handdator

Visa fullständig version : Bilder på personer som har blivit biff utan kostilskott?


Lindstrom2
2006-01-12, 20:09
Jag skulle vilja se hur stor man kan bli utan att ta en massa kostilskott eftersom jag själv kört i 1 år nu utan kostillskot och faktiskt blivit ganska mycket större...

Vill bli lite inspirerad =)

så lägg gärna in lite innan och efter bilder också...men helst bilder på personer som har blivit större/stora utan en massa kostilskott.


//Johan

Lallle
2006-01-12, 20:20
Vad har du emot kosttillskott?

Pudzianovski
2006-01-12, 20:23
Det är nästan som att fråga om det finns bilder på någon som inte ätit.

*flex*

Pressarn
2006-01-12, 20:24
Tänk 5 sekunder innan du skapar en ny tråd.

Jorgen
2006-01-12, 20:26
Tja, Grub använder inga kosttillskott för tillfället. Det går rätt bra för honom ändå.
Man måste inte använda tillskott.

Och tramsa inte i tråden. :devil:

Lindstrom2
2006-01-12, 20:26
Tänk 5 sekunder innan du skapar en ny tråd.


Så svårt att bli biff utan kostilskott?

victor_n
2006-01-12, 20:26
Vad har du emot kosttillskott?


tror en hel del förvirrade mäniskor förknippar kosttillskott med tex aas eller liknande *slap*

Jorgen
2006-01-12, 20:27
tror en hel del förvirrade mäniskor förknippar kosttillskott med tex aas eller liknande *slap*
Ja, men dom är journalister på aftonbladet. ;)

Piranha
2006-01-12, 20:28
tror en hel del förvirrade mäniskor förknippar kosttillskott med tex aas eller liknande *slap*


Det tror jag inte.

Men däremot kan jag inte säga en enda person som inte kör kosttillskott alls och inte heller tar det periodvis.

High1ander
2006-01-12, 20:28
Jag skulle vilja se hur stor man kan bli utan att ta en massa kostilskott eftersom jag själv kört i 1 år nu utan kostillskot och faktiskt blivit ganska mycket större...

Vill bli lite inspirerad =)

så lägg gärna in lite innan och efter bilder också...men helst bilder på personer som har blivit större/stora utan en massa kostilskott.


//Johan
Klart du blir "stor" på ett år, ditt första år, med eller utan kosttillskott. Men varför vill du inte äta kosttillskott? Om du nu inte vill och har en bra anledning då skippa då, kosttillskott är inga mirakelmedel. Men se då till att äta "ännu nyttigare" så du verkligen får i dig alla viktiga ämnen.

Lindstrom2
2006-01-12, 20:32
Klart du blir "stor" på ett år, ditt första år, med eller utan kosttillskott. Men varför vill du inte äta kosttillskott? Om du nu inte vill och har en bra anledning då skippa då, kosttillskott är inga mirakelmedel. Men se då till att äta "ännu nyttigare" så du verkligen får i dig alla viktiga ämnen.


Okej, ska göra det =) tack tack

Jman
2006-01-12, 20:33
Jag såg en biff, stort som ett hus på mitt gym förut. Det var rätt så kul att se en discobyggare fånstirra och fråga vilka tillskott han hade tagit. Han brummade fram att det bara var husmanskost som byggt upp denna kropp. Om det nu var sant så var det imponerande. Han var massiv ingen stor mage eller något. Han måste ha haft en ganska strikt kost ändå.

tinkerbell
2006-01-12, 20:33
De handlar ju somsagt inte om att man MÅSTE ta kostillskott för att bli stor, utesluta kosttillskotten och ät mat i MÄNGDER resultatet blir att man blir stor.

Annars kan man lika gärna utesluta mat och leva med kosttillskott...

Visa bilder på personener som blivit stora med BARA kosttilskott :P

Davil
2006-01-12, 20:33
Självklart kan man bli bitig utan kosttillskott !
Jag ser kosttillskott som mat, mat i pulverform.

