handdator

Visa fullständig version : rehab


Linnet
2002-08-24, 16:33
Är 18 år har tränat i snart 2 år allt gick fint tills jag klumpade mig en vacker aprildag när jag körde flyes. Är fortfarande inte återställd fått diagnos kraftiga stuckningar på bicepssenorna i vänster arm ev delvisa bristningar. för tillfället kan jag träna lätt med många reps(minst15) ska börja skriva här så att jag kan se hur läkningen fortskrider.

Langster
2002-08-24, 16:36
Lycka till!
Beskriv gärna hur det gick till när du skadade dig.

Ben kan du ju köra hårt ändå!

Linnet
2002-08-25, 10:14
Jo du langster jag gjorde såhär när jag skadade mig. Jag hade varit sjuk några vexckor hade precis börjat träna igen och jag var laddad utav bara h..vete för att koma igen tog en lite för tung hantel på flyesena och tappade kontrollen på vikten armen åkte bakåt och jag kände hur något gick sönder. Tur i oturen var att jag lyckades få in armen innan jag drog axeln ur led.

Ben kör jag som en dåre har kört dubbla benpass under tiden jag inte kunde köra överkropp alls. Kan tyvärr ej köra tunga knäböjar på grund av axeln inte heller tunga utfall men jag har gått framåt väldigt mycket på benen.

Linnet
2002-08-25, 10:28
tänkte jag skulle skriva lite mer om mig själv. Jag är 173 lång väger 72,2 (har en mini deff just nu ska ner till 70) Har bakrund som fotbollsspelare och långdistanslöpare. Vägde när jag började styrketräna 60 kilo och klarade ej av att lyfta 30 kilo i bänkpress. Hade börjat utvecklas som bara den när jag drog på mig min skada och får nu betala konsekvenserna eftersom överkroppsträningen bara är rehab just nu skriver jag in benpasset hur det ser ut.

Knäböj 20 kg/20 40 kg/10 60 kg/6/6/6
kan tyvärr ej köra tyngre p.g.a. min axel.
Utfall 120 kg/6/6/6
Enbent legcurl 2p/max rep/max rep /Max rep
Djupa benpressar 210 kg/6/6/6
Enbent benspark 7p/6/6/6
Stående vadpress 150 kg/6/6/6
sittande vadpress(hyperstrikta) 30 kg/6/6/6
Enbent stående vadpress utan vikt /max rep/ max rep/ max rep

Om någon har en synpunkt på programmet så är jag tacksam för synpunkter kör ett tredelat schema just nu.

Mina mått:
H Bic 36
V Bic 36
Bröst !00
Mage 86
H lår 55
V lår 52
H vad 39
V vad 36

Mina mål just nu är att bli frisk i axeln och att rätta till ojämnheten över benen.

Linnet
2002-08-26, 15:53
Bestämt mig för att ta kontakt med sjukgymnasten igen, tycker inte att det känns bra tror att något kan vara sönder.

Linnet
2002-08-31, 23:03
fICK REMISS TILL ORTOPED OM ca ett halvår! fick rådet att ta det lugnt(har givetvis gjort det redan) och vänta. älskar sjukvården

Linnet
2002-09-09, 19:08
har nu fått ett rehab provram som sjukgymnasten tror kan hjälpa men hon är inte säker kommer köra på det så får vi se vad som händer.

Linnet
2002-09-12, 18:13
Har kört på mitt axelprogram i ca 2 veckor nu. Tro det eller ej men jag börjar nog att få lite förbättring, men man ska inte ropa hej.

Linnet
2002-09-14, 11:09
Kör på som vanligt, har dock ökat på med löpträning mins en gång i veckan, kan man inte bli starkare kan man ju få kondis.

Linnet
2002-09-19, 18:31
Ja jag säger då det nu har man åkt på irritation i örat vätskeansamling bakom trumhinnan och värk. Men jag gräver inte ner mig för det jag ser positivt på saken, nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte tränar. :)