handdator

Visa fullständig version : Varför säger ni Protte, fast det låter så fult?


YTS
2006-01-11, 21:53
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVE

bubbe
2006-01-11, 21:57
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVE

tror jag ska gå till motionsanläggningen och greppa lite. :D

Snake
2006-01-11, 21:57
Det gör jag inte alls, protein och kolhyderater.
Jag är inte tillräckligt cool för att säga protte och kollisar :(

H.Emanuel
2006-01-11, 21:58
tror jag ska gå till motionsanläggningen och greppa lite. :D
Hur mycket ska du reppa? Glöm inte kollisarna!

King Grub
2006-01-11, 21:59
Jag har aldrig tagit uttrycket i min mun. http://bestsmileys.com/tongs/10.gif

delta_mats
2006-01-11, 22:00
Protte låter ju coolt. Och sen heter det kolisarna (kåålisarna) och inte kollisarna.

polaren
2006-01-11, 22:00
Brukar säga "protte" :em:
Men gillar inte heller uttrycket "gymma" :D

Krampus
2006-01-11, 22:02
Användbara förkortningar:

Malto
Dextro
Protte

och ibland när man skojjar: Tren...

mela
2006-01-11, 22:02
det går mkt fortare :D lättare att skriva med.. :P

Dumleman
2006-01-11, 22:04
Vi människor tenderar att sätta namn på det som betyder mycket för oss. Kärt barn har många namn osv. Det skapar en gemenskap likt den som dialekter skapar. Om jag säger "protte" så känner jag tillhörighet och en gemenskap bland mina kolloiter. Jag skriver aldrig "protte" men jag ser inget fel med smeknamn även om det kan framstå som löjligt att envisas med att skriva protte när man vänder sig till en okänd publik.

Allan
2006-01-11, 22:10
Låter för jävligt. Men vill man vara en yngling med tofflor, nedhasade träningsbrallor som stånkar på sextio i bänken så säger man nog att man tar en protte när man gymmat. Vi får starta en folkrörelse mot infantiliseringen av styrketräningen....


allan

MUGEN
2006-01-11, 22:12
lika relevant som varför du kallar din verksamhet för YTS Nutrition, trots att jag fortfarande inte kan komma på vad för något näringsrelaterat det är du kränger.

Diana
2006-01-11, 22:21
håller me om att de låter för jävligt.. tror ja gjort mej skyldig till att skriva det minst ett par ggr iaf :D

Griip
2006-01-11, 22:24
det går mkt fortare :D lättare att skriva med.. :P


Går det verkligen MYCKET fortare att säga det? PRRRotte, protein..

delta_mats
2006-01-11, 22:26
Låter för jävligt. Men vill man vara en yngling med tofflor, nedhasade träningsbrallor som stånkar på sextio i bänken så säger man nog att man tar en protte när man gymmat. Vi får starta en folkrörelse mot infantiliseringen av styrketräningen....


allan


Allan den dag jag bänkar mer än dig om jag nu inte redan gör det? Då ska jag komma och fråga om du vill ha en prottedrink efter du tränat dina små tits :D

Herkulez
2006-01-11, 22:55
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVE
haha håller med dig yngve

Fatalist
2006-01-11, 23:00
Allan den dag jag bänkar mer än dig om jag nu inte redan gör det? Då ska jag komma och fråga om du vill ha en prottedrink efter du tränat dina små tits :D

Registered User -> Banned User :(

Karl_alfred
2006-01-11, 23:01
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVE
Varför retar du dig på det? Är inte det nästan värre? :thefinger

Ekonom
2006-01-11, 23:25
sant de e fördjävla fult, protein känns som ett sådant ord det inte finns förkortning till! inte kolhydrater heller då skriver man kolh t.ex. :nono:

internethjälten
2006-01-11, 23:26
Jag har aldrig tagit uttrycket i min mun. http://bestsmileys.com/tongs/10.gif

en vacker dag ska jag fan tvinga dig att säga det, ska då
spela in det på film och sprida den world wide ;)

internethjälten
2006-01-11, 23:27
Jag är internetskadad, kan inte längre uttala hela ord, får till
och med anstränga mig för att inte skriva massa förkortningar.

