handdator

Visa fullständig version : Fördelningen av fett på kroppen?


grisbil3n
2006-01-13, 02:00
Enkelt frågeställning, är det jag som är blind lr kan man ha en portion mer fläsk på exempelvis ena sidan av magen och höftpartiet? Har svårt å tänka mig att mina muskler har växt lite cepe på ena sidan eller dylikt.

King Grub
2006-01-13, 06:25
Det kan man säkert.

grisbil3n
2006-01-13, 08:11
Det kan man säkert.

Min frågeställning är alltså jävligt seriös, om det inte är fläsket som spökar så är jag fan felskapt haha.

Nina L
2006-01-13, 08:21
Min frågeställning är alltså jävligt seriös, om det inte är fläsket som spökar så är jag fan felskapt haha.Jag är övertygad om att Grubben också var seriös. Du bör kunna klämma och jämföra tjockleken på fettlagret, om det sitter så till.

King Grub
2006-01-13, 08:32
Min frågeställning är alltså jävligt seriös, om det inte är fläsket som spökar så är jag fan felskapt haha.

Vad fick dig att tro att jag inte var seriös?

Daniel-san
2006-01-13, 08:38
Om ländryggen är lite "vriden" kan det ibland ge illusionen av att ena sidan är skapad olik den andra när det egentligen är en hållningsfråga. Speciellt området alldeles runt höftbenskammarna kan tyckas olika. Kan det stämma på dig, tror du?

grisbil3n
2006-01-13, 08:52
Vad fick dig att tro att jag inte var seriös?

Hehe, ville bara understryka att det är en jävligt markant skillnad, jag ser konturen av hela magmuskulaturen från ena vinkeln så att säga, och från den andra sett så är det rätt så slätt. Förstod att du va helt seriös.

Jag är övertygad om att Grubben också var seriös. Du bör kunna klämma och jämföra tjockleken på fettlagret, om det sitter så till.

Jag tycker nog det känns som om det är skillnad, kan även vara placeboeffekt för jag har verkligen hängt upp mig på detta nu, men det lär ju vara fläsket inte fan har jag gjort magiska magövnigar som lagt mer belastning på ena halvan haha...

Om ländryggen är lite "vriden" kan det ibland ge illusionen av att ena sidan är skapad olik den andra när det egentligen är en hållningsfråga. Speciellt området alldeles runt höftbenskammarna kan tyckas olika. Kan det stämma på dig, tror du?

Hörrö du det kan nog stämma, kan du beskriva mer hur vridningen yttrar sig och vad du menar med hållningsfråga?

Tackar för svaren.

Daniel-san
2006-01-13, 09:34
Well, förutsatt att du har en icke medfödd skolios, så kan det eventuella hållningsproblemet komma sig av låsningar kring ländryggskotorna och bäckenet. Det är relativt vanliga besvär o kan komma sig av till exempel ojämna vardagsbelastning från skrivbordsarbete eller liknande. Låt någon titta på ryggen så slipper du oroa dig. ;)

grisbil3n
2006-01-13, 10:00
Well, förutsatt att du har en icke medfödd skolios, så kan det eventuella hållningsproblemet komma sig av låsningar kring ländryggskotorna och bäckenet. Det är relativt vanliga besvär o kan komma sig av till exempel ojämna vardagsbelastning från skrivbordsarbete eller liknande. Låt någon titta på ryggen så slipper du oroa dig. ;)

Hmm, har aldrig haft nå problem med ryggen men man vet ju aldrig.

Tackar.

userfriendly
2006-01-14, 09:15
jag har ju en liten "extramage" så... *grr27*