Jag vet att Allan länkade en bild från 40-talet på en man som var riktigt biffig förut som ett ex.

Lindstrom2
2006-01-12, 20:36
Självklart kan man bli bitig utan kosttillskott !
Jag ser kosttillskott som mat, mat i pulverform.

Jag vet att Allan länkade en bild från 40-talet på en man som var riktigt biffig förut som ett ex.


Låter mycket vettigt =) =)

GymTT
2006-01-12, 20:37
Kosttillskott är inget magiskt, och inte direkt samma sak som AAS.

Fatalist
2006-01-12, 20:41
Kosttillskott ÄR mat i pulverform.

Träna på utan du, det är bara en bekvämlighetsfråga. Jobbigt att pressa i sig en måltid fort som fan direkt efter passet istället för att bara klämma en gainer. Eller visst ja, det var kanske bara kolhydrater som behövdes direkt efter. Tänk dig att du bor 1½h buss från gymmet då... Då blir det jobbigt.

Pez
2006-01-12, 20:47
Eugene Sandow? :D
http://www.mercola.com/2004/feb/18/Figure-3-Sandow.jpg

Lindstrom2
2006-01-12, 20:49
Eugene Sandow? :D
http://www.mercola.com/2004/feb/18/Figure-3-Sandow.jpg


Huh? =P

delta_mats
2006-01-12, 20:49
Har man inte problem att få i sig tillräckligt med det kroppen behöver genom maten så finns inga anledningar att käka kosttillskott. Tror majoriteten äter kosttillskott för att det går snabbt och enkelt att få sig sig extra energi/protein. Inte för att man tror det är ett måste för att bli stor.

delta_mats
2006-01-12, 20:50
Förresten när började kosttillskotten komma ut på marknaden egentligen?
Byggare från förr borde väl ha förlitat sig på enbart husmanskost.

Pez
2006-01-12, 20:54
Huh? =P

Eugene Sandow tog troligtvis inga större mängder kosttillskott..
I dagsläget är det nog svårt att hitta nån tränande individ som aldrig har använt sig av kosttillskott öht precis som Pirre sa.

Lindstrom2
2006-01-12, 20:57
Eugene Sandow tog troligtvis inga större mängder kosttillskott..
I dagsläget är det nog svårt att hitta nån tränande individ som aldrig har använt sig av kosttillskott öht precis som Pirre sa.



Okej =) Cooo....Hna såg bra ut, utan kostillskot ;) ;)

Ninjasmurf
2006-01-12, 21:07
har en polare som är i rätt bra form som mig veterligen aldrig tagit kosttillskott (om man räknar bort en och annan aco vitamineral) förutom snus i perioder och en och annan fylla... dock ha jag inga bilder

Deceiver85
2006-01-12, 21:07
Förresten när började kosttillskotten komma ut på marknaden egentligen?
Byggare från förr borde väl ha förlitat sig på enbart husmanskost.

Det vore väldigt intressant att se faktiskt, byggare förr och nu...

HookersUnited
2006-01-12, 21:08
Tror majoriteten äter kosttillskott för att det går snabbt och enkelt att få sig sig extra energi/protein. Inte för att man tror det är ett måste för att bli stor.
Det är min främsta anledning.

kneger
2006-01-12, 21:17
nästan alla tror att kosttillskott är anabola steorider.
Jag blir mobbad för att jag tar vassleprotein *grr* .

och istället för att säga vassleprotein eller kostillskott så säger de "pulver" *screwy*

dom har läst för mycket kvällsposten helt klart!

Jorgen
2006-01-12, 21:20
nästan alla tror att kosttillskott är anabola steorider.
Jag blir mobbad för att jag tar vassleprotein *grr* .

och istället för att säga vassleprotein eller kostillskott så säger de "pulver" *screwy*

dom har läst för mycket kvällsposten helt klart!
Vadå? Det är ju pulver. Alla har inte koll på att det är just vassleprotein.

Edde_1
2006-01-12, 21:20
Har en hel del kompisar som är stora som hus, som aldrig ätit kosttillskott.
I och för sig har dom aldrig tränat heller. Bondpojkar förstås :hbang:

victor_n
2006-01-12, 21:35
Okej =) Cooo....Hna såg bra ut, utan kostillskot ;) ;)


klart att det är utan kosttillskott :P bilden är ju från 1800-1900 talet nån stans i slutet av 18hundra och början på 19 o jag inte e helt ute och cyklar :)

victor_n
2006-01-12, 21:37
klart att det är utan kosttillskott :P bilden är ju från 1800-1900 talet nån stans i slutet av 18hundra och början på 19 o jag inte e helt ute och cyklar :)


kan väl säga att jag kör med kosttillskott då jag har svårt för mig att ta mig tiden att göra i årdning en maträtt smidigt + du får i dig det du behöver! men jag kör vanliga kost på det :)

Allan
2006-01-12, 21:39
Ni får skilja på dagens kosttillskott och de som fanns för bara tio år sen. Om du vill hitta nån som inte ätit en massa drageer/tabletter/pulver behöver man inte gå så långt tillbaka.

http://ironman.prosolutions.tv/gallery/photos/g_eiferman_image/george_eiferman.01.jpg

George Eiferman på 40-talet


allan

m0gh
2006-01-12, 21:44
nästan alla tror att kosttillskott är anabola steorider.
Jag blir mobbad för att jag tar vassleprotein *grr* .

och istället för att säga vassleprotein eller kostillskott så säger de "pulver" *screwy*

dom har läst för mycket kvällsposten helt klart!

Rofl, klart inte att NÄSTAN ALLA tror att de är anabola man tar när man tar sig en gainer :P Isf väldigt korkade personer med ett lågt IQ och som har tränat ca 3 dagar

Jorgen
2006-01-12, 22:02
Isf väldigt korkade personer med ett lågt IQ och som har tränat ca 3 dagar
Va? *screwy*

adeleine
2006-01-12, 22:06
jag tycker att de flesta bilder på tidiga byggare är så ruskigt snygga...back 2 old school :hbang:

rememberence
2006-01-12, 22:07
Va? *screwy*
förhoppningsvis med en "smula" ironi

z_bumbi
2006-01-12, 22:37
jag tycker att de flesta bilder på tidiga byggare är så ruskigt snygga...back 2 old school :hbang:

Ta en kik i länksamligen så finns det länkar till massor av "Gamla kändisar" som rubriken lyder.

Kebab-Arne
2006-01-12, 22:51
Shawn Ray säger i nån film att han inte äter kosttilsskott under offseason. Å andra sidan tog han lite annat.

Här maxar han i bänken.

Wennerberg
2006-01-13, 10:43
Han äter säkert en miljard mål om dagen under offseason ändå

Jay-Z
2006-01-13, 10:53
Kosttillskott ÄR mat i pulverform.


Det där är en generalisering om man ska vara petig.

aliquis
2006-01-13, 12:33
antagligen lika stor som med tillskott?

jwzrd
2006-01-13, 12:51
Rofl, klart inte att NÄSTAN ALLA tror att de är anabola man tar när man tar sig en gainer :P Isf väldigt korkade personer med ett lågt IQ och som har tränat ca 3 dagar

Till skillnad från andra då.

David86
2006-01-13, 13:32
Tja, Grub använder inga kosttillskott för tillfället. Det går rätt bra för honom ändå.
Man måste inte använda tillskott.

Och tramsa inte i tråden. :devil:
Bildbevis :)

Lindstrom2
2006-01-13, 17:15
Ingen som har lite bilder?? Någon i detta forum kanske??




//johan

rememberence
2006-01-13, 17:24
Ingen som har lite bilder?? Någon i detta forum kanske??