När det gäller protte eller protein, säger nog protein mer
än jag säger protte. Värre är det med "kollisar"...

muddler
2006-01-11, 23:29
tror jag ska gå till motionsanläggningen och greppa lite. :D

:laugh: :thumbup:

Trance
2006-01-12, 00:13
sant de e fördjävla fult, protein känns som ett sådant ord det inte finns förkortning till! inte kolhydrater heller då skriver man kolh t.ex. :nono:

Till skillnad från "är" och "det" som är så jobbiga ord att det krävs en förkortning. Speciellt "det" som du ändrar till ett helt annat ord. Så jag tror inte du är rätt man att gnälla när du skriver som ett dagisbarn själv.

Liten Men Fet
2006-01-12, 00:37
Just för at det är så fult och nån stör sig alltid på det, sen går det fortare att säga. Allt för att öka den allmänna förvirringen.

-Rebel without cause..

Rockhard
2006-01-12, 00:42
Protein låter för ängsliga morsor ungefär heroin eller kokain varför ynglingarna måste säga "protte" när de ber om pengar till sitt pulver. Så tror jag det ligger till

IfK
2006-01-12, 00:51
Till skillnad från "är" och "det" som är så jobbiga ord att det krävs en förkortning. Speciellt "det" som du ändrar till ett helt annat ord. Så jag tror inte du är rätt man att gnälla när du skriver som ett dagisbarn själv.

:laugh:

Mr. Moose
2006-01-12, 04:16
Låter för jävligt. Men vill man vara en yngling med tofflor, nedhasade träningsbrallor som stånkar på sextio i bänken så säger man nog att man tar en protte när man gymmat. Vi får starta en folkrörelse mot infantiliseringen av styrketräningen....


allan


:thumbup: :thumbup:

Dissector
2006-01-12, 05:40
Jag avskyr ordet "protte" och jag är ändå nybörjare :D
Allans teorier fungerar inte på mig.
Jag ogillar också uttryck som biccar, triccar o.s.v. Vad säger man om lats? Latte? Nä, de riktiga orden är nog allra best där tror jag.

Jense
2006-01-12, 06:25
Protte är något man släpper.

Nina L
2006-01-12, 06:26
Vi människor tenderar att sätta namn på det som betyder mycket för oss. Kärt barn har många namn osv. Det skapar en gemenskap likt den som dialekter skapar. Om jag säger "protte" så känner jag tillhörighet och en gemenskap bland mina kolloiter. Jag skriver aldrig "protte" men jag ser inget fel med smeknamn även om det kan framstå som löjligt att envisas med att skriva protte när man vänder sig till en okänd publik.Väl skrivet! :thumbup:

hangatyr
2006-01-12, 07:13
Vad säger man om lats? Latte? Nä, de riktiga orden är nog allra best där tror jag.

:laugh:

Sofia4_4
2006-01-12, 07:26
Protte är något man släpper.


Hahaha, ja, det låter ju så.
Tycker också det låter fult med de förkortningarna. Kan tilläga också - prommis. *spy*
Vi börjar närma oss samhället som George Orwell beskrev i 1984 - då man skulle hitta på förkortningar på alla ord och till sist ska man förkorta även dessa och sätta de samman med andra ord, för att begränsa umgänget/dialogen mellan människor. Så vad sägs om nästa trend - p.80% drinken.
:laugh:

delta_mats
2006-01-12, 07:37
Jag avskyr ordet "protte" och jag är ändå nybörjare :D
Allans teorier fungerar inte på mig.
Jag ogillar också uttryck som biccar, triccar o.s.v. Vad säger man om lats? Latte? Nä, de riktiga orden är nog allra best där tror jag.

Lats är väl ändå en förkortning kära du. För Latisimus dorsi, ursäktar för eventuella stavfel.

Sheogorath
2006-01-12, 09:21
Till skillnad från "är" och "det" som är så jobbiga ord att det krävs en förkortning. Speciellt "det" som du ändrar till ett helt annat ord. Så jag tror inte du är rätt man att gnälla när du skriver som ett dagisbarn själv.

