handdator

Visa fullständig version : Tetralysal i samband med kost


rocky_
2006-01-11, 17:49
har under en period haft mindre problem med akne. Ska därför prova på detta läkemedel för att förhoppningsvis bli av med aknen. Tetralysal är ett antibiotikaläkemedel, vilket jag förståt påverkar bakteriekulturen i magen negativt, om jag inte förståt det fel

Har även läst mig till att man inte ska inta för stora mängder kalcium, zink, järn eller magensium i samband med tetralysalen. Står dock inte helt klart varför, men det ger en viss humm om att det skulle kunna bero på att tetralysalen inte kommer verka som den ska då.

Det jag funderar på är, påverkar det näringsupptaget något? Eller ifall jag kommer att kunna träna som vanligt undertiden jag tar pillrena.



De rekommenderar även att inte inta mer än ett glas mjölk tillsammans med tetralysalen(med tanke på kalciumet). Menar de endast i sammband med att man tar pillret eller under hela dagen?

hoppas på några kloka svar :)

nirre
2006-01-11, 20:13
har under en period haft mindre problem med akne. Ska därför prova på detta läkemedel för att förhoppningsvis bli av med aknen. Tetralysal är ett antibiotikaläkemedel, vilket jag förståt påverkar bakteriekulturen i magen negativt, om jag inte förståt det fel

Har även läst mig till att man inte ska inta för stora mängder kalcium, zink, järn eller magensium i samband med tetralysalen. Står dock inte helt klart varför, men det ger en viss humm om att det skulle kunna bero på att tetralysalen inte kommer verka som den ska då.

Det jag funderar på är, påverkar det näringsupptaget något? Eller ifall jag kommer att kunna träna som vanligt undertiden jag tar pillrena.




De rekommenderar även att inte inta mer än ett glas mjölk tillsammans med tetralysalen(med tanke på kalciumet). Menar de endast i sammband med att man tar pillret eller under hela dagen?

hoppas på några kloka svar :)

har sj tagit dessa tabletter. käkade som vanlig, o tränade på. märkte att jag växte på bra, alltså ingen skillnad mot den tiden innan o efter som nu


precis du ska inte ta dem i samband med kalcium. du ska vänta 3h efter du tagit tabletterna med att dricka mjölk.

Apos78
2006-01-11, 21:23
Vid solning kan tetralysal ge hudutslag så hoppa över solariet om du i vanliga fall brukar spendera en del tid där

haiduc
2006-01-11, 21:47
Youghurt/dryck med aktiv bakteriekultur är bra för magen när man äter antibiotika. Detta för att antibiotika tar kål på allt, även bra bakterier så man måste då återinföra lite så du får en balans.

YTS
2006-01-11, 22:00
Jag hade en "förskräcklig" Acne i tonåren, men när jag blev vegetarian, försvann Acnen helt på 3 veckor. Kom fram till att det berodde på att jag är allergisk mot gris och/eller nötkött. Jag kan äta fisk, fågel, lamm och vilt, utan besvär, men så fort jag äter gris eller nötkött, så kommer besvären tillbaka, fastän jag är en bit över 40.

YNGVE

johnnytex
2006-01-11, 22:26
Jag har också ätit tetralysal för att bli av med akne. Allt vad man bör och inte bör äta står på informationsbladet du har din ask/låda med tabletterna. Annars kan du kolla FASS.se.

Och det går utmärkt att träna samtidigt, jag märkte absolut ingen skillnad iaf. Bara fortsätta uträtta stor-dåd på gymet mao. Hoppas du märker skillnad, jag blev bättre när jag gick på min "kur".

rocky_
2006-01-12, 16:04
ok. låter ju inte som några problem då. Men jag kommer ihåg att när jag tog heracilin för några månader sedan p.g.a. en lätt inflammation. Då rekommenderade doktorn att man inte skulle träna samtidigt. Vet iförsig inte ifall heracilin är antibiotika eller penicilin. Men det är väl ungefär samma sak.