//johan
det enda jag kan komma med är mig själv, och det är inte mycket :D

Lindstrom2
2006-01-13, 17:26
det enda jag kan komma med är mig själv, och det är inte mycket :D


Efter före bilder?

Metallica
2006-01-13, 17:26
kosttillskott är onödigt

Lindstrom2
2006-01-13, 17:27
kosttillskott är onödigt


Joo många som säger det...

Sparrisen
2006-01-13, 17:49
Jag ökade 12 kilo första året (bara muskler :thefinger ) utan kosttillskott. Sensation? Knappast. För mig har det fungerat lika bra med kosttillskott som utan. Dock tycker jag att det är betydligt SMIDIGARE att inta efterträningsmålet direkt på plats i form av pulver.

note: det finns inget (ok då lite annat) i en gainer som inte finns i öl och minimjölk :)

Sparrisen
2006-01-13, 17:51
edit: SJÄLVKLART kan man öka i muskelmassa utan att "mala ner" maten till pulver...

Sparrisen
2006-01-13, 17:55
Såg att du "bara" är 88:a

Anledning till att du inte vill ta pulver? Ekonomisk fråga för egen del eller är det föräldrarna som tycker det är onödigt?

Lindstrom2
2006-01-13, 18:05
Såg att du "bara" är 88:a

Anledning till att du inte vill ta pulver? Ekonomisk fråga för egen del eller är det föräldrarna som tycker det är onödigt?


Vill inte få acne av det, tycker det verkar onödigt + att jag kä'nner att jag har blivit hyfsat stor utan kostillskot..bara mat...

Grahn
2006-01-13, 18:06
Vill inte få acne av det, tycker det verkar onödigt + att jag kä'nner att jag har blivit hyfsat stor utan kostillskot..bara mat...

Varför skulle du få acne av kosttillskott?!

rememberence
2006-01-13, 18:07
Efter före bilder?
har inga före bilder som är bra, och bilden som är visningsbild är den senaste

Lindstrom2
2006-01-13, 18:08
Varför skulle du få acne av kosttillskott?!


Vad är det man får acne av då?

Grahn
2006-01-13, 18:10
Vad är det man får acne av då?

Steroider vilket inte är detsamma som proteinpulver eller dylika produkter.

Fredrik_S
2006-01-13, 18:14
Vad är det man får acne av då?

Arvsanlag spelar roll vid utveckling av akne. Om ena eller båda föräldrarna haft svår akne är risken stor att få mer uttalad akne i tonåren. Det finns inget vetenskapligt stöd för att akne kan orsakas eller försämras av olika födoämnen som choklad eller starka kryddor.

Lindstrom2
2006-01-13, 18:14
Steroider vilket inte är detsamma som proteinpulver eller dylika produkter.


Okej då vet jag....finns det något som man kan ta då som gör att man växer i muskelmassa som bara är enkelt..Tar tex gainomax recovery efter träninge..ngåt annat som är bättre som gör att man växer?

Grahn
2006-01-13, 18:17
Okej då vet jag....finns det något som man kan ta då som gör att man växer i muskelmassa som bara är enkelt..Tar tex gainomax recovery efter träninge..ngåt annat som är bättre som gör att man växer?

Kosttillskott i sig gör inte att du växer enormt mycket mer än vanlig mat. Det är ju som sagt inte steroider vi talar om utan i de flesta fall mat i specialicerad form.

Trance
2006-01-13, 18:18
Arvsanlag spelar roll vid utveckling av akne. Om ena eller båda föräldrarna haft svår akne är risken stor att få mer uttalad akne i tonåren. Det finns inget vetenskapligt stöd för att akne kan orsakas eller försämras av olika födoämnen som choklad eller starka kryddor.

1. Jo det finns det.

2. Att kosttillskott skulle orsaka acne är mycket möjligt.

GymTT
2006-01-13, 18:19
Okej då vet jag....finns det något som man kan ta då som gör att man växer i muskelmassa som bara är enkelt..Tar tex gainomax recovery efter träninge..ngåt annat som är bättre som gör att man växer?



Man växer inte bättre om man äter vassle bara än gainomax, det är en helhet som räknas:)
Kosttillskott är inga mirakelpiller/pulver

Lindstrom2
2006-01-13, 18:19
1. Jo det finns det.

2. Att kosttillskott skulle orsaka acne är mycket möjligt.



hmm okej =/

Grahn
2006-01-13, 18:21
1. Jo det finns det.

2. Att kosttillskott skulle orsaka acne är mycket möjligt.

På samma sätt som en entrecote skulle "orsaka" acne då eller?

GymTT
2006-01-13, 18:23
På samma sätt som en entrecote skulle "orsaka" acne då eller?

förstår din poäng, håller med dig helt, men tydligen har det någon tendens att ge ungdomar acne, det berörde mig samt många av mina kompisar, fråga mig inte varför det skulle kunna uppkomma, är ju självklart så olika från person till person.

Trance
2006-01-13, 18:25
På samma sätt som en entrecote skulle "orsaka" acne då eller?

Jag orkar inte leta up studierna, men misstänker att Grub snart styr upp det. De studierna som visade på att det inte orsakade acne var rätt tvivelaktiga och gamla. Däremot har det kommit nya studier som visar på att det finns ett stort samband mellan mat och acne. Acne finns även inte över hela jorden utan verkar vara ett problem koncentrerat till västvärlden. Så raffinerad mat är nog en stor bov kan man nog misstänka

Kosttillskott så som gainers är extremt raffinerad mat.

Trance
2006-01-13, 18:26
förstår din poäng, håller med dig helt, men tydligen har det någon tendens att ge ungdomar acne, det berörde mig samt många av mina kompisar, fråga mig inte varför det skulle kunna uppkomma, är ju självklart så olika från person till person.

Men han har fel, håll med mig. Så har du alltid rätt.

Grahn
2006-01-13, 18:29
förstår din poäng, håller med dig helt, men tydligen har det någon tendens att ge ungdomar acne, det berörde mig samt många av mina kompisar, fråga mig inte varför det skulle kunna uppkomma, är ju självklart så olika från person till person.

Nu har iofs acne funnits bra mycket längre än proteinpulver och den vanligaste orsaken till att ungdomar får acne är att de är ungdomar.

Jag orkar inte leta up studierna, men misstänker att Grub snart styr upp det. De studierna som visade på att det inte orsakade acne var rätt tvivelaktiga och gamla. Däremot har det kommit nya studier som visar på att det finns ett stort samband mellan mat och acne. Acne finns även inte över hela jorden utan verkar vara ett problem koncentrerat till västvärlden. Så raffinerad mat är nog en stor bov kan man nog misstänka

Kosttillskott så som gainers är extremt raffinerad mat.

Det är potatismos med, godis etc etc. Jag säger inte att kosen inte kan påverka acne men att säga att kosttillskott skulle vara en stor bov i dramat är knappast korrekt.

Fredrik_S
2006-01-13, 18:32
Lägger du fokus på att äta rätt kost och lära dig om kosten gör du inget fel iallafall.
Blir du orolig för att du gör fel för att du inte äter kosttillskott är du nog bara inte tillräckligt insatt i hur bra kosten faktiskt kan bli.

Trance
2006-01-13, 18:34
Det är potatismos med, godis etc etc. Jag säger inte att kosen inte kan påverka acne men att säga att kosttillskott skulle vara en stor bov i dramat är knappast korrekt.

Varför inte? Det är väl indivduellt och jag misstänker att få har gjort några större studier på just det. Om man tränar 4-5 dagar i veckan och dricker en gainer varje gång så är det en hel del föda som ger stor hormonpåverkan.

Här är studien jag refererade till innan.

