handdator

Visa fullständig version : Har 1/2 kg glutamin....


emmzan
2002-08-23, 22:03
Har en burk glutamin. Vill gärna få den att räcka så länge som möjligt men ändå få i mig tillräckligt för att kunna få någon effekt av det...

Om jag bara vill ta pulvret 1 gång/dag, när bör detta vara då.
*Morgonen
*Innan träning
*Efter träning
*Kvällen
????????

Hur mkt/dag är minimumdos?

Jarod
2002-08-23, 22:08
Ett halvt kilo säger du?? Hmm?? Det bör nog räcka i en vecka då...:D

Nädå..skämt åsido.. Ang. dosering å det så hade jag tagit 10gram en timme innan träning... Personligen upplever jag bättre pump då...

Minimidos tror jag inte det finns...om man inte räknar "inget" då alltså... Alla käkar ju inte glutamin menar ja... Lev efter devisen - "Lite glutamin är bättre än inget!" :)

Mvh

spinkoo
2002-08-24, 08:38
Läst att glutamin ökar nåt superhormon vid mycket låga doser. Typ 2-3 gram. Sen hur sant det är vet bara röde herrn med horn!:devil:


MVH/spinkoo

250cc
2002-08-24, 12:38
Tillväxthormon(GH). ;)

Petrus
2002-08-25, 12:04
Finns studier som visar att ett intag av så lite som 3gram glutamin kan öka tíllväxthormonhalten i blodet med ca 430%... :smokin:

Vad beträffar dosering så kan jag hållla med Jarod ang. pumpet i musklerna under träningen om man tar det innan. Men om jag skulle välja en tidpunktpå dagen så blir det direkt efter träning. Glutamin är nämnligen fruktansvärt bra när det gäller återhämtning. 10gram glutamin är lika effektivt som 60gram glukos... :smokin: i återhämtningssyfte.

Vad kan du då lära av detta? Jo, köp större burkar i fortsättningen... ;) :D 500gram räcker ca 2 veckor för mig...

Vänligen,,,
Petrus

emmzan
2002-08-25, 21:06
Efter träning var det alltså..

Köpte inte burken enskilt, då skulle jag ju SJÄLVFALLET satsat på en 5 kilostunna direkt:rolleyes: :D . Istället fick jag glutaminet, lite CLA och lite prylar samt 5kg vassle...

adde
2002-08-27, 13:41
Den undersökningen som det pratas om tror jag höjde GH från 500 mmol/L (eller är det my_mol/L??) till 600. Dvs 20 %. 430% borde väl i så fall vara jmf med den höjning som bara träning ger. *räknar*... i så fall borde bara träning ge ca 3.7% ökning...typ..

sök på pubMed Tom C wellbourne eller nått sånt.

/adde

dormin
2002-08-28, 13:57
Dum fråga kanske, hur många gram går de i den skopan man får med eiselt's glutamin burkar? :smash:

Rah
2002-08-28, 14:00
Dormin: 10 g ska det vara.
En intrssant sak är att jag köpt glutamin från Eiselt två ggr och fick olika stora skopor :confused: