handdator

Visa fullständig version : Fixa ett bra bälte åt mig


aliquis
2006-01-13, 12:51
Var kan jag köpa ett fint sl-godkänt(?) bälte som inte är i läder?

Nitrometan
2006-01-13, 12:53
Har aldrig sett ett godkänt bälte som inte varit i läder.

Varför vill nån som klappar tjurpung på sin avatar inte ha tjurskinnet kring sin midja?

Klo
2006-01-13, 12:53
Var kan jag köpa ett fint sl-godkänt(?) bälte som inte är i läder?

Varför inte läder? De lär ju stödja bättre än tyg iaf...

aliquis
2006-01-13, 12:55
Har aldrig sett ett godkänt bälte som inte varit i läder.

Varför vill nån som klappar tjurpung på sin avatar inte ha tjurskinnet kring sin midja?Ok, skit i ett godkänt då och ta vad som helst som lämpar sig för träning och inte har läder ;)

Det är inte personen på bilden som har skrivit frågan.Varför inte läder? De lär ju stödja bättre än tyg iaf...För läder är döda djur.

Klo
2006-01-13, 12:57
För läder är döda djur.

Bättre smeka pung alltså?



:D

Sve
2006-01-13, 13:02
Ok, skit i ett godkänt då och ta vad som helst som lämpar sig för träning och inte har läder ;)

Det är inte personen på bilden som har skrivit frågan.För läder är döda djur.

är det inte bättre med naturprodukter än syntetiskt skit?

z_bumbi
2006-01-13, 13:21
Bälte

"Material och konstruktion
*Det ska vara av läder, vinyl eller annat likvärdigt material och tillverkat i ett eller bestå av flera skikt som kan vara ihopklistrade och/eller sydda tillsammans"

Utdrag ur regelboken som finns på förbundets hemsida.

Efter att ha läst alla reglerna runt bälten så tror jag att ett vanligt "tyg"-bälte i nylon eller liknade ska kunna godkännas vid tävling.
Men jag är inte domare och har inte heller haft något skäl att fråga någon om den saken.

aliquis
2006-01-13, 13:27
Bättre smeka pung alltså?
:DOm du frågar tjuren eller kamelen eller vad det är så får han nog hellre pungen smekt än skinnet bortdraget. (nej, inte på DET sättet)
är det inte bättre med naturprodukter än syntetiskt skit?Inte om någon behöver dö för det?

z_bumbi: egentligen skiter jag i tävling, men kan ju vara bra om det är ok.

negative
2006-01-13, 13:31
Inte om någon behöver dö för det?

.

Djuren dör nog i vilket fall.....

DarthHolm
2006-01-13, 13:39
Djuren dör nog i vilket fall.....

När du ändå håller på kan du ju försöka övertala alkis om att börja äta kött också. :sleep:

Nitrometan
2006-01-13, 13:39
Om du frågar tjuren eller kamelen eller vad det är så får han nog hellre pungen smekt än skinnet bortdraget.
Jag har provat att fråga. De svarar inte.

Inte om någon behöver dö för det?
Vi ska alla dö.

JJ
2006-01-13, 13:40
Men det är för i helvete hans val att inte använda skinn, sluta tjata.

Nitrometan
2006-01-13, 14:21
Men det är för i helvete hans val att inte använda skinn, sluta tjata.
OK.

aliquis
2006-01-13, 16:31
När du ändå håller på kan du ju försöka övertala alkis om att börja äta kött också. :sleep:Ja, de är ju också redan döda, och alla som dör i krig hade ju ändå dött förr eller senare.