Hormonpåverkan från kost (och därmed kosttillskott) är en stor faktor bland dom påverkbara sådana vad gäller acne. Både vassleprotein och druvsocker/maltodextrin ger kraftig insulinpåverkan. Svårt att säga om det ger dig ökade besvär, men det är en faktor, och risken finns.

http://www.thepaleodiet.com/article...e%20Article.pdf

Grahn
2006-01-13, 18:37
Varför inte? Det är väl indivduellt och jag misstänker att få har gjort några större studier på just det. Om man tränar 4-5 dagar i veckan och dricker en gainer varje gång så är det en hel del föda som ger stor hormonpåverkan.

Här är studien jag refererade till innan.

Inte större påverkan än om du ätit chips eller godis istället.

Varför inte, tja därför att folk som aldrig sett ett tillskott har haft massor av acneproblem medans andra som använt det flitigt inte haft nämnvärda problem.
Menar du att han ska äta stenålderskost som alternativ då eller?

Lindstrom2
2006-01-13, 18:37
Så det är ingen som rekomenderar mig att ta kostillskott? om nån skulle göra det så vill jag veta vad för sorts...

GymTT
2006-01-13, 18:39
Så det är ingen som rekomenderar mig att ta kostillskott? om nån skulle göra det så vill jag veta vad för sorts...



Känner du att du kan tillräckligt mycket om kost så varför ska du då ta.

Lindstrom2
2006-01-13, 18:40
Känner du att du kan tillräckligt mycket om kost så varför ska du då ta.


Vet vad jag ska äta och så men käkar för lite helt enkelt...

Herkulez
2006-01-13, 18:41
Känner du att du kan tillräckligt mycket om kost så varför ska du då ta.
för att man vill komplementera sin vardagliga kost med lite extra proteiner tex, eller om man dietar och vill vara på den säkra sidan och få i sig alla vitaminer mineraler and the list goes on

Trance
2006-01-13, 18:41
Inte större påverkan än om du ätit chips eller godis istället.

Varför inte, tja därför att folk som aldrig sett ett tillskott har haft massor av acneproblem medans andra som använt det flitigt inte haft nämnvärda problem.
Menar du att han ska äta stenålderskost som alternativ då eller?

Jag säger att det är den största påverkbara faktorn. Jag vet att två personer kan äta exakt lika och den ena få massa acne och den andra inte. Men det betyder ju inte att kosten inte är en faktor. Han kan titta runt och se vad som gäller för honom, men märker han att t.ex. gainers ger han acne så hittar han inte på och då tycker jag att han kan köra med något helt annat istället.

Grahn
2006-01-13, 18:44
Jag säger att det är den största påverkbara faktorn. Jag vet att två personer kan äta exakt lika och den ena få massa acne och den andra inte. Men det betyder ju inte att kosten inte är en faktor. Han kan titta runt och se vad som gäller för honom, men märker han att t.ex. gainers ger han acne så hittar han inte på och då tycker jag att han kan köra med något helt annat istället.

Eller så förvirrar du en nybörjare med ett sidospår av teori och vips så tror han de farliga kosttillskotten ger stora bölder på ryggen. Att raffinerade födoämnen kan bidra till acne är inte detsamma som att peka finger på proteinpulver vilket är ungefär vad du gör nu då du tar en teoretisk debatt i en nybörjar frågetråd.

Fredrik_S
2006-01-13, 18:44
Vet vad jag ska äta och så men käkar för lite helt enkelt...

Akta dig bara så du inte äter ännu mindre om du väljer att ta något tillskott.

Trance
2006-01-13, 18:44
Så det är ingen som rekomenderar mig att ta kostillskott? om nån skulle göra det så vill jag veta vad för sorts...

Du kan helt klart testa, det är ju inget gift direkt. Märker du att det inte passar dig så är det bara att skita i att äta upp det.

Det vanligaste är väl snabba kolhydrater och proteinpulver i vid träning. Finns färdigblandat i form av en gainer eller så kan man fixa det själv genom att köpa separat. Titta runt och sök i kosttillskottsforumet så hittar du massor.