:bow:

Pepz
2006-01-12, 09:24
prolle säger jag i tal i alla fall...

grisbil3n
2006-01-12, 09:29
Säger protein, mycket bevingat ord för övrigt.

aliquis
2006-01-12, 18:23
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVEDet är ju dessutom "fel", samma sak med kollisar, låter helt jävla efterblivet båda delarna ;)

aliquis
2006-01-12, 18:25
Användbara förkortningar:

Malto
Dextro
Protte

och ibland när man skojjar: Tren...Något fel på maltodextrin och druvsocker? eller "kolhydrater" ;D

internethjälten
2006-01-12, 18:28
Jag avskyr ordet "protte" och jag är ändå nybörjare :D
Allans teorier fungerar inte på mig.
Jag ogillar också uttryck som biccar, triccar o.s.v. Vad säger man om lats? Latte? Nä, de riktiga orden är nog allra best där tror jag.


Så ordet "lats" du annvänder är ingen förkortning av något
latinsk ord ? *rolleyes*

Jense
2006-01-12, 18:30
Så ordet "lats" du annvänder är ingen förkortning av något
latinsk ord ? *rolleyes*


:D :laugh: :laugh:

PSWÅGE eller vad man skriver när man har liten penis

internethjälten
2006-01-12, 18:32
:D :laugh: :laugh:

PSWÅGE eller vad man skriver när man har liten penis

Hajar inte din internetskånska nu :confused:

Jense
2006-01-12, 18:35
Hajar inte din internetskånska nu :confused:


såg det någonstans.. ngt med pwårg

eller skog eller ngt ord som 15åriga spelar-och-lever-i-cs-världen-barn använder

internethjälten
2006-01-12, 18:37
såg det någonstans.. ngt med pwårg

eller skog eller ngt ord som 15åriga spelar-och-lever-i-cs-världen-barn använder

Du talar i gåtor mitt barn... jag inte förstå ditt tungmål, dude !

Jense
2006-01-12, 18:39
Du talar i gåtor mitt barn... jag inte förstå ditt tungmål, dude !


det är för att du inte är 15 år. fråga nån som vet.. vad fan är det nu det jävla orde tjag söker - det är iaf nån version på "ÄGD"

Jense
2006-01-12, 18:41
pwned <- DET ordet sökte jag, tack hnke

internethjälten
2006-01-12, 18:41
det är för att du inte är 15 år. fråga nån som vet.. vad fan är det nu det jävla orde tjag söker - det är iaf nån version på "ÄGD"

Om du nu ska skriva orded 'ägd' som innehåller tre bokstäver
samt är lätt att uttalat, varför då byta up det mot ett
'hitta-på-låtsas-CS-ord' för ? -inget illa menat nu, du är ju trots
allt en äkta Skåning DU med :hbang:

Jense
2006-01-12, 18:46
Om du nu ska skriva orded 'ägd' som innehåller tre bokstäver
samt är lätt att uttalat, varför då byta up det mot ett
'hitta-på-låtsas-CS-ord' för ? -inget illa menat nu, du är ju trots
allt en äkta Skåning DU med :hbang:


tyckte det passade bättre att svara dig som en nörd, det va därför. :D


http://www.pixgallery.com/dbimages/tn/184057852.jpg



:hbang:

mini_Arnold
2006-01-12, 18:53
Just det! Jag har retat mig länge på det här uttrycket, det är till och med värre än att säga, att man skall gymma. Så varför?

YNGVE
Jag har aldrig sagt protte. Detta är t.o.m första gången jag skriver det så....töntigt.
kolhydrater = kolle?
fett= FT!!

internethjälten
2006-01-12, 19:04
tyckte det passade bättre att svara dig som en nörd, det va därför. :D

:hbang:

Hahahahahahaha *kissass*

Fatalist
2006-01-12, 19:11
Jag har aldrig sagt protte. Detta är t.o.m första gången jag skriver det så....töntigt.
kolhydrater = kolle?
fett= FT!!

Men n00b.

Fett = f1