.

Bönne
2006-01-14, 19:30
Att se att ni inte lever i den skyddade världen ni trodde att ni var i. Och jag vet att många som "åkte dit" åkte dit av en bra anledning.De flesta var medvetna om risken, precis som de flesta som sysslar med sådant bör vara. Finns där mer än en person, så finns där en man inte kan lita på till 100%, det har ju kommit ut en del information om siter också. Skillnaden är att det är lättare att flytta ett p2p-nät än det är att flytta en site.

Jag har dock en fot på varje sida, så skrattar inte åt någon. De som åkte dit och blev bannade från en del siter har fortfarande kvar kontakter, många som de känner irl, kontakter som inte bryr sig och som släpper in dem igen, ny host och nick. Att det är så lätt säger ju också en del. Förstår dock känslorna emot p2p, dock måste man förstå att våld föder våld, att göra som de gjorde är inte en lösning. Att centrera de större siterna och klippa av sig från alla de fruktansvärt många olika kurirerna som inte gör något gott ändå, hade varit det bästa och enda rätta, 90% är ändå bara leechare...

Snake
2006-01-14, 19:37
De flesta var medvetna om risken, precis som de flesta som sysslar med sådant bör vara. Finns där mer än en person, så finns där en man inte kan lita på till 100%, det har ju kommit ut en del information om siter också. Skillnaden är att det är lättare att flytta ett p2p-nät än det är att flytta en site.

Jag har dock en fot på varje sida, så skrattar inte åt någon. De som åkte dit och blev bannade från en del siter har fortfarande kvar kontakter, många som de känner irl, kontakter som inte bryr sig och som släpper in dem igen, ny host och nick. Att det är så lätt säger ju också en del. Förstår dock känslorna emot p2p, dock måste man förstå att våld föder våld, att göra som de gjorde är inte en lösning. Att centrera de större siterna och klippa av sig från alla de fruktansvärt många olika kurirerna som inte gör något gott ändå, hade varit det bästa och enda rätta, 90% är ändå bara leechare...

Uppenbart är ju att du är en av dem som är ett "hot" iaf.
Lika bra att lägga av med det du sysslar med *heads up* Scenen är inte vad den en gång var, och det beror mycket på P2P men framförallt att fler och fler har/får en snabbare uppkoppling (du är en av dem) vilket gör att det dräller av siter/dumpar som gör att det inte är lika tätt som förr.

Prova leechftp nu istället.

Bönne
2006-01-14, 19:42
Uppenbart är ju att du är en av dem som är ett "hot" iaf.
Lika bra att lägga av med det du sysslar med *heads up* Scenen är inte vad den en gång var, och det beror mycket på P2P men framförallt att fler och fler har/får en snabbare uppkoppling (du är en av dem) vilket gör att det dräller av siter/dumpar som gör att det inte är lika tätt som förr.

Prova leechftp nu istället.Jag tog faktiskt åt mig av det, som sagt, driver inte en box längre, in på grund av juridiskt skäl, men av respekt emot kontakter som inte gilla det.
Att sluta trada kommer jag inte göra förrens jag tröttnar på det...

Leechftp löser inte mitt problem, testade det, var inte nyligen uppdaterad heller, så att säga.

Snake
2006-01-14, 19:52
Töm inboxen.

Bönne
2006-01-14, 19:59
Done.

The_RobRoy
2006-01-14, 20:02
Jasså det finns scen människor här också, kanske inte så oväntat :)