Sedan kreatin i någon form tycker många fungerar jättebra. Jag funderar själv på att testa Kre-Alkalyn då det verkar väldigt smidigt också och inte så mycket att tänkta på.

Trance
2006-01-13, 18:49
Eller så förvirrar du en nybörjare med ett sidospår av teori och vips så tror han de farliga kosttillskotten ger stora bölder på ryggen. Att raffinerade födoämnen kan bidra till acne är inte detsamma som att peka finger på proteinpulver vilket är ungefär vad du gör nu då du tar en teoretisk debatt i en nybörjar frågetråd.

De skall vara rädda. Dessutom skulle jag vilja skrämma upp dem så skulle jag börja prata om mina totalt ogrundade teorier(som jag just kom på) som handlar om om det är nyttigt att ge kroppen sådana insulinspikar, även om man tränar.

Nej men som sagt, tycker han skall testa. Fråga...typ Herkulez. Han verkar sansad och kör nog på det som fungerar. Kommer ihåg att han käkade massor av protein innan när "det var onödigt" medans nu så är det bra osv. Men och andra sidan så är han kanske lite för seriös för en nybörjare, blir lätt lite för mycket på en gång då.

Fredrik_S
2006-01-13, 18:57
Så det är ingen som rekomenderar mig att ta kostillskott? om nån skulle göra det så vill jag veta vad för sorts...

Om du ska ta något så är det sånt som kallas Gainers, en blandning av protein och kolhydrater.
Även kreatin är något som är vanligt och med strösta sannolikhet fungerande.
Strunta i alla andra färglada avancerade dyra produkter tills vidare.

Tänk på att du kommer få väldigt stora resultat i början av din träning, just på grund av att det är i början inte för eventuella tillskott. Jag menar då första månaderna upp till året ungefär.

Lindstrom2
2006-01-13, 19:14
Om du ska ta något så är det sånt som kallas Gainers, en blandning av protein och kolhydrater.
Även kreatin är något som är vanligt och med strösta sannolikhet fungerande.
Strunta i alla andra färglada avancerade dyra produkter tills vidare.

Tänk på att du kommer få väldigt stora resultat i början av din träning, just på grund av att det är i början inte för eventuella tillskott. Jag menar då första månaderna upp till året ungefär.


Okej...kan du skriva upp några namn bara på gainers som du rekomenderar..

Fredrik_S
2006-01-13, 19:18
Alla är bra dom kostar bara olika mycket... leta efter något billigt.

King Grub
2006-01-13, 19:19
Arvsanlag spelar roll vid utveckling av akne. Om ena eller båda föräldrarna haft svår akne är risken stor att få mer uttalad akne i tonåren. Det finns inget vetenskapligt stöd för att akne kan orsakas eller försämras av olika födoämnen som choklad eller starka kryddor.

Jo, det gör det. Mat (och kosttillskott) hör till dom allra största påverkande, påverkbara, faktorerna.

"A substantial body of literature now exists that directly implicates diet as the most likely environmental factor underlying the development of acne."

Semin Cutan Med Surg. 2005 Jun;24(2):84-91. Implications for the role of diet in acne. (http://www.thepaleodiet.com/articles/Final%20Acne%20Article.pdf)

Lindstrom2
2006-01-13, 19:19
Alla är bra dom kostar bara olika mycket... leta efter något billigt.

okej, thanks =) =D skickar pm när jag hittat än så får du avgöra =)

Fredrik_S
2006-01-13, 19:23
Jo, det gör det. Mat (och kosttillskott) hör till dom allra största påverkande, påverkbara, faktorerna.

"A substantial body of literature now exists that directly implicates diet as the most likely environmental factor underlying the development of acne."

Semin Cutan Med Surg. 2005 Jun;24(2):84-91. Implications for the role of diet in acne. (http://www.thepaleodiet.com/articles/Final%20Acne%20Article.pdf)

Jag märkte att jag gick på gamla fakta.

Lindstrom2
2006-01-13, 19:40
Jag märkte att jag gick på gamla fakta.




ok

Trance
2006-01-13, 19:43
Okej...kan du skriva upp några namn bara på gainers som du rekomenderar..

t.ex. denna?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=58

Lindstrom2
2006-01-13, 19:44
t.ex. denna?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=58


Någon lite billigare?..vill bara tex han någon som räcker en månad..så får jag se hur kroppen regaerar på det först....gärna mer förslag alltså =) =)

Trance
2006-01-13, 19:47
Någon lite billigare?..vill bara tex han någon som räcker en månad..så får jag se hur kroppen regaerar på det först....gärna mer förslag alltså =) =)

Ett kilo sådan kanske?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

Sedan eftersom kolo är ett företag som säljer kosttillskott så får man inte länka till andra butiker. Så de förslag du kan få här ifrån involverar det som du hittar under gainers.

Lindstrom2
2006-01-13, 19:50
Ett kilo sådan kanske?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

Sedan eftersom kolo är ett företag som säljer kosttillskott så får man inte länka till andra butiker. Så de förslag du kan få här ifrån involverar det som du hittar under gainers.


denna verkar perfekt...hur ofta? och vad blandar jag ut med?...denna förp räcker hur länge om jag tar efter varje träningspass?

Trance
2006-01-13, 20:13
denna verkar perfekt...hur ofta? och vad blandar jag ut med?...denna förp räcker hur länge om jag tar efter varje träningspass?

Jag använder inte gainer så jag har faktiskt inte så stor koll. Sök eller fråga på kostdelen av forumet för bättre kunskap än min.

Du blandar med mjölk eller vatten, jag gillar mjölk mer för smaken men vatten kanske är "något" optimalara. Fast jag vet inte om det gör någon praktisk skillnad. Sedan finns en del som säger att det ger bättre resultat före. Även där tycker jag du skall se vad som passar dig bäst, tycker du det är jobbigt att träna med en gainer i magen så skall du inte göra det.

Vet inte riktigt hur länge den räcker.

Lindstrom2
2006-01-13, 20:19
Jag använder inte gainer så jag har faktiskt inte så stor koll. Sök eller fråga på kostdelen av forumet för bättre kunskap än min.

Du blandar med mjölk eller vatten, jag gillar mjölk mer för smaken men vatten kanske är "något" optimalara. Fast jag vet inte om det gör någon praktisk skillnad. Sedan finns en del som säger att det ger bättre resultat före. Även där tycker jag du skall se vad som passar dig bäst, tycker du det är jobbigt att träna med en gainer i magen så skall du inte göra det.

Vet inte riktigt hur länge den räcker.


Okej, thanks =) =)

Sparrisen
2006-01-13, 21:33
Någon lite billigare?..vill bara tex han någon som räcker en månad..så får jag se hur kroppen regaerar på det först....gärna mer förslag alltså =) =)

Hur kroppen reagerar? Du lär ju inte direkt bli grov på en månad bara för att du tar lite gainer efter träningen. Fast du kanske syftade på acnen iof, vilket jag inte tror du kommer att få.

För övrigt råder jag dig att söka runt lite på forumet, så du får lite koll på saker och ting. Sök efter trådar som handlar om efterträningsdrink / gainer / vassle etc.

Lindstrom2
2006-01-13, 21:52
Hur kroppen reagerar? Du lär ju inte direkt bli grov på en månad bara för att du tar lite gainer efter träningen. Fast du kanske syftade på acnen iof, vilket jag inte tror du kommer att få.

För övrigt råder jag dig att söka runt lite på forumet, så du får lite koll på saker och ting. Sök efter trådar som handlar om efterträningsdrink / gainer / vassle etc.


Okej, det ska jag göra..

Tack för tipset =) =)

GymTT
2006-01-13, 21:58
Ta proteinet innan passet och kolhydrater efter.

Lindstrom2
2006-01-13, 22:40
Blev Fairing Recovery jordgubb